Cilji in kompetence
• Študentje globinsko obvladajo principe delovanja trajnostnega razvoja destinacije in znajo uporabiti vzvode takšnega razvoja.
• Študentje obvladajo delovanje transportnih sistemov in znajo uporabiti ter načrtovati vpliv njihovega razvoja na delovanje turistične destinacije (poudarek na mehki mobilnosti).
• Študentje obvladajo vzvode in posledice nakupnih in ponakupnih procesov turistov ter znajo z njimi upravljati in jih načrtovati
• Študentje poglobljeno razumejo kompleksne dejavnike, ki vplivajo na vedenje turistov.
Vsebina
1. Modeli in teorije o destinacijskem managementu
• Modeli destinacijskega managementa
• Trajnostni razvoj turizma
• Trojni izid za trajnostni razvoj turizma
• Vloga lokalnih turističnih organizacij
• Prvine konkurenčnosti turističnih destinacij
2. Potniški promet – ključna prvina pri razvoju in delovanju destinacijeVedenje turistov v destinaciji
• Motivi turistov pri izboru destinacije
• Razumevanje turistovega doživetja
• Kakovost turistične storitve
• Ponakupni procesi (zadovoljstvo in zvestoba destinaciji)
• Individualne značilnosti turistov (segmentacija)
• Oblikovanje podobe destinacije pri turistih
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje
Študentje:
? Študentje razumejo in poglobljeno obvladajo področje delovanja destinacijskega managementa.
? Usposobljeni so za teoretično in znanstveno delo na področju trajnostnega razvoja destinacije.
? Poglobljeno in sistematično razumejo področje vedenja turistov.
? So usposobljeni za teoretično znanstveno delo na področju vedenja turistov
Kognitivne/Intelektualne veščine
? Študentje znajo analizirati tako danosti kot deležnike v destinaciji ter zatem sintetizirati ključne prvine v oblikovanje razvojnega modela za destinacijo.
? So sposobni kritično presojati in izvajati analize ter reševati kompleksne probleme na področju vedenja turistov.
? Študentje so sposobni sintetizirati že obstoječe in lastne pridobljene raziskovalne prispevke na področju vedenja turistov.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študentje:
? so usposobljeni za iskanje vzročnih povezav med različnimi deležniki v destinaciji in poznajo vzvode vpliva nanje.
? Usposobljeni so tudi za prenašanje pridobljenega znanja tudi na druga raziskovalna področja družboslovnih znanosti.
? So sposobni uporabljati različne učne vire tudi na drugih področjih.
Praktične veščine
Študentje:
? Pridobijo veščine za grajenje povezav med deležniki v destinaciji.
? Pridobijo veščine na področju analize vedenjskih značilnosti turistov v destinaciji.
Temeljni literatura in viri
Obvezna literatura:
• Lebe, Sonja Sibila. Destinacijski management. Študijsko gradivo za predavanja, BD študij. Univerza v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fakulteta, Katedra za mednarodno ekonomijo in poslovanje. Maribor, 2019
• Stephen J. Page: Tourism Management, Routledge 2019
• Marko Koščak: Post-Pandemic Sustainable Tourism Management: The New Reality of Managing Ethical and Responsible Tourism, Routledge 2021
Dodatna literatura:
• Bieger, T. Beritelli, P. 2013. Management von Destinationen. München: Oldenbourg Wissenschaftverlag.
• Boniface, B., Cooper, C., Cooper R. 2012. Worldwide Destinations: The Geography of Travel and Tourism. Oxon: Routledge.