SLO | EN

Cilji in kompetence

• Študentje globinsko obvladajo principe delovanja trajnostnega razvoja destinacije in znajo uporabiti vzvode takšnega razvoja. • Študentje obvladajo delovanje transportnih sistemov in znajo uporabiti ter načrtovati vpliv njihovega razvoja na delovanje turistične destinacije (poudarek na mehki mobilnosti). • Študentje obvladajo vzvode in posledice nakupnih in ponakupnih procesov turistov ter znajo z njimi upravljati in jih načrtovati • Študentje poglobljeno razumejo kompleksne dejavnike, ki vplivajo na vedenje turistov.

Vsebina

1. Modeli in teorije o destinacijskem managementu • Modeli destinacijskega managementa • Trajnostni razvoj turizma • Trojni izid za trajnostni razvoj turizma • Vloga lokalnih turističnih organizacij • Prvine konkurenčnosti turističnih destinacij 2. Potniški promet – ključna prvina pri razvoju in delovanju destinacijeVedenje turistov v destinaciji • Motivi turistov pri izboru destinacije • Razumevanje turistovega doživetja • Kakovost turistične storitve • Ponakupni procesi (zadovoljstvo in zvestoba destinaciji) • Individualne značilnosti turistov (segmentacija) • Oblikovanje podobe destinacije pri turistih

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje Študentje: ? Študentje razumejo in poglobljeno obvladajo področje delovanja destinacijskega managementa. ? Usposobljeni so za teoretično in znanstveno delo na področju trajnostnega razvoja destinacije. ? Poglobljeno in sistematično razumejo področje vedenja turistov. ? So usposobljeni za teoretično znanstveno delo na področju vedenja turistov Kognitivne/Intelektualne veščine ? Študentje znajo analizirati tako danosti kot deležnike v destinaciji ter zatem sintetizirati ključne prvine v oblikovanje razvojnega modela za destinacijo. ? So sposobni kritično presojati in izvajati analize ter reševati kompleksne probleme na področju vedenja turistov. ? Študentje so sposobni sintetizirati že obstoječe in lastne pridobljene raziskovalne prispevke na področju vedenja turistov. Ključne/prenosljive veščine in spretnosti Študentje: ? so usposobljeni za iskanje vzročnih povezav med različnimi deležniki v destinaciji in poznajo vzvode vpliva nanje. ? Usposobljeni so tudi za prenašanje pridobljenega znanja tudi na druga raziskovalna področja družboslovnih znanosti. ? So sposobni uporabljati različne učne vire tudi na drugih področjih. Praktične veščine Študentje: ? Pridobijo veščine za grajenje povezav med deležniki v destinaciji. ? Pridobijo veščine na področju analize vedenjskih značilnosti turistov v destinaciji.

Temeljni literatura in viri

Obvezna literatura: • Lebe, Sonja Sibila. Destinacijski management. Študijsko gradivo za predavanja, BD študij. Univerza v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fakulteta, Katedra za mednarodno ekonomijo in poslovanje. Maribor, 2019 • Stephen J. Page: Tourism Management, Routledge 2019 • Marko Koščak: Post-Pandemic Sustainable Tourism Management: The New Reality of Managing Ethical and Responsible Tourism, Routledge 2021 Dodatna literatura: • Bieger, T. Beritelli, P. 2013. Management von Destinationen. München: Oldenbourg Wissenschaftverlag. • Boniface, B., Cooper, C., Cooper R. 2012. Worldwide Destinations: The Geography of Travel and Tourism. Oxon: Routledge.

  • red. prof. dr. SONJA SIBILA LEBE, univ. dipl. ekon.
  • red. prof. dr. BORUT MILFELNER, univ. dipl. ekon.

  • Ustni izpit: 70
  • Seminarska naloga: 30

  • : 8
  • : 172

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE - 2.