Cilji in kompetence
Študentje bodo: pridobili temeljne informacije in znanja o človeku, njegovih potrebah, značilnostih, zmožnosti itn., spoznali osnovne definicije in temelje varnosti in zdravja kot ene izmed temeljnih človekovih pravic in dobili znanje o človeških in psihološki dejavnikih za zagotavljanje varnosti in zdravja pri delu, spoznali temelje managementa in kulture varnosti in zdravja na delovnem mestu in tudi pravne podlage za varnost in zdravje pri delu, seznanili se bodo s področjem ergonomije in medicine dela in prav tako bodo spoznali, kako zasnovati program promocije zdravja.
Študenti bodo razumeli razsežnosti managementa zdravja in dobrega počutja in bodo razvili poglobljeno poznavanje metod in tehnik načrtovanja, usposabljanja, zagotavljanja zdravja in dobrega počutja. Znali bodo analizirati posamezne dejavnosti ter primerjati in prepoznati najboljše prakse na teh področjih. Sposobni bodo raziskovati različne modele in vidike managementa zdravja in dobrega počutja, uporabljati informacijske vire ter sodelovati v skupinah. Študenti bodo znali pripraviti in izvesti raziskavo s področja posamezne dejavnosti Managementa zdravja in dobrega počutja kot raziskavo primera ali kot terensko raziskavo.
Vsebina
Temelja področja obravnave predmeta so naslednja:
- Opredelitev zdravja zaposlenih
- Vrste zdravja
- Temelji zdravja zaposlenih
- Dejavniki, ki vplivajo na zdravje zaposlenih
- Načini za krepitev zdravja zaposlenih
- Učinki dobrega zdravja zaposlenih
- Definicija dobrega počutja
- Pozitivna psihologija kot temelj psihičnega dobrega počutja,
- Struktura psihičnega dobrega počutja,
- Pogoji za zagotavljanje psihičnega dobrega počutja
- Učinki psihičnega dobrega počutja in njegovo merjenje
- Povezanost dobrega počutja zaposlenih z uspešnostjo organizacij
- Management zdravja in dobrega počutja,
- Kultura zdravja in dobrega počutja
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje
Študenti:
- poglobljeno in sistematično razumejo management zdravja in dobrega počutja,
- analizirali, argumentirali in kategorizirali različne vidike zdravja in dobrega počutja,
- z drugimi proaktivno razvijajo rešitve,
- dovolj celovito prepoznavajo, interpretirajo, uporabljajo in ocenjujejo tehnike in metode, ki jih bodo lahko praktično uporabili na področju managementa zdravja in dobrega počutja.
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti:
- kritično razmišljajo, analizirajo, obvladujejo kompleksnost in nepopolnost podatkov oz. nasprotij na področju managementa zdravja in dobrega počutja,
- oblikujejo nove pristope na način, ki lahko prispeva k razvoju managementa zdravja in dobrega počutja,
- konceptualno razumejo in samostojno ocenjujejo metode in modele na področju managementa zdravja in dobrega počutja
- razpravljajo o alternativnih pristopih na tem področju,
- delujejo samostojno in oblikovati originalne rešitve problemov ter
- načrtujejo in izvajajo strokovno zahtevne naloge s področja managementa zdravja in dobrega počutja.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
- vodijo skupine in sodelujejo v njih
- načrtujejo naloge, motivirajo člane skupine in obvladujejo konflikte na področju managementa zdravja in dobrega počutja,
- uporabljajo širok nabor učnih virov,
- učinkovito presojajo lastno delovanje in delovanje sodelavcev, da bi izboljšali prakse na področju managementa zdravja in dobrega počutja,
- samostojno in kompetentno ter inovativno raziskujejo probleme in rešitve v sklopu managementa zdravja in dobrega počutja neodvisno in samokritično,
- vodijo in podpirajo učenje drugih v smislu kontinuiranega strokovnega razvoja,
- dovolj celovito in kontinuirano komunicirajo z drugimi strokovnjaki kadrovskega in drugih poslovnih področij,
- uspešno svetuejo na področju managementa zdravja in dobrega počutja,
- nadaljujejo svoje strokovno izobraževanje samostojno na področju managementa zdravja in dobrega počutja in na področjih drugih poslovnih funkcij.
Praktične veščine
Študenti:
- delujejo v kompleksnih in nepredvidljivih situacijah
- imajo pregled o dobrih praksah področja,
- so strokovnjaki na področju managementa zdravja in dobrega počutja z zmožnostjo za delovanje v kompleksnih in nepredvidljivih situacijah,
- obvladajo tehnike tekoče in natančno ter učinkovito,
- se prilagajajo novim situacijam in razvijajo nove veščine za delovanje v novih situacijah.
Temeljni literatura in viri
1. Šarotar Žižek, Simona, Treven, Sonja, Mulej, Matjaž. (2022). Človek, njegova celovitost, psihično dobro počutje ter varnost in zdravje. Zapiski predavanj pri predmetu Management zdravja in dobrega počutja. Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta Univerze v Mariboru.
2. Šarotar Žižek, Simona, Milfelner, Borut. (2013). Vpliv zadostne in potrebne osebne celovitosti na psihično dobro počutje zaposlenega: znanstvena monografija. Maribor: IRDO - Inštitut za razvoj družbene odgovornosti, 2013. 1 optični disk (CD-ROM), barve.
3. Šarotar Žižek, Simona (ur.), et al. (2015) Psihično dobro počutje zaposlenih, (Zbirka Well-being). Maribor: IRDO.
4. Šarotar Žižek, Simona (avtor urednik), Treven, Sonja, Treven, Urška, Milfelner, Borut, Pisnik, Aleksandra, Potočnik, Amna, Mulej, Matjaž, Ivanovič, Bogdan, et al., Šarotar Žižek, Simona (urednik), Treven, Sonja (urednik), Jiménez, Paul (urednik), Potočnik, Amna (urednik) (2013). Premagovanje stresa kot sredstvo za zagotavljanje dobrega počutja : znanstvena monografija projekta Chance 4 change. Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta, 2013.
5. Potočnik, Amna (urednik, recenzent), Šarotar Žižek, Simona (urednik, recenzent), Mulej, Matjaž (urednik, recenzent). (2013). The quest for happiness : conference proceedings = Auf der Suche nach Glücklichkeit : Beiträge der Gastreferenten = V iskanju srečnosti : zbornik avtorskih prispevkov, (Zbirka Družbena odgovornost). Maribor: Mariborska razvojna agencija (MRA): Inštitut za razvoj družbene odgovornosti (IRDO).
6. Giacalone Robert A. in Proimslo, Mark d. (2013). Handbook of unethical work behavior: implications for individual well-being. New York; London: M. E. Sharpe.
7. Fuller, Colin in Vassie, Luise H. (2004). Health and safety management : principles and best practice. Strokovna monografija. Harlow (Essex): Pearson Education ; London [etc.] : Financial Times ; New York [etc.]: Prentice Hall.
8. Diener, Ed,. (2009). Assessing well-being : the collected works of Ed Diener. Dordrecht [etc.] ; Heidelberg ; New York : Springer : Springer Science+Business Media, cop.
9. Kinder, Andrew. (2008). Employee well-being support : a workplace resource. Chichester (UK) ; Hoboken (N.J.) : J. Wiley, cop.