Cilji in kompetence
Študenti pri tem predmetu:
1. Nadgradijo svoje znanje, ki so si ga pridobili pri fundamentalnih analizah mednarodnih gospodarskih procesov, s poznavanjem specifičnosti povezav med mednarodnimi trgovinskimi tokovi in gospodarsko uspešnostjo držav v reguliranem finančnem okolju.
2. Sistematično proučujejo zvezo med makroekonomsko performanco gospodarstev in globalnimi gospodarskimi tokovi, ki so jim ta izpostavljena, tako na teoretični kot tudi na empirični ravni v reguliranem finančnem okolju.
Vsebina
1. Dejavniki gospodarske rasti držav v globalni ekonomiji in v reguliranem finančnem okolju
2. Povezovalni mehanizmi mednarodne trgovine, gospodarske rasti in finančne regulative
3. Razlage in kanali vpliva mednarodnih trgovinskih tokov na gospodarsko aktivnost držav v reguliranem finančnem okolju
4. Razlage in kanali vpliva gospodarske aktivnosti na izvozno-uvozne tokove držav, procikličnost finančne regulative
5. Pristopi pri empiričnem ocenjevanju povezave med mednarodno menjavo, gospodarsko aktivnostjo in finančno regulativo
6. Plačilnobilančne omejitve gospodarske rasti in omejitve reguliranega finančnega okolja
7. Empirična relevantnost mehanizmov cenovnega prilagajanja gospodarstev v mednarodnem okolju
8. Bančna unija in vpliv na mednarodno menjavo in gospodarsko rast
Metode poučevanja in učenja
- klasična predavanja;
- razprava o vsebini seminarskih nalog;
- individualne konzultacije s predavateljem;
- samostojni študij gradiva
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje
Študent:
? Znanje: pridobi poglobljeno in sistematično razumevanje povezav med mednarodno trgovino in gospodarsko rastjo v reguliranem finančnem okolju.
? Etika: se zaveda etičnih dilem pri reševanju ekonomskih vprašanj na znanstveni ravni.
? Metodologije: pozna in razume empirične metode za ocenjevanje povezav med mednarodno trgovino in gospodarsko aktivnostjo v reguliranem finančnem okolju.
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študent:
? Analiza: je sposoben kritično analizirati kompleksna in vsebinsko nasprotujoča si področja in procese v mednarodni ekonomiji.
? Sinteza: zna kritično sintetizirati pristope in ugotovitve pri formiranju znanstvene razlage.
? Aplikacija: pri reševanju problemov zna delovati neodvisno in izvirno ter zna ocenjevati pomen empiričnih ugotovitev na področju mednarodne ekonomije.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študent:
? Skupinsko delo: je sposoben uspešnega dela v skupini in heterogenih timih, zna pojasniti naloge in ustrezno uporabiti sposobnosti članov skupine.
? Učni viri: lahko uporablja celovit nabor učnih virov.
? Management informacij: nadgrajuje sposobnost samostojnega učenja in izvajanja raziskovalnih nalog.
? Avtonomija: kot študent je neodvisen in samokritičen; se je sposoben strokovno razvijati.
Praktične veščine
Študent:
? Uporaba sposobnosti: je sposoben delovati v dinamičnem okolju ter raziskovanju procesov v mednarodni ekonomiji reguliranega finančnega okolja pristopiti na celovit, izviren način.
? Avtonomija pri uporabi sposobnosti: izkazuje iniciativnost in osebno odgovornost pri delu.
Temeljni literatura in viri
Borkakoti Jitendralal. 1998. International Trade: Causes and Consequences. An Empirical and Theoretical Text. London: Macmillan Press.
Krugman R. Paul, Maurice Obstfeld. 2006. International Economics. Theory and Policy. Massachusetts: Addison-Wesley.
Marrewijk Van Charles. 2002. International Trade and the World Economy. Oxford: Oxford University Press.
Izbrani znanstveni članki/Selected scientific articles
Proposal for a REGULATION OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL on structural measures improving the resilience of EU credit institutions. COM/2014/043 final-2014/0020 (COD).
Directive of the European Parliament and the council: Establishing a framework for recovery and resolution of credit institutions and investment firms and amending Council Directives 77/91/EEC and 82/891/EC, Directives 2001/24/EC, 2004/25/EC, 2005/56/EC, 2007/36/EC and 2011/35/EC and Regulation (EU) No. 1093/2010. COM (2012/280/3) European Central Bank. 2011. A bail-in case study exercise. December 2011.
Tanzer, Monika, Sagmeister, Susanne, Merc, Georg, Strobl, Peter. 2012. Recovery and resolution plans. FMA. Vienna: Österreichische National Bank. Vienna Initiative. European banking Coordination. 2012. Working group on NPLs in Central, Eastern and Southeastern Europe (CESEE). March 2012.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju - Seminarska naloga 50
- pisni izpit 50
Študent opravi izpit, ko je vsak del preverjanja znanja in izdelkov pozitiven.