Cilji in kompetence
Študenti bodo razumeli razsežnosti managementa človeških virov v mednarodnih organizacijah in bodo razvili poglobljeno poznavanje metod in tehnik načrtovanja, usposabljanja, nagrajevanja in ocenjevanja dela v različnih kulturnih okoljih.
Znali bodo analizirati posamezne dejavnosti mednarodnega MČV ter primerjati in prepoznati najboljše prakse na teh področjih.
Sposobni bodo raziskovati različne modele in vidike mednarodnega MČV, uporabljati informacijske vire ter sodelovati v skupinah.
Študenti bodo znali pripraviti in izvesti raziskavo s področja posamezne dejavnosti mednarodnega MČV kot raziskavo primera ali kot terensko raziskavo.
Vsebina
- Izzivi iz okolja in njihov vpliv na mednarodni management človeških virov
- Medkulturne razlike
- Upravljanje raznolikosti zaposlenih
- Motiviranje in reševanje konfliktov v različnih kulturnih okoljih
- Funkcije mednarodnega managementa človeških virov
- Pridobivanje in selekcija kandidatov za delo v tujini
- Usposabljanje, nagrajevanje in ocenjevanje dela zaposlenih v mednarodnih organizacijah
- Upravljanje izseljenih delavcev
Metode poučevanja in učenja
- predavanja
- usmerjanje samostojnega raziskovanja kandidata
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje
Študenti bodo:
? osvojili poglobljeno in sistematično razumevanje mednarodnega MČV
? znali analizirati in obvladovati etične vidike mednarodnega MČV ter bodo znali proaktivno sodelovati z drugimi pri oblikovanju rešitev
? osvojili celovito razumevanje tehnik in metod, ki jih bodo lahko praktično uporabili na področju mednarodnega MČV
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti bodo:
? znali kritično razmišljati, analizirati, obvladovati kompleksnost in nepopolnost podatkov oz. nasprotij na področju mednarodnega MČV
? oblikovali nove pristope na način, ki lahko prispeva k razvoju mednarodnega MČV
? pridobili konceptualno razumevanje na višjih ravneh in zmožnosti kritičnega razmišljanja, na osnovi katerega bodo v stanju samostojno ocenjevati raziskovanje metod in modelov na področju mednarodnega MČV in bodo v stanju razpravljati o alternativnih pristopih na tem področju
? sposobni delovati samostojno in oblikovati originalne rešitve problemov ter načrtovati in izvajati strokovno zahtevne naloge s področja mednarodnega MČV
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti bodo:
? znali voditi skupine in sodelovati v njih. Sposobni bodo načrtovati naloge, motivirati člane skupine in obvladovati konflikte na področju mendarodnega MČV
? v stanju uporabljati širok nabor učnih virov
? pridobili zmožnost učinkovite presoje lastnega delovanja in delovanja sodelavcev, da bi izboljšali prakse na področju mednarodnega MČV
? se bodo naučili samostojno in kompetentno inovativno raziskovati probleme in rešitve v sklopu mednarodnega MČV
? neodvisni in samokritični ter bodo vodili in podpirali učenje drugih v smisli kontinuiranega strokovnega razvoja
? v stanju celovito in kontinuirano komunicirati z drugimi strokovnjaki kadrovskega in drugih poslovnih področij ter bodo pridobili zmožnosti uspešnih svetovalcev na področju mednarodnega MČV
? lahko nadaljevali svoje strokovno izobraževanje samostojno na področju MČV in na področjih drugih poslovnih funkcij
Praktične veščine
Študenti bodo:
? v stanju delovati v kompleksnih in nepredvidljivih situacijah ter bodo pregled o dobrih praksah področja
? postali strokovnjaki na področju mednarodnega MČV z zmožnostjo za delovanje v kompleksnih in nepredvidljivih situacijah
? obvladali tehnike tekoče in natančno ter učinkovito oz. se bodo v stanju prilagajati novim situacijam in razvijati nove veščine za delovanje v novih situacijah
Temeljni literatura in viri
- Noe R.A., Hollenbeck J.R., Gerhart B., Wright P.M. (2019) Human Resource Management, Mc Graw Hill Education.
- Harzing, A.W., Ruysseveldt, J.V. (2004). International Human Resource Management, SAGE Publications, London.
- Treven S. (2001) Mednarodno organizacijsko vedenje, Založba GV, Ljubljana, (posamezna poglavja)
- Robbins, Judge, Campbell (2017) Organizational Behaviour, Pearson.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju - seminarska naloga 50
- ustni izpit 50
Študent opravi izpit, ko je vsak del preverjanja znanja in izdelkov pozitiven.