SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti pri tem predmetu: 1. Razumejo in nadgradijo teoretično znanje na področju obravnave fenomena podjetniške rasti. Gre za proučevanje inovativnih velikokrat tudi visoko tehnoloških podjetij, ki se pri uresničevanju tovrstnih poslovnih priložnosti srečujejo s številnimi težavami rasti. 2. Znajo uporabljati osrednje metodološke pristope pri raziskovanju fenomenov podjetniške rasti. Študenti na osnovi identificiranega raziskovalnega vprašanja razvijajo raziskovalne domneve, ki so preverljive z metodami kvantitativnega raziskovanja. 3. Dosežejo prenesljive/ključne spretnosti pri apliciranju modela podjetniške rasti v konkretno podjetje in osmišljanju lastnega poslovnega modela rasti podjetja. 4. Določijo, vrednotijo in uporabijo teoretična in empirična spoznanja najvidnejših avtorjev s področja proučevanja posebnosti podjetniške rasti.

Vsebina

1) Konceptualna in empirična kompleksnost fenomena podjetniške rasti • Podjetništvo in rast podjetja • Teorije rasti podjetja - Neoklasična teorija in ekonomija nove rasti - Industrijska ekonomika - Penrose: Teorija proizvodnih virov - Schumpeter: Kreativna destrukcija - Ekonomika kompleksnosti - Vedenjska ekonomika • Merjenje rasti: metodologija in empirični rezultati 2) Motivacija in aspiracije po rasti • Podjetniška pričakovanja/odnos do rasti • Naravnanost k rasti • Naravnanost k inoviranju • Naravnanost k internacionalizaciji 3) Vzorci in determinante dejanske rasti • Hitro rastoča podjetja in njihov prispevek k zaposlenosti • Trajnost podjetniške rasti • Rast vs. uspešnost podjetja

Metode poučevanja in učenja

• klasična predavanja • samostojno kritično proučevanje gradiv, • izdelava in predstavitev raziskovalnega poročila

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje Študenti: 1. Obvladajo specifično znanje s področja razumevanje pomena rasti in posebnosti rastočih podjetij. 2. Pridobijo poglobljeno znanje na področju obvladovanje ključnih področij, potrebnih za rast podjetja. 3. Razlikujejo zakonotosti in povezave na področju modelov podjetniške rasti. 4. Razvijejo sposobnost interpretacije dobljene rešitve na področju vrednotenje potencialnih finančnih projekcij, vezanih na uspešno rast podjetja. 5. Se naučijo analizirati in sintetizirati različne poglede na obvladovanje težav, povezanih z rastjo podjetja. 6. Se usposobijo za nadaljnje proučevanje na področju načrtovanja rasti podjetja. 7. Se zavedajo širših etičnih družbenih in okoljskih vprašanj na področju udejanjanja strategij podjetniške rasti. Kognitivne/Intelektualne veščine Študenti: 1. Pridobijo razumevanje in uporabo kritične analize in razvoja teorij ter njihove uporabe pri samostojnem reševanju konkretnih strokovnih problemov. 2. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja obvladovanja rasti v literaturi in praksi. 3. Se naučijo povezovanja različnih znanj in postopkov ter pomena uporabe znanstvene literature. 4. So sposobni izbrati ustrezno metodo za pridobitev rešitve problema ter znajo presoditi o pomenu in značilnosti zbranih podatkov. 5. Znajo opredeliti problem iz različnih zornih kotov in argumentirati alternativne pristope. 6. So sposobni neodvisnega in izvirnega reševanja problemov rasti podjetja. 7. So sposobni načrtovanja in implementacije na profesionalni oz. enakovredni ravni zahtevnosti. Ključne/prenosljive veščine in spretnosti Študenti: 1. Razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na svojem konkretnem znanstveno raziskovalnem področju. 2. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja. 3. Nadgrajujejo sposobnost uporabe informacijske tehnologije. 4. Nadgrajujejo sposobnost in spretnost dela v parih in skupinah. 5. Razvijajo komunikacijske sposobnosti za učinkovito komuniciranje s specialisti/nespecialisti in razumejo manjko razumevanja s strani drugih. 6. So sposobni učinkovitega svetovanja. Praktične veščine Študenti: 1. Lahko delujejo v kompleksnih in nepredvidljivih/ specializiranih okoliščinah, kjer je v ospredju potrebno znanje. 2. Imajo pregled nad primeri dobrih praks na področju problematike rasti podjetij. 3. So sposobni profesionalnega ravnanja s prevzemanjem odgovornosti in z veliko mero avtonomnosti in iniciativnosti delovanja v kompleksnih in nepredvidljivih okoliščinah. 4. So tehnično podkovani in natančni ter učinkoviti pri svojem delu. 5. So sposobni prilagajati znanje in veščine ter razvijati nove postopke za nove situacije.

Temeljni literatura in viri

1. Davidsson, P. & Wiklund, J. (2013). New Perspectives on Firm Growth. Cheltenham, UK, Northampton, MA, USA: Edgar Elgar. 2. Davidsson, P., Delmar, F. & Wiklund, J. (2006). Entrepreneurship and the Growth of Firms. Cheltenham, UK, Northampton, MA, USA: Edgar Elgar. 3. Hess, E. D. (2010). Smart Growth: Building an Enduring Business by Managing the Risk of Growth. Columbia Business School Publishing. 4. Burns, P. (2016). Entrepreneurship and Small Business; Start-up, Growth and maturity. New York: Palgrave Macmillan Education, 4th edition. 5. Širec, K.& Crnogaj, K. (2010). Diversity of Slovenian high-growth companies. USA-China Business Review, February, 9(2), str. 1-16. 6. Širec, K. (2011). Izzivi in predlog multidimenzionalnega modela proučevanja rasti malih in srednje velikih podjetij = Challenges and suggestions of multidimensional model in studying MSEs' growth. Naše gospod., 57(5/6), str. 20-29. 7. Global Entrepreneurship Monitor – letno poročilo in raziskave (dostopno na http://ipmmp.um.si/ in www.gemconsortium.org) / GEM studies and yearly reports (available at http://ipmmp.um.si/ and www.gemconsortium.org). Izbrani članki iz podjetniških revij, (kot npr. Journal of Business Venturing, Small Business Economics, Journal of Small Business Management, Entrepreneurship Theory and Practice) / Selected papers from entrepreneurship journals (Journal of Business venturing, Small Business Economics, Journal of Small Business Management, Entrepreneurship Theory and Practice).

  • red. prof. dr. KARIN ŠIREC, univ. dipl. ekon.

  • Seminarska naloga: 50
  • Pisni izpit: 50

  • : 8
  • : 172

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE - 2.