Cilji in kompetence
Študentu zagotoviti poznavanje teorije finančnega računovodstva, ga naučiti poglobljeno in kritično proučevati sodobno računovodsko teorijo inraziskave na področju finančnega računovodstva ter ga z raziskovalnim projektom vključiti v raziskovalno delo na področju finančnega računovodstva.
Vsebina
1. Pregledna predstavitev teorije finančnega računovodstva (pristopi k oblikovanju teorije; postulati, teoretični koncepti in temeljna načela; računovodske paradigme; konceptualno ogrodje finančnega računovodstva v standardiziranih računovodskih rešitvah za zunanje računovodsko poročanje)
2. Ključne tematike in načini raziskovanj na področju finančnega računovodstva , npr.:
- povezave med zunanjim računovodskim poročanjem in kapitalskimi trgi
- finančno računovodstvo v povezavi s korporativnim upravljanjem
- dejavniki razlik v praksi zunanjega računovodskega poročanja
- manipuliranje računovodskih podatkov in informacij v okviru zunanjega poročanja
- vedenjske in etične plati finančnega računovodstva in profesije računovodij
- finančno računovodstvo za podporo družbeno odgovornega oziroma trajnostno naravnanega delovanja organizacij
Metode poučevanja in učenja
Predavanja, seminarska delavnica in konsultacije
Samostojni študij in raziskovanje
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študent:
• ima visoko raven poznavanja in sistematičnega razumevanja pomembnega obsega teorij in raziskav s področja finančnega računovodstva ter lahko znanje uporabi na ravni kakovosti recenziranih člankov.
• zna analizirati in obvladovati etične implikacije dilem na področju finančnega računovodstva,
• dobro razume tehnike/metodologije, uporabne v teoriji in raziskavah s področja finančnega računovodstva,
Kognitivne in intelektualne veščine
Študent:
• lahko s kritičnim zavedanjem proučuje na področjih finančnega računovodstva,
• ima raven konceptualnega razumevanja in kritičnosti, ki mu omogoča neodvisno presojo raziskav in argumentiranje različnih pristopov.
• lahko deluje neodvisno pri reševanju problemov.
Prenesljive/ključne spretnosti in drugi atributi:
Študent:
• je sposoben uporabljati vse vrste učnih virov,
• presoja svoje delovanje z namenom, da ga izboljša,
• se lahko kompetentno in neodvisno loti raziskovalnih nalog,
• se uči neodvisno in samokritično in lahko uspešno upravlja svoj profesionalni razvoj,
• zna jasno in uspešno posredovati zapletene in protislovne infomacije,
• lahko neodvisno nadaljuje s svojim profesionanim študijem.
Temeljni literatura in viri
Knjige/(books):
1. Riahi-Belkaoui: Accounting theory, 5th Ed.. Thomson Learning, 2005.
2. Schroeder, Clark, Hathey: Accounting theory. Willey, 2005.
3. Humphrey & Lee: The Real Life Guide to Accounting Research, Elsevier, 2005.
Izbrani pregledni in izvirni znanstveni članki in druge raziskave s področja finančnega računovodstva (predvsem iz naslednjih znanstvenih revij (Readings from the following scholarly journals):Accounting, Organisation and Society; Critical Perspectives on Accounting; Journal of Accounting Research; Contemporary Accounting Research; Accounting, Auditing and Accountability Journal, , Journal of Accounting, Auditing & Finance; Journal of International Accounting, Auditing and Taxation)
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju - Seminarska naloga 50
- Pisni izpit 50
Študent opravi izpit, ko je vsak del preverjanja znanja in izdelkov pozitiven