SLO | EN

Cilji in kompetence

Študentu zagotoviti poznavanje teorije finančnega računovodstva, ga naučiti poglobljeno in kritično proučevati sodobno računovodsko teorijo inraziskave na področju finančnega računovodstva ter ga z raziskovalnim projektom vključiti v raziskovalno delo na področju finančnega računovodstva.

Vsebina

1. Pregledna predstavitev teorije finančnega računovodstva (pristopi k oblikovanju teorije; postulati, teoretični koncepti in temeljna načela; računovodske paradigme; konceptualno ogrodje finančnega računovodstva v standardiziranih računovodskih rešitvah za zunanje računovodsko poročanje) 2. Ključne tematike in načini raziskovanj na področju finančnega računovodstva , npr.: - povezave med zunanjim računovodskim poročanjem in kapitalskimi trgi - finančno računovodstvo v povezavi s korporativnim upravljanjem - dejavniki razlik v praksi zunanjega računovodskega poročanja - manipuliranje računovodskih podatkov in informacij v okviru zunanjega poročanja - vedenjske in etične plati finančnega računovodstva in profesije računovodij - finančno računovodstvo za podporo družbeno odgovornega oziroma trajnostno naravnanega delovanja organizacij

Metode poučevanja in učenja

Predavanja, seminarska delavnica in konsultacije Samostojni študij in raziskovanje

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študent: • ima visoko raven poznavanja in sistematičnega razumevanja pomembnega obsega teorij in raziskav s področja finančnega računovodstva ter lahko znanje uporabi na ravni kakovosti recenziranih člankov. • zna analizirati in obvladovati etične implikacije dilem na področju finančnega računovodstva, • dobro razume tehnike/metodologije, uporabne v teoriji in raziskavah s področja finančnega računovodstva, Kognitivne in intelektualne veščine Študent: • lahko s kritičnim zavedanjem proučuje na področjih finančnega računovodstva, • ima raven konceptualnega razumevanja in kritičnosti, ki mu omogoča neodvisno presojo raziskav in argumentiranje različnih pristopov. • lahko deluje neodvisno pri reševanju problemov. Prenesljive/ključne spretnosti in drugi atributi: Študent: • je sposoben uporabljati vse vrste učnih virov, • presoja svoje delovanje z namenom, da ga izboljša, • se lahko kompetentno in neodvisno loti raziskovalnih nalog, • se uči neodvisno in samokritično in lahko uspešno upravlja svoj profesionalni razvoj, • zna jasno in uspešno posredovati zapletene in protislovne infomacije, • lahko neodvisno nadaljuje s svojim profesionanim študijem.

Temeljni literatura in viri

Knjige/(books): 1. Riahi-Belkaoui: Accounting theory, 5th Ed.. Thomson Learning, 2005. 2. Schroeder, Clark, Hathey: Accounting theory. Willey, 2005. 3. Humphrey & Lee: The Real Life Guide to Accounting Research, Elsevier, 2005. Izbrani pregledni in izvirni znanstveni članki in druge raziskave s področja finančnega računovodstva (predvsem iz naslednjih znanstvenih revij (Readings from the following scholarly journals):Accounting, Organisation and Society; Critical Perspectives on Accounting; Journal of Accounting Research; Contemporary Accounting Research; Accounting, Auditing and Accountability Journal, , Journal of Accounting, Auditing & Finance; Journal of International Accounting, Auditing and Taxation)

  • izr. prof. dr. LIDIJA HAUPTMAN, univ. dipl. ekon.

  • Seminarska naloga: 50
  • Pisni izpit: 50

  • : 8
  • : 172

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE - 2.