Cilji in kompetence
Cilji predmeta so:
• opredeliti osnove pojme ekonomike;
• spoznati pomen ekonomije v logistiki;
• spoznati značilnosti trga in poslovanja;
• spoznati prvine poslovnega procesa;
• spoznati stroške in razumeti njihove značilnosti;
• določiti prodajno ceno in znati izračunati poslovni izid;
• razumeti osnovne kazalnike poslovne uspešnosti podjetja.
Kompetence, ki jih pridobijo študenti:
• osvojijo teoretično znanje na področju ekonomike;
• spoznajo in razumejo tržne značilnosti;
• spoznajo in razumejo stroške in kalkulacije v poslovanju;
• razumejo pomen poslovnega izida v kontekstu uspešnosti podjetja.
Vsebina
Uvod v ekonomiko in vloga v logistiki
Kaj proučuje ekonomika
Tržni mehanizem
Značilnosti ponudbe in povpraševanja
Oblikovanje tržnega ravnovesja
Stroški in poslovanje v gospodarskih družbah
Prvine poslovnega procesa
Prikaz posameznih vrst stroškov
Koncept celotnih stroškov
Kalkulacije stroškov v logistiki
Prihodki, odhodki in poslovni izid
Ugotavljanje poslovnega izida
Analiza praga pokritja
Merjenje poslovne uspešnosti
Metode poučevanja in učenja
Predavanja: pri predavanjih študent spozna teoretične vsebine predmeta. Del predavanj se izvaja na klasični način v predavalnici, del pa v obliki e-predavanj (e-predavanja se lahko izvajajo na videokonferenčni način ali s pomočjo posebej v ta namen didaktično pripravljenih e-gradiv v virtualnem elektronskem učnem okolju).
Vaje: pri vajah študent utrdi teoretično znanje in spozna aplikativne možnosti. Del vaj se izvaja na klasični način v predavalnici, del pa v obliki e-vaj (e-vaje se lahko izvajajo na videokonferenčni način ali s pomočjo posebej v ta namen didaktično pripravljenih e-gradiv v virtualnem elektronskem učnem okolju).
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Študent bo ob zaključku predmeta zmožen:
• opredeliti in razumeti osnove ekonomike in povezave z logistiko;
• razumeti delovanje tržnega gospodarstva;
• izračunati stroške izdelkov ali storitev in pripraviti kalkulacijo izdelka ali storitve;
• določiti prodajno ceno izdelkov ali storitev na podlagi stroškovne analize;
• opredeliti osnovne kazalnike poslovne uspešnosti podjetja.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Prenesljive/ključne spretnosti in drugi atributi:
Študenti se usposobijo za uporabo teoretičnega znanja v praktičnih primerih.
Temeljni literatura in viri
E-gradivo predmeta.
Rebernik, M., Širec, K. Ekonomika podjetja. 5., spremenjena in dopolnjena izd. Ljubljana: IUS Software, GV založba, 2017.
Pienaar, W., Vogt, J., Cronie, C., Bod, A., Havenga, J., Kussing, U., Nilsson, F & Eeden, J. Business Logistics Management. Oxford University Press; 5th edition, 2017.
Kramar, U. Osnove ekonomike v logistiki : skripta za predmet. 1. izd. Celje: Fakulteta za logistiko, 2012. 357 str.
Jonsson, P. Logistics and Supply Chain Management. London: McGraw-Hill, 2008.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Ni pogojev
Opombe
Opravljene obveznosti e-predavanj in e-vaj so pogoj za pristop k izpitu.
Pisni izpit, 70%
2 kolokvija pri vajah 30%