Cilji in kompetence
Cilji predmeta:
• Razumevanje pomena nabave v organizaciji
• Poznavanje nabavnega postopka in nabavnih aktivnosti od strateške do operativne ravni
• Poznavanja nakupnih postopkov
• Organizirati osnovne korake nabavnega postopka
• Izvesti operativni nabavni postopek
• Identificirati in oblikovati uspešne pogajalske taktike
• Poznavanje metod za določanje ekonomske naročilne količine
• Rešiti problem povezan nabavo prave količine ob pravem času
Kompetence, ki jih študentje osvojijo:
Pridobijo razumevanje pomena nabave v podjetju / organizaciji
Osvojijo korake nabavnega postopka
Se usposobijo za izvajanje postopka operativne nabave
Razumejo vlogo raziskave nabavnega trga in oblikovanja nabavne politike
Izpeljejo osnovni nabavni postopek
Pridobijo sposobnost izračuna ekonomsko nabavno količino in čas nabave
Vsebina
• Opredelitev nabavne logistike, cilji nabave in njena vloga v podjetju / organizaciji
• Nabavni proces
• Organiziranost nabavne funkcije
• Nabavna politika in raziskava nabavnega trga
• Operativna nabava in postopek nakupa
• Nabavna logistika in upravljanje zalog
• Spremljanje uspešnosti dobavitelja
• Javno naročanje
• Nabavna logistika v globalnem svetu
Metode poučevanja in učenja
Predavanja: pri predavanjih študent spozna teoretične vsebine predmeta. Del predavanj se izvaja na klasični način v predavalnici, del pa v obliki e-predavanj (e-predavanja se lahko izvajajo na videokonferenčni način ali s pomočjo posebej v ta namen didaktično pripravljenih e-gradiv v virtualnem elektronskem učnem okolju).
Vaje: pri vajah študent utrdi teoretično znanje in spozna aplikativne možnosti. Del vaj se izvaja na klasični način v predavalnici, del pa v obliki e-vaj (e-vaje se lahko izvajajo na videokonferenčni način ali s pomočjo posebej v ta namen didaktično pripravljenih e-gradiv v virtualnem elektronskem učnem okolju).
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študent zna:
• Identificirati pomen nabave v organizaciji
• Prepoznati korake nabavnega postopka
• Razlikovati posamezne organizacijske strukture nabave
• Sklepati o pomenu strateške nabave
• Izvesti osnovno raziskavo nabavnega trga
• Opisati osnovne nabavne strategije
• Ponazoriti in izpeljati osnovni pogajalski postopek
• Opisati vsebino nabavnih specifikacij in nabavnih pogodb
• Pojasniti nabavni cikel operativne nabave
• Opisati vsebino postopka operativne nabave
• Pripraviti in izpeljati nabavni cikel operativne nabave
• Uporabiti osnovne pristope upravljanja zalog
• Izračunati čas in količino optimalne nabave
• Izračunati ekonomsko naročilno količino in čas naročanja
• Opisati in pojasniti postopek ocenjevanja dobaviteljev
• Pojasniti postopek javnega naročanja
• Prepoznati povezavo med nabavo in oskrbovalnimi verigami
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti:
Študenti bodo usposobljeni uporabiti pridobljena znanja pri izvajanju nabavnih aktivnosti. Študenti bodo prav tako pri izvajanju predmeta razvijali sposobnost samostojnega učenja, sposobnost uporabe informacijske tehnologije, sposobnost učinkovitega strokovnega komuniciranja in sposobnost timskega dela.
Temeljni literatura in viri
E-gradivo predmeta. 2020
Weele van A. J. (2020). Purchasing and Supply Chain Management, 5ht ed. Boston: Cengage Learning.
Johnson, P. F., Leenders, M. R. , Flynn, A. E. (2011). Purchasing and Supply Management 14th ed. McGraw-Hill
Lysons, K. and Farrington, B. (2016), Procurement and Supply Chain Management, 9th ed., London: Pearson.
Johnsen, T.E., Howard, M. and Miemczyk, J. (2019). Purchasing and Supply Chain Management. 2nd. Ed. Oxon, Routledge.
Monczka, R., Handfield, R., Guinipero, L. and Patterson, J. (2016). Purchasing and supply chain management. 6th ed. Boston: Cengage Learning.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Ni pogojev.
Opombe
Opravljene obveznosti e-predavanj in e-vaj so pogoj za pristop k izpitu.
• Seminarska naloga (v sklopu samostojnega dela).30%
• Pisni izpit.70%