Cilji in kompetence
Cilj predmeta:
• Pridobiti, izboljšati in poglobiti znanja iz področja razumevanja konceptov krožnega gospodarstva in nacionalnih, evropskih ter globalnih političnih usmeritev in strategij
• Pridobiti nova znanja, spretnosti in veščine iz področja sistemskega in t.i. »life cycle thinking«, kot osnova za razumevanje krožnega gospodarstva
• Pridobiti nova znanja iz področja razumevanja, uporabe kazalcev za merjenje krožnega gospodarstva, kot tudi razumevanje metodologij merjenja in vrednotenja krožnega gospodarstva, s poudarkom na večjih sistemih in njihovih oskrbovalnih verigah (npr. Krožna mesta)
• Pridobiti nova znanja iz področja MFA v povezavi s krožnim gospodarstvom v logistiki in vrednostnih verigah
• Izboljšati razumevanje krožnega gospodarstva v povezavi z verigami vrednosti, logistiko
• Izboljšati razumevanje, znanja iz področja zaprtih oskrovalnih verig t.i. zaprti krogi
• Pridobiti nova znanja, spretnosti in veščine iz področja praktične uporabe načel in konceptov krožnega gospodarstva v logistiki in verigah vrednosti
Kompetence, ki jih študentke/študenti osvojijo
• Študent/ka zna razpoznati, utemeljiti in uporabiti različne koncepte krožnega gospodarstva na področju logistike in verig vrednosti, ob upoštevanju zaprtih krogov
• Študent/ka razume obstoječe strateške in politične dokumente krožnega gospodarstva ter zna oblikovati izboljšana priporočila
• Študent/ka razume sistemsko razmišljanje in t.i »life cycle thinking« ter je sposobna ta znanja vključevati v procese in sisteme tudi poslovne modele in izvesti modifikacije.
• Študent/ka je sposobna ovrednotiti krožne sisteme na osnovi kazalcev
• Študent/ka je sposobna zmodelirati enostaven logistični proces, z uporabo programskih orodij za npr. MFA
• Študent/ka zna voditi in organizirati timsko delo
Vsebina
1. Uvod v krožno gospodarstvo (definicije, koncepti, politične usmeritve)
2. Strategije in usmeritve krožnega gospodarstva z navezavo na logistiko
3. Krožno gospodarstvo v Sloveniji, Evropi in svetu
4. Sistemsko in »razmišljanje v okviru celotnega življenjskega cikla« (angl. Life cycle thinking) v krožnem gospodarstvu
5. Kako meriti krožno gospodarstvo
6. Uvod v MFA, v povezavi s krožnim gospodarstvom, na primerih iz logistike in verig vrednosti
7. Pomen krožnega gospodarstva v logistiki
8. Ustvarjanje vrednosti v verigah vrednosti
9. Zaprte oskrbovalne verige t.i. zaprti krogi
10. Primeri iz prakse (npr. krožni procesi, krožna mesta, krožni poslovni modeli v logistiki in verigah vrednosti, …)
Metode poučevanja in učenja
Predavanja: Prednost bomo dali inovativnim načinom učenja in poučevanja ter novim didaktičnim pristopom. Predavanja bodo temeljila na t.i. sodelovalnem učenju, saj bi radi v okviru predmeta dosegli najvišjo kognitivno raven razumevanja (načrtovanje, kreiranje, inoviranje).
Vaje: vaje bodo temeljile na skupinskem in individualnem delu. Študenti se bodo naučili uporabe različnih programskih orodij.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študentka/študent bo:
- Primerjal in argumentirano pojasnil različne koncepte krožnega gospodarstva
- kritično vrednotil obstoječe strateške in politične dokumente krožnega gospodarstva ter oblikovati izboljšana priporočila
- integriral sistemsko razmišljanje in t.i »life cycle thinking« v procese in sisteme tudi poslovne modele ter jih bo znal modificirati v krožne.
- kritično vrednotil krožne sisteme na osnovi kazalcev v primerjavi z linearnimi sistemi/procesi
- znal ter načrtovati nove kazalce
- modeliral enostaven logistični proces, z uporabo programskih orodij za npr. MFA
- pojasnil in utemeljil integracijo načel in konceptov krožnega gospodarstva v logistične procese in verige vrednosti, ob upoštevanju zaprtih krogov.
- vodil in organiziral timsko delo
- uporabljal različna programska orodja, v povezavi s procesi krožnega gospodarstva.
Temeljni literatura in viri
Gradivo in e-gradivo predmeta (učbenik, skripta, zapiski predavanj, vaje, …) – v pripravi
VIDERGAR, Petra, PERC, Matjaž, KOVAČIČ LUKMAN, Rebeka. A survey of the life cycle assessment of food supply chains. Journal of cleaner production. [Online ed.]. 1 Mar. 2021, vol. 286, str. [1]-10, ilustr. ISSN 1879-1786
Liu, Lerwen, Ramakrishna, Seeram (Eds.). An Introduction to Circular Economy, 2021. Springer Nature Singapore Pte Ltd..
Tanzer J, Rechberger H (2019). Setting the Common Ground: A Generic Framework for Material Flow Analysis of Complex Systems. Recycling 2019, 4, 23; doi:10.3390/recycling4020023
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Ni pogojev
Opombe
Pogoj za pristop k izpitu so opravljene obveznosti v okviru e-predavanj in e-vaj
Pisni izpit 60%
Ustni izpit 10%
Vaje 30%