Prehojena študijska pot je prikazana z različnimi diagrami napredka, značkami za opravljene študijske obveznosti, spreminjanje povprečne ocene idr. Infografika kaže tudi
primerjavo vaših rezultatov oz. uspeha s statističnimi povprečji dosežkov preteklih generacij. Prikazana je npr. primerjava vaše povprečne ocene s povprečjem preteklih generacij uspešnih študentov. Svoj napredek pri študiju lahko primerjate z izkustveno krivuljo preteklih generacij. 📈
Izkustvena krivulja je pripravljena za vsak študijski program ločeno in predstavlja večletno statistično povprečje doseganja ECTS-točk uspešnih študentov. Prikazuje izkušnje študentov na študijskem programu, na katere vpliva veliko dejavnikov. V posameznih primerih je možna tudi odsotnost prikaza krivulje.
3. Svoj napredek pri študiju zagotavljajte s sprotnim študijem.
Naj bo sprotni študij vaša osrednja učna navada. Sprotno študijsko delo je namreč ključen dejavnik uspešnega študija in kar je še pomembneje, dokazano izgrajuje trajno znanje.
Prehod iz srednje šole na fakulteto je lahko zelo zahteven, saj se bistveno zmanjša zunanje vodenje pri učenju. Visokošolski učitelji in učiteljice bodo od vas pričakovali, da sami načrtujete svoj študij ob njihovih usmeritvah. Na študiju prevzemate
odgovornost za svoje učenje, kar pomeni, da postanete
pri učenju samostojni. To vključuje prevzemanje odgovornosti za učne aktivnosti, za odločitve, vezane na študij, za vzdrževanje motivacije in pogosto tudi refleksijo o študiju in pristopih, ki jih uporabljate, ter o presoji, ali ste z njimi uspešni.
Sprejemanje premišljenih odločitev (preden sprejmete odločitev, pridobite vse potrebne informacije)
|
Prevzemanje odgovornosti za študij (sami skrbite za svoj razvoj) |
Skrb za motivacijo pri študiju (bodite v koraku z aktivnostmi, obiskujte kontaktne ure (predavanja, vaje, seminarje itn.), raziščite razloge za pomanjkanje motivacije) |
Samozaupanje (sprejemate odločitve o svojem življenju in dejanjih – zato zaupajte v svoje sposobnosti, da to zmorete) |
Samorefleksija (razmišljajte o lastnem učenju in učinkovitosti svojih pristopov) |
Priporočamo vam, da si preberete
prispevek o sprotnem študiju, ki med drugim obravnava problematiko
kampanjskega učenja. Številni se tekom študija srečajo tudi z odlašanjem študijskega dela (prokrastinacija), kar ni nikakršna posebnost in s to težavo se spopadejo mnogi. Jo je pa mogoče z nekaj truda in premisleka uspešno odpraviti. Raziščite podrobnosti in nasvete za spopadanje z odlašanjem
v prispevku o prokrastinaciji.
📔
Zanimivost: Ste vedeli, da skupna obremenitev študenta po
Zakonu o visokem šolstvu (ZViS) lahko znaša
do 40 ur na teden? To pomeni, da ne smete biti obremenjeni več, hkrati pa, da študiju v okviru enega tedna posvetite potreben čas, ki je načrtovan v okviru učnega načrta posamezne učne enote. Priporočljivo je, da sproti spremljate, koliko časa dejansko namenite aktivnostim/obveznostim pri posamezni učni enot. Če opazite večja odstopanja od pričakovane obremenitve – bodisi da določeni učni enoti namenite bistveno več ali manj časa, kot je predvideno – lahko to sporočite skozi anketo o pedagoškem delu in obremenitvi študenta. Na ta način lahko prispevate k izboljšanju študijskega procesa in boljši razporeditvi študijskih obveznosti v prihodnje.
4. Vodite svoj osebni koledar.
Z uspešno organizacijo časa boste tudi bolj učinkoviti in imeli boste boljši pregled nad svojimi študijskimi opravili. Priporočamo vam, da si uredite svoj osebni koledar, v katerega vnašate različne sklope opravkov in aktivnosti.
ŠTUDIJSKI ČAS (obiskovanje pedagoškega procesa, sprotni študij, študijske skupine, urejanje zapiskov, vračilo knjižničnega gradiva idr.) |
OSEBNI ČAS (športne aktivnosti, kuhanje oz. čas za obroke, pospravljanje, nakupi, delo, prostovoljstvo, hobiji, obisk upravne enote, obisk zobozdravnika, voščilo za rojstni dan idr.) |
ODNOSI (čas za družino, prijateljska druženja, partnerja, zase) |
Bodite zvesti svojemu koledarju, hkrati pa pripravljeni na to, da se sproti in učinkovito prilagajate spremembam. Ko mine teden, premislite o svoji uspešnosti in koliko bližje ste uspehu.
Svoj osebni koledar vodite v vam najljubši obliki (npr. v fizični ali digitalni obliki). Med študijem na UM vam je na voljo tudi
uporaba Outlook koledarja, ki vam omogoča enostavno organizacijo in dinamičen pregled na dnevni, tedenski in mesečni ravni. Dodatna prednost je povezovanje koledarjev, saj lahko v Outlookov koledar uvozite koledar iz učnega e-okolje eŠtudij UM (s funkcijo »Odpri koledar z interneta«, kjer prilepite URL koledarja, ki ga predhodno kopirate v Moodlu).
📔 Zanimivost: Preberite tudi koristen zapis o
organizaciji časa za večjo učinkovitost na spletni strani MIRA.
💡
Priporočilo: Svoj urnik pedagoškega procesa preverite
v spletni aplikaciji Moj Portal UM.
Viri
Nacionalni inštitut za javno zdravje, Program Mira, Nacionalni program duševnega zdravja. (b. d.).
Postavljanje ciljev in prioritet za večjo učinkovitost.
https://www.zadusevnozdravje.si/pomagam-sebi/nasveti-za-boljse-pocutje/postavljanje-ciljev-in-prioritet-za-vecjo-ucinkovitost/
Nacionalni inštitut za javno zdravje, Program Mira, Nacionalni program duševnega zdravja. (b. d.).
Organizacija časa za večjo učinkovitost.
https://www.zadusevnozdravje.si/pomagam-sebi/nasveti-za-boljse-pocutje/organizacija-casa-za-vecjo-ucinkovitost/
ProductPlan. (b. d.). Eisenhower Matrix.
https://www.productplan.com/glossary/eisenhower-matrix/
University of Hull Library. (b. d.).
Introduction to university study: Independent learning.
https://libguides.hull.ac.uk/introduction/independence
University of Hull Library. (b. d.).
Introduction to university study: Time management.
https://libguides.hull.ac.uk/introduction/timemanagement
The University of Saskatchewan. (b. d.).
Study Skills Tip Sheets.
https://libguides.usask.ca/studyskills
Žunec, N. (b. d.). Eisenhowerjeva matrika: tehnika postavljanja prioritet in upravljanja s časom. Tosemjaz.net.
https://www.tosemjaz.net/razisci/sola-ucenje-in-prosti-cas/eisenhowerjeva-matrika-tehnika-postavljanja-prioritet-in-upravljanja-s-casom/