Cilji in kompetence
Temeljni namen predmeta je študente seznaniti z znanji iz področja managementa proizvodnje s poudarkom na značilnostih managementa proizvodnih podjetij, procesnem pristopu k razumevanju organizacij, managementa sprememb in managementa procesov v proizvodnih in drugih organizacijah. Nadalje bodo študentje tudi seznanjeni z možnostjo uporabe managementskih orodij za podporo delovanja organizacij in managementa procesov v organizacijah. Pomemben del vsebine predmeta pa se nanaša na management proizvodnih in drugih procesov v razmerah Industrije 4.0, ki prinaša pomembne spremembe v načine delovanja organizacij, izvajanja procesov ter managementa procesov v organizacijah. V tem okviru bodo študentje seznanjeni z najnovejšimi spoznanji glede uvajanja koncepta Industrije 4.0 v slovenskega proizvodna podjetja,hkrati pa bodo seznanjeni s pripravljenostjo teh organizacij za prehod na Industrijo 4.0. Nadalje bodo študentje dobili vpogled v potrebne spremembe izvajanju, oblikovanju in managementu proizvodnih procesov zaradi uvajanja koncepta Industrije 4.0. Pomemben cilj predmeta je tudi seznanitev študentov s primeri prenove proizvodnih procesov v organizacijah.
Pomembnejše kompetence, ki jih bodo študentje pridobili so predvsem naslednje:
- sposobnost razumeti managementa proizvodnih procesov v sodobnih organizacijah
- sposobnost prepoznavanja, modeliranja in managementa proizvodnih procesov v organizacijah
- sposobnost uporabe managementskih orodij v proizvodnih in drugih organizacijah za potrebe izboljšanje delovanja organizacij
- sposobnost zasnovati ter voditi prenovo procesov v luči uvedbe koncepta Industrije 4.0
- sposobnost managirati procese v proizvodnih in drugih organizacijah
Vsebina
Temeljna vsebinska področja predmeta so naslednja:
- Uvod v management proizvodnih podjetij
- Management sprememb v organizacijah
- Opredelitev poslovnih procesov v organizacijah
- Management poslovnih procesov
- Orodja za podporo delovanja organizacij in managementa poslovnih procesov v organizacijah
- Management proizvodnje v razmerah Industrije 4.0
- Vloga prenove procesov pri uvajanju koncepta Industrije 4.0 v organizacije
- Spremembe v managementu proizvodnje zardi uvedbe koncepta Industrije 4.0
- Primeri prenove proizvodnih procesov v organizacijah
Metode poučevanja in učenja
Predavanja, diskusijske skupine, video predstavitve, aktivno delo na primerih iz prakse ter samostojni študij študentov.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje
Študentje bodo razvili:
- Bazo znanja:sposobni bodo poglobljenega in sistematičnega razumevanje bazičnega znanja o delovanju in vedenju organizacij z izbranih vidikov. Sposobni bodo za uporabo najnovejšega teoretičnega in raziskovalnega znanja discipline managemeneta v skladu z najvišjimi standardi za objavljanje znanstvenih spoznanj.
- Sposobnost za obravnavo etičnih vprašanj: sposobni bodo analizirati in managirati etične dileme s področja managementa in prenove proizvodnih procesov v sodobnih razmerah delovanja organizacij ter sodelovati pri pro-aktivnem oblikovanju rešitev za dileme.
- Znanje o metodologijah discipline:poglobili bodo znanje o tehnikah/metodologij primernih za obravnavo vprašanj discipline in dopolnili znanje o najnovejših metodoloških novostih.
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študentje bodo usposobljeni za izvedbo:
- Analize: s kritičnih zavedanjem o njenem pomenu, razumeli bodo analizo, sposobni bodo izvajati kompleksno analizo, sposobni bodo izvajati analizo v pogojih manjkajočih podatkov in kontradiktornosti na področju managementa procesov v organizacijah.
- Sinteze: sposobni bodo sinteze novega pristopa v smislu prispevka razvoja metodologije ali razumevanja discipline oziroma njene uporabe v praksi.
- Razvoja: razvili bodo takšno raven vsebinskega razumevanja in kritičnega razmišljanja, ki jim bo omogočala samostojni delo na razvoju raziskav in metodologij.
- Izvedbe: sposobni bodo samostojnega dela pri originalnem reševanju problemov, sposobni bodo planirati in voditi dela na profesionalni ali primerljivi ravni delovanja.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študentje bodo sposobni za:
- Skupinsko delo: sposobni bodo učinkovito voditi/delati s skupino. Sposobni bodo definirati naloge, managirati kapacitete članov skupine, voditi pogajanja v skupini in reševati konflikte z zaupanjem.
- Uporabo različnih virov znanja: usposobljeni bodo za uporabo celovitega niza različnih virov znanja.
- Samoocenjevanje: sposobni bodo kritičnega ocenjevanja lastnega delovanja in vedenja ter delovanja in vedenja drugih potrebnega za izboljšanje prakse.
- Management informacij: sposobni bodo za celovito in samostojno izvajanja inovativnih raziskovalnih aktivnosti.
- Samostojno delo: sposobni bodo za neodvisno in samokritično delovanje. Usposobljeni bodo, da bodo svoj razvoj gradili na vodenju in podpori sodelavcem.
- Ustrezno komuniciranje: usposobljeni bodo za komuniciranje o kompleksnih in stalnih informacijah na način, ki bo omogočal jasen in učinkovit prenos informacij s specialisti na področju organizacija in ostalimi strokovnimi sodelavci. Sposobni bodo za delovanje kot strokovni in učinkoviti svetovalci.
- Reševanje problemov: usposobljeni bodo za samostojni profesionalno raziskovanje in študij.
Praktične veščine
Študentje bodo usposobljeni za:
- Ustrezno uporabo znanj: sposobni bodo za delovanje v kompleksnem in nepredvidljivem /specializiranem okolju z najnovejšim znanjem. Imeli bodo tudi pregled nad upravljanjem primerov dobre prakse.
- Uporabo veščin: pridobili bodo potrebne profesionalne kapacitete za svoje delo in delo z drugimi. Hkrati bodo usposobljeni za odgovorno, avtonomno in iniciativno delovanje v kompleksnih in nepredvidljivih situacijah.
- Razvoj Strokovno delovanje: pridobili bodo potrebne veščine za vodenje uporabe tehničnega znanja, sposobni bodo za tekoče izvajati dela na natančen in učinkovit način, sposobni bodo osvojiti tuje veščine ter oblikovati ali razviti nove veščine ali procedure za obravnavo novih situacij.
Temeljni literatura in viri
Osnovna literatura / Essential sources:
Slack, N., Alistair, B. J., & Johnston, R. (2013). Operations Management. Harlow: Pearson Education.
Jeston, J., & Nelis, J. (2014). Business process management - practical guide to successful implementaions. London: Routledge
Izbrana poglavja iz/Some Chapters from:
Potocan, V., & Nedelko, Z. (2017). Supply chain management and management tools. Harlow: Pearson Education.
Potočan, V., & Nedelko, Z. (Eds.). (2015). Poslovni procesi v organizacijah. Maribor: Samozaložba.
Harmon, P. (2003). Business Process Change: A Manager's Guide to Improving, Redesigning, and Automating Processes. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju - Seminarska naloga 60
- Pisni izpit 40
Študent opravi izpit, ko je vsak del preverjanja znanja in izdelkov pozitiven.