SLO | EN

Cilji in kompetence

? Usposobiti študente za znanstveno obravnavo politike, verodostojnosti in kulture podjetja, vpliva ključnih udeležencev podjetja na politične in strateške spremembe v podjetjih ter posebnosti politike, verodostojnosti in kulture podjetja v različnih vrstah podjetij, njihovo vlogo in položaj v sodobnih modelih integralnega managementa in upravljanja podjetja. ? Usposobiti študente za znanstveno obravnavo procesne, instrumentalne in institucionalne razsežnosti nastajanja in uresničevanja politike, kulture in verodostojnosti podjetja ? Usposobiti študenta za znanstveno-raziskovalno delo na področju politike, verodostojnosti in kulture podjetja s poznavanjem metodoloških pristopov na tem področju, s kritičnim pristopom do obstoječih raziskovalnih spoznanj, zmožnostjo kritične analize kompleksnih (tudi necelovitih, nepopolnih ali nasprotujočih si) področij raziskovanja in sinteze novih spoznanj na področju politike, verodostojnosti in kulture podjetja. ? Usposobiti študenta za samostojno znanstveno-raziskovalno delo in sodelovanje v raziskovalni (tudi interdisciplinarni) skupini, za oblikovanje jasnega raziskovalnega načrta in uporabo različnih virov znanja in informacij ter posredovanje novih znanj.

Vsebina

? Pomen politike podjetja, kulture in verodostojnosti za uspešnost podjetja ? Vloga in položaj politike, kulture in verodostojnosti v sodobnih modelih integralnega managementa in upravljanja podjetja ? Vsebinske, strukturne in upravljalno-vodstvene razsežnosti politike podjetja, kulture in verodostojnosti podjetja ? Okoljski in notranji vplivni dejavniki na politiko podjetja, kulturo in verodostojnost podjetja ? Procesna, instrumentalna in institucionalna razsežnost nastajanja in uresničevanja politike, kulture in verodostojnosti podjetja ? Management interesnega usklajevanja udeležencev podjetja - »stakeholder management«, management kulture, management verodostojnosti in medkulturni management

Metode poučevanja in učenja

- Predavanja in konzultacije - Študije primerov - Kritična analiza znanstvenih člankov - Aktivno raziskovalno delo

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje ? Raven znanja:ima poglobljeno in sistematično razumevanje znanja s področja politike, verodostojnosti in kulture podjetja. Pri delu je sposoben uporabljati teorije in raziskovalna spoznanja na ravni, ki se zahteva za objave znanstveno-raziskovalnih spoznanj. ? Etični vidik: lahko analizira in obvladuje etične dileme ter deluje proaktivno v sodelovanju z drugimi pri iskanju rešitev s področja upravljanja, verodostojnosti in kulture podjetja ? Metodološko znanje s področja discipline: razumevanje metodoloških pristopov na področju politike, verodostojnosti in kulture podjetja. Kognitivne/Intelektualne veščine ? Analiza: zna kritično analizirati kompleksna področja raziskovanja, obvladuje pomankljivost razpoložljive podatkovne osnove ali nasprotujoča znanstveno-raziskovalna spoznanja na področju politike, verodostojnosti in kulture podjetja. ? Sinteza: zna sintetizirati nova spoznanja ali pristope tako, da prispevajo k razvoju razumevanja na področju politike, verodostojnosti in kulture podjetja. ? Vrednotenje: raven znanja in razumevanja mu omogoča samostojno vrednotenje raziskav in metodologij. Lahko utemeljuje alternativne pristope. ? Uporaba: deluje neodvisno in izvirno v procesu reševanja problema ter preofesionalno vodi proces planiranja in uresničevanja nalog. Ključne/prenosljive veščine in spretnosti ? Delo v skupini: lahko uspešno dela ali vodi skupino. ? Učni pripomočki in viri: sposoben uporabe različnih pripomočkov in virov ? Samovrednotenje: sposoben ovrednotiti svoje delovanje in delovanje drugih s ciljem izboljšanja delovanja. ? Management informacij: sposoben neodvisno izvajati inovativne raziskovalne naloge. ? Avtonomnost: je neodvisen in samokritičen učenec; lahko usmerja svoj nadaljni razvoj. ? Komuniciranje: sposoben poročanja kompleksnih informacij na jasen in učinkovit način specialistom in nespecialistom ter razume pomankljivosti pri razumevanju drugih. ? Reševanje problemov: lahko nadaljuje študij samostojno ter pri tem sodelovati z drugimi v ali zven discipline politike, verodostojnosti in kulture podjetja.. Praktične veščine ? Uporaba veščin: obvlada delovanje v kompleksnih, nepredvidljivih in/ali posebnih okoliščinah ter ima pregled nad dobrimi praksami. ? Samostojnost v uporabi veščin: deluje profesionalno odgovorno in samostojno, z iniciativo v kompleksnih in nepredvidljivih okoliščinah. ? Specifične tehnike: lahko prilagaja ali razvija nove veščine / postopke za nove okoliščine.

Temeljni literatura in viri

Obvezna: ? Belak, Jernej, Thommen Jean-Paul, Belak Janko (2014): Integralni management in upravljanje: kultura, etika in verodostojnost podjetja. Založba MER, Maribor. ? Larcker D., Tayan B. (2011): Corporate Governance Matters. New jersey: Person Education ? Monks R. A. G., Nell Minow (2009): Corporate Governance. West Sussex: John Wiley & Suns. ? Müller-Stewens, G., Lechner, C. (2005): Strategisches Management. Stuttgart: Schäffer-Poeschel Verlag. ? Steinmann, H., Schreyögg, G. (2005): Management. Grundlagen der Unternehmensführung. Konzepte-Fuktionen-Fallstudien. Wiesbaden: Gabler Verlag. ? Thommen J.P. (2003): Glaubwürdigkeit und Corporate Governance. 2nd ed. Versus Verlag: Zürich. ? Belak Je. (2009): Business ethics implementation at different stages of the enterprise life cycle. Založba MER: Maribor. ? Tipurić D., Dabić M. (2012): Management, Governance, and Entrepreneurship: Access Press UK. ? Kralj J. (2003): Interesna teorija politike podjetja. V: Kralj J: Management, Visoka šola za management v Kopru, str. 95 – 135. ? Belak Jan. (2002): Politika podjetja. V: Belak Jan.: Politika podjetja in strateški management. Založba MER v Mariboru, str. 71 – 134. ? Bleicher K. (2005): Die Entwicklung eines normativen Konzeptes der Unternehmungspolitik. V: Bleicher K.: Normatives Management. Campus Verlag, Frankfurt/ New York, str. 119 – 286. ? Zabel H.-U. (2001): Oekologische Unternehmenspolitik. Berlin Verlag. Dodatna: ? Članki v revijah: Journal of Management & Governance, Strategic Management Journal, Management Decision, Journal of Business Ethics, Management Science, Journal of Management, Academy of Management Review, ... Ostalo po dogovoru z nosilcem.

  • red. prof. Dr. rer. pol. Zvezna republika Nemčija JERNEJ BELAK, univ. dipl. teolog

  • Seminarska naloga: 50
  • Pisni izpit: 30
  • Javni zagovor pripravljenega praktikuma: 20

  • : 8
  • : 172

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE - 2.