Cilji in kompetence
? Usposobiti študente za znanstveno obravnavo politike, verodostojnosti in kulture podjetja, vpliva ključnih udeležencev podjetja na politične in strateške spremembe v podjetjih ter posebnosti politike, verodostojnosti in kulture podjetja v različnih vrstah podjetij, njihovo vlogo in položaj v sodobnih modelih integralnega managementa in upravljanja podjetja.
? Usposobiti študente za znanstveno obravnavo procesne, instrumentalne in institucionalne razsežnosti nastajanja in uresničevanja politike, kulture in verodostojnosti podjetja
? Usposobiti študenta za znanstveno-raziskovalno delo na področju politike, verodostojnosti in kulture podjetja s poznavanjem metodoloških pristopov na tem področju, s kritičnim pristopom do obstoječih raziskovalnih spoznanj, zmožnostjo kritične analize kompleksnih (tudi necelovitih, nepopolnih ali nasprotujočih si) področij raziskovanja in sinteze novih spoznanj na področju politike, verodostojnosti in kulture podjetja.
? Usposobiti študenta za samostojno znanstveno-raziskovalno delo in sodelovanje v raziskovalni (tudi interdisciplinarni) skupini, za oblikovanje jasnega raziskovalnega načrta in uporabo različnih virov znanja in informacij ter posredovanje novih znanj.
Vsebina
? Pomen politike podjetja, kulture in verodostojnosti za uspešnost podjetja
? Vloga in položaj politike, kulture in verodostojnosti v sodobnih modelih integralnega managementa in upravljanja podjetja
? Vsebinske, strukturne in upravljalno-vodstvene razsežnosti politike podjetja, kulture in verodostojnosti podjetja
? Okoljski in notranji vplivni dejavniki na politiko podjetja, kulturo in verodostojnost podjetja
? Procesna, instrumentalna in institucionalna razsežnost nastajanja in uresničevanja politike, kulture in verodostojnosti podjetja
? Management interesnega usklajevanja udeležencev podjetja - »stakeholder management«, management kulture, management verodostojnosti in medkulturni management
Metode poučevanja in učenja
- Predavanja in konzultacije
- Študije primerov
- Kritična analiza znanstvenih člankov
- Aktivno raziskovalno delo
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje
? Raven znanja:ima poglobljeno in sistematično razumevanje znanja s področja politike, verodostojnosti in kulture podjetja. Pri delu je sposoben uporabljati teorije in raziskovalna spoznanja na ravni, ki se zahteva za objave znanstveno-raziskovalnih spoznanj.
? Etični vidik: lahko analizira in obvladuje etične dileme ter deluje proaktivno v sodelovanju z drugimi pri iskanju rešitev s področja upravljanja, verodostojnosti in kulture podjetja
? Metodološko znanje s področja discipline: razumevanje metodoloških pristopov na področju politike, verodostojnosti in kulture podjetja.
Kognitivne/Intelektualne veščine
? Analiza: zna kritično analizirati kompleksna področja raziskovanja, obvladuje pomankljivost razpoložljive podatkovne osnove ali nasprotujoča znanstveno-raziskovalna spoznanja na področju politike, verodostojnosti in kulture podjetja.
? Sinteza: zna sintetizirati nova spoznanja ali pristope tako, da prispevajo k razvoju razumevanja na področju politike, verodostojnosti in kulture podjetja.
? Vrednotenje: raven znanja in razumevanja mu omogoča samostojno vrednotenje raziskav in metodologij. Lahko utemeljuje alternativne pristope.
? Uporaba: deluje neodvisno in izvirno v procesu reševanja problema ter preofesionalno vodi proces planiranja in uresničevanja nalog.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
? Delo v skupini: lahko uspešno dela ali vodi skupino.
? Učni pripomočki in viri: sposoben uporabe različnih pripomočkov in virov
? Samovrednotenje: sposoben ovrednotiti svoje delovanje in delovanje drugih s ciljem izboljšanja delovanja.
? Management informacij: sposoben neodvisno izvajati inovativne raziskovalne naloge.
? Avtonomnost: je neodvisen in samokritičen učenec; lahko usmerja svoj nadaljni razvoj.
? Komuniciranje: sposoben poročanja kompleksnih informacij na jasen in učinkovit način specialistom in nespecialistom ter razume pomankljivosti pri razumevanju drugih.
? Reševanje problemov: lahko nadaljuje študij samostojno ter pri tem sodelovati z drugimi v ali zven discipline politike, verodostojnosti in kulture podjetja..
Praktične veščine
? Uporaba veščin: obvlada delovanje v kompleksnih, nepredvidljivih in/ali posebnih okoliščinah ter ima pregled nad dobrimi praksami.
? Samostojnost v uporabi veščin: deluje profesionalno odgovorno in samostojno, z iniciativo v kompleksnih in nepredvidljivih okoliščinah.
? Specifične tehnike: lahko prilagaja ali razvija nove veščine / postopke za nove okoliščine.
Temeljni literatura in viri
Obvezna:
? Belak, Jernej, Thommen Jean-Paul, Belak Janko (2014): Integralni management in upravljanje: kultura, etika in verodostojnost podjetja. Založba MER, Maribor.
? Larcker D., Tayan B. (2011): Corporate Governance Matters. New jersey: Person Education
? Monks R. A. G., Nell Minow (2009): Corporate Governance. West Sussex: John Wiley & Suns.
? Müller-Stewens, G., Lechner, C. (2005): Strategisches Management. Stuttgart: Schäffer-Poeschel Verlag.
? Steinmann, H., Schreyögg, G. (2005): Management. Grundlagen der Unternehmensführung. Konzepte-Fuktionen-Fallstudien. Wiesbaden: Gabler Verlag.
? Thommen J.P. (2003): Glaubwürdigkeit und Corporate Governance. 2nd ed. Versus Verlag: Zürich.
? Belak Je. (2009): Business ethics implementation at different stages of the enterprise life cycle. Založba MER: Maribor.
? Tipurić D., Dabić M. (2012): Management, Governance, and Entrepreneurship: Access Press UK.
? Kralj J. (2003): Interesna teorija politike podjetja. V: Kralj J: Management, Visoka šola za management v Kopru, str. 95 – 135.
? Belak Jan. (2002): Politika podjetja. V: Belak Jan.: Politika podjetja in strateški management. Založba MER v Mariboru, str. 71 – 134.
? Bleicher K. (2005): Die Entwicklung eines normativen Konzeptes der Unternehmungspolitik. V: Bleicher K.: Normatives Management. Campus Verlag, Frankfurt/ New York, str. 119 – 286.
? Zabel H.-U. (2001): Oekologische Unternehmenspolitik. Berlin Verlag.
Dodatna:
? Članki v revijah: Journal of Management & Governance, Strategic Management Journal, Management Decision, Journal of Business Ethics, Management Science, Journal of Management, Academy of Management Review, ...
Ostalo po dogovoru z nosilcem.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju ? pisni izpit 30
? kritični prikaz članka objavljenega v eni od JCR revij s področja, ki se dogovori z nosilcem (objave, ki niso starejše od dveh let). Glavne ugotovitve se ustno predstavijo. 20
? Seminarska naloga 50
Študent opravi izpit, ko je vsak del preverjanja znanja in izdelkov pozitiven.