SLO | EN

Cilji in kompetence

Usposobiti študenta za: ? poglobljeno poznavanje in razumevanje različnih teoretičnih razvojnih smeri projektnega managementa ter specifičnosti, presekov in nasprotij med njimi, ? analitično obravnavo in povezovanje posameznih pojavov projektnega poslovanja in projektnega managementa ter razumevanje teh pojavov skozi perspektive sorodnih in dotičnih drugih področij, ? znanstveno-raziskovalno delo na področju projektnega poslovanja in projektnega managementa s poznavanjem metodoloških pristopov na tem področju, s kritičnim pristopom do obstoječih raziskovalnih spoznanj, zmožnostjo kritične analize kompleksnih področij raziskovanja in sinteze novih spoznanj na tem področju, ? samostojno znanstveno-raziskovalno delo ter za sodelovanje in vodenje interdisciplinarnih raziskovalnih skupin in projektov, za oblikovanje jasnega raziskovalnega načrt in uporabo različnih virov znanja in informacij ter posredovanje novih znanj.

Vsebina

- Teorije in znanstveni razvoj projektnega managementa - Modeli in šole proučevanja projektnega managementa - Interdisciplinarnost projektnega managementa in projektnega delovanja - Vloga projektnega managementa v zagotavljanju razvoja in rasti podjetij in drugih organizacij - Strateški projektni management - Vsestranski projektni management - Projektno poslovanje in multiprojektnost - Vloga projektnega managementa v globalnem okolju - Celovita projektna družba znanja

Metode poučevanja in učenja

- Predavanja in konzultacije - Študije primerov - Kritična analiza znanstvenih člankov - Aktivno raziskovalno delo

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje ? Raven znanja:ima poglobljeno in sistematično razumevanje znanja s področja projektnega managementa. Pri delu je sposoben uporabljati teorije in raziskovalna spoznanja na ravni, ki se zahteva za objave znanstveno-raziskovalnih spoznanj. ? Etični vidik: lahko analizira in obvladuje etične dileme ter deluje proaktivno v sodelovanju z drugimi pri iskanju rešitev. ? Metodološko znanje s področja discipline: razumevanje metodoloških pristopov na področju strateškega managementa. Kognitivne/Intelektualne veščine ? Analiza: zna kritično analizirati kompleksna področja raziskovanja, obvladuje pomanjkljivost razpoložljive podatkovne osnove ali nasprotujoča znanstveno-raziskovalna spoznanja na področju projektnega managementa. ? Sinteza: zna sintetizirati nova spoznanja ali pristope tako, da prispevajo k razvoju metodologij in razumevanja na znanstvenem in aplikativnem področju projektnega managementa. ? Vrednotenje: raven znanja in razumevanja mu omogoča samostojno vrednotenje raziskav in metodologij. Lahko utemeljuje alternativne pristope. ? Uporaba: deluje neodvisno in izvirno v procesu reševanja problema ter profesionalno vodi proces planiranja in uresničevanja nalog. Ključne/prenosljive veščine in spretnosti ? Delo v skupini: lahko uspešno dela ali vodi skupino in zna opredeliti potrebne naloge, voditi člane skupine, utemeljevati svoja stališča in obvladovati konflikte. ? Učni pripomočki in viri: sposoben uporabe različnih pripomočkov in virov. ? Samovrednotenje: sposoben ovrednotiti svoje delovanje in delovanje drugih s ciljem izboljšanja delovanja. ? Management informacij: sposoben neodvisno izvajati inovativne raziskovalne naloge. ? Avtonomnost: je neodvisen in samokritičen učenec; lahko usmerja svoj nadaljnji razvoj. ? Komuniciranje: sposoben poročanja kompleksnih informacij na jasen in učinkovit način specialistom in nespecialistom ter razume pomanjkljivosti pri razumevanju drugih. ? Reševanje problemov: lahko nadaljuje študij samostojno ter pri tem sodelovati z drugimi v ali zven discipline projektnega managementa. Praktične veščine ? Uporaba veščin: obvlada delovanje v kompleksnih, nepredvidljivih in/ali posebnih okoliščinah ter ima pregled nad dobrimi praksami. ? Samostojnost v uporabi veščin: deluje profesionalno odgovorno in samostojno, z iniciativo v kompleksnih in nepredvidljivih okoliščinah. ? Specifične tehnike: lahko prilagaja ali razvija nove veščine / postopke za nove okoliščine.

Temeljni literatura in viri

Obvezna literatura: - Cleland, D.I., Ireland, L.R. (2006). Project management: Strategic Design and Implementation (5th Edition). New York: McGraw-Hill Companies, Inc. - Crawford, L.H., Hobbs, J.B., Turner, J.R. (2005). Project categorization systems: Aligning capability with strategy for better results. Newtown Square: Project Management Institute. Priporočljiva literatura: - Davies, A., Hobday, M. (2005). The Business of projects: managing innovation in complex products and systems. Cambridge: Cambridge University Press. - Gardiner, P.D. (2005). Project management: a strategic planning approach. Basingstoke: Palgrave Macmillan. - Hauc, A. (2007). Projektni management. Ljubljana: GV Založba. - Hauc, A., Kovač, J., Semolič, B. (1993). Projektno organiziran strateški management. Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta. - Kerzner, H. (2009). Project management: A systems approach to planning, scheduling and controlling (9th Edition). Hoboken: John Wiley & Sons, Inc. - Morris, P.W.G., Jamieson, A. (2004). Translating corporate strategy into project strategy: realizing corporate strategy through project management. Pennsylvania: Project Management Institute. - Shenhar, A.J., Dvir, D. (2005). Project Management Research - Challenges and Opportunities. Hoboken: Stevens Institute of Technology. - Bredillet, C.N. (2007). Exploring Research in Project Management: Nine Schools of Project Management Research. Project Management Journal, 38/številke 2-4 in 39/številke 1-3. - Hauc, A., Kovač, J. (2000). Project management in strategy implementation – experiences in Slovenia. International Journal of Project Management, 18/1, 61-67. - Turner, J.R. (2006). Editorial: Towards a theory of project management: The nature of project governance and project management. International Journal of Project Management, 24/2, 93–95. - Članki v revijah: International Journal of Project Management, Project Management Journal, The European Management Review in drugi.

  • red. prof. dr. IGOR VREČKO, univ. dipl. gosp. inž.

  • Akt. sodel. na predav. in predstav. sem. nalog: 50
  • Pisni izpit: 50

  • : 8
  • : 172

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE - 2.