Cilji in kompetence
1. Nadgraditi teoretično znanje in usposobiti študenta za znanstveno obravnavo trajnostnega podjetništva, pristopov k njegovemu raziskovanju na različnih
ravneh obravnave pojavov v konceptu trajnostnega podjetništva.
2. Razumevanje medsebojnih vplivov, povezav in učinkov med posameznimi elementi trajnostnega podjetništva.
3. Usposobiti študenta, da bo sposoben kritično obravnavati koncepte trajnostnega podjetništva, identificirati raziskovalna vprašanja, domneve in teze ter jih z znanstveno-raziskovalnim pristopom utemeljevati in proučevati s teoretičnega in empiričnega vidika.
4. Pridobiti teoretična spoznanja, ki so prenosljiva pri apliciranju v trajnostnega podjetništva v podjetniško stvarnost.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje
Študenti:
? Pridobijo poglobljeno znanje s področja trajnostnega podjetništva in sistematično razumevanje posebnosti koncepta trajnostnega podjetništva.
? Se usposobijo za kritično sprejemanje teoretičnih in empiričnih spoznanj trajnostnega podjetništva.
? Pridobijo znanja za interpretiranje in vrednotenje pridobljenih rešitev in spoznanj s področja trajnostnega podjetništva.
? Se zavedajo širših etičnih, socialnih in okoljskih vprašanj na področju udejanjanja trajnostnega podjetništva.
? Se naučijo analizirati in sintetizirati različne vidike obvladovanja področja trajnostnega podjetništva, ki vključuje tako elemente »klasičnega«, kot tudi socialnega in okoljskega podjetništva.
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti:
? So sposobni kritično analizirati vsebine s področja trajnostnega podjetništva.
? Se usposobijo za povezovanje različnih pristopov, ki prispevajo k razvoju metodologije proučevanja in k poglobljenemu razumevanju fenomena trajnostnega podjetništva.
? So sposobni identificirati primerne metode za reševanje specifičnih problemov.
? Razvijajo konceptualno razumevanje in sposobnost kritičnega razmišljanja, ki jim omogoča neodvisno oceno raziskovalnega dela in uporabljene metodologije.
? So sposobni argumentirati različne pristope na širokem področju trajnostnega podjetništva.
? So sposobni neodvisnega reševanja problemov od načrtovanja do implementacije rešitev na profesionalni ali njej enakovredni ravni.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
? So sposobni uporabljati različne raziskovalne vire na različnih raziskovalnih področjih.
? Razvijajo splošne raziskovane sposobnosti.
? Nadgrajujejo sposobnosti samostojnega in samokritičnega raziskovanja.
? Nadgrajujejo svoj profesionalni razvoj.
? Razvijajo in nadgrajujejo sposobnosti jasnega in učinkovitega komuniciranja kompleksnih informacij strokovnjakom in nestrokovnjakom.
? So sposobni učinkovitega svetovanja.
Praktične veščine
Študenti:
? So sposobni delovati v kompleksnih in nepredvidljivih okoliščinah, kjer je potrebno znanje.
? Imajo pregled nad vsebinami primerov dobrih praks s področja trajnostnega podjetništva.
? So sposobni profesionalnega in odgovornega ravnanja z veliko mero avtonomnosti in iniciativnosti v kompleksnih in nepredvidljivih situacijah.
? So natančni in učinkoviti pri svojem delu.
? So sposobni prilagoditi svoje sposobnosti ali razvijati nove sposobnosti, potrebne pri reševanju novih situacij.
Temeljni literatura in viri
1. Rosário, A. T., Raimundo, R. J., & Cruz, S. P. (2022). Sustainable Entrepreneurship: a literature review. Sustainability, 14(9), 5556.
2. Sarma, S., Attaran, S., & Attaran, M. (2024). Sustainable entrepreneurship: Factors influencing opportunity recognition and exploitation. The International Journal of Entrepreneurship and Innovation, 25(1), 56-69.
3. Bonfanti, A., De Crescenzo, V., Simeoni, F., & Adaui, C. R. L. (2024). Convergences and divergences in sustainable entrepreneurship and social entrepreneurship research: A systematic review and research agenda. Journal of Business Research, 170, 114336.
4. Terán-Yépez, E., Marín-Carrillo, G. M., del Pilar Casado-Belmonte, M., & de las Mercedes Capobianco-Uriarte, M. (2020). Sustainable entrepreneurship: Review of its evolution and new trends. Journal of Cleaner Production, 252, 119742.
5. Avelar, S., Borges-Tiago, T., Almeida, A., & Tiago, F. (2024). Confluence of sustainable entrepreneurship, innovation, and digitalization in SMEs. Journal of Business Research, 170, 114346.
6. Lüdeke-Freund, F. (2020). Sustainable entrepreneurship, innovation, and business models: Integrative framework and propositions for future research. Business Strategy and and the Environment, 29(2), 665-681.
7. SINGER, Slavica (urednik), ŠARLIJA, Nataša (urednik), REBERNIK, Miroslav (urednik), BRADAČ HOJNIK, Barbara (urednik). Entrepreneurship and well-being : exploring the UN sustainable development goals through the lenses of GEM and other indicators. Cham: Palgrave Macmillan: Springer Nature, cop. 2023. XXXII, 183 str., ilustr. Sustainable Development Goals Series. ISBN 978-3-031-19180-0. ISSN 2523-3084. https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-031-19181-7, DOI: 10.1007/978-3-031-19181-7.
8. Brundtland Commission. (1987). Our common future, report of the World Commission on Environment and Development. Oxford: Oxford University Press.
Izbrani članki iz podjetniških revij (letno aktualizirani), (kot npr. Journal of Business Venturing, Small Business Economics, Journal of Small Business Management, Entrepreneurship Theory and Practice) / Selected papers from entrepreneurship journals (yearly updated) (Journal of Business venturing, Small Business Economics, Journal of Small Business Management, Entrepreneurship Theory and Practice).