Cilji in kompetence
Študenti pri tem predmetu:
1. Razumejo in nadgradijo teoretično znanje na področju obravnave podjetniških ekosistemov. Gre za proučevanje podjetniških okvirnih pogojev, ki skupaj določajo nacionalno okolje in vplivajo na to, kako enostavno ali težko je ustanoviti novo podjetje in ga nato razviti v trajnostno uveljavljen posel. Kot to razumejo številni avtorji, gre pri podjetniškem ekosistemu za interakcijo sistemskih in okvirnih pogojev, ki so med seboj usklajeni tako, da omogočajo produktivno podjetništvo.
2. Znajo uporabljati osrednje metodološke pristope pri raziskovanju fenomenov podjetniškega ekosistema. Študenti na osnovi identificiranega raziskovalnega vprašanja razvijajo raziskovalne domneve, ki so preverljive z metodami kvantitativnega raziskovanja.
3. Dosežejo prenosljive/ključne spretnosti pri apliciranju modela podjetniškega ekosistema na ravni nacionalnega gospodarstva ter primerjave Slovenije z EU in svetom.
4. Določijo, vrednotijo in uporabijo teoretična in empirična spoznanja najvidnejših avtorjev s področja proučevanja posebnosti podjetniških ekosistemov.
Vsebina
1. Podjetniški ekosistemi in podjetniki – kontekstualna opredelitev
2. Teoretična opredelitev ekosistema ter podjetniškega ekosistema – pregled definicij
3. Modeli podjetniških ekosistemov
4. »Ekosistemsko« razmišljanje
5. Intelektualne osnove podjetniških ekosistemov
6. Akterji in dejavniki podjetniških ekosistemov
7. Ekosistemske prakse in procesi
8. Evolucija podjetniških ekosistemov
9. Globalni podjetniški ekosistemi
10. Digitalni podjetniški ekosistemi
11. Kritika podjetniških ekosistemov
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje
Študenti:
1. Obvladajo specifično znanje s področja razumevanja pomena in posebnosti podjetniških ekosistemov.
2. Pridobijo poglobljeno znanje na področju ekosistemskega razmišljanja.
3. Razlikujejo zakonotosti in povezave na področju modelov podjetniških ekosistemov.
4. Razvijejo sposobnost interpretacije ocen na področju vrednotenja nacionalnega podjetniškega ekosistema in njegove primerjave z Evropo in ostalimi državami sveta.
5. Se naučijo analizirati in sintetizirati različne poglede na obvladovanje težav, povezanih z uspešnim delovanjem podjetniškega ekosistema.
6. Se usposobijo za nadaljnje proučevanje na področju podjetniških ekosistemov.
7. Se zavedajo širših etičnih družbenih in okoljskih vprašanj tem področju.
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti:
1. Pridobijo razumevanje in uporabo kritične analize in razvoja teorij ter njihove uporabe pri samostojnem reševanju konkretnih strokovnih problemov.
2. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja obvladovanja rasti v literaturi in praksi.
3. Se naučijo povezovanja različnih znanj in postopkov ter pomena uporabe znanstvene literature.
4. So sposobni izbrati ustrezno metodo za pridobitev rešitve problema ter znajo presoditi o pomenu in značilnosti zbranih podatkov.
5. Znajo opredeliti problem iz različnih zornih kotov in argumentirati alternativne pristope.
6. So sposobni neodvisnega in izvirnega reševanja problemov.
7. So sposobni načrtovanja in implementacije na profesionalni oz. enakovredni ravni zahtevnosti.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
1. Razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na svojem konkretnem znanstveno raziskovalnem področju.
2. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja.
3. Nadgrajujejo sposobnost uporabe informacijske tehnologije.
4. Nadgrajujejo sposobnost in spretnost dela v parih in skupinah.
5. Razvijajo komunikacijske sposobnosti za učinkovito komuniciranje s specialisti/nespecialisti in razumejo manjko razumevanja s strani drugih.
6. So sposobni učinkovitega svetovanja.
Praktične veščine
Študenti:
1. Lahko delujejo v kompleksnih in nepredvidljivih/ specializiranih okoliščinah, kjer je v ospredju potrebno znanje.
2. Imajo pregled nad primeri dobrih praks glede podjetniških ekosistemov.
3. So sposobni profesionalnega ravnanja s prevzemanjem odgovornosti in z veliko mero avtonomnosti in iniciativnosti delovanja v kompleksnih in nepredvidljivih okoliščinah.
4. So tehnično podkovani in natančni ter učinkoviti pri svojem delu.
5. So sposobni prilagajati znanje in veščine ter razvijati nove postopke za nove situacije.
Temeljni literatura in viri
1. Spigel. B. (2020). Entrepreneurial Ecosystems; Theory, Practice and Futures. UK Northampton, MS, USA: Edward Elgar.
2. Cavallo, A., Ghezzi, A. & Balocco, R. (2019). Entrepreneurial ecosystem research: present debates and future directions. Int Entrep Manag J 15, 1291–1321.
3. Acs, Z.J., Stam, E., Audretsch, D.B. & O'Connor, A. (2017). The lineages of the entrepreneurial ecosystem approach, Small Business Economics 49, 1-10.
4. Spigel, B. (2017). The relational organization of entrepreneurial ecosystems, Entrepreneurship Theory and Practice, 41(1), 49–72.
5. Stam, E. (2015). Entrepreneurial ecosystems and regional policy: a sympathetic critique, European Planning Studies. 1–11.
6. Mason, C., & Brown, R. (2013). Creating good public policy to support high-growth firms, Small Business Economics, 40(2), 211–225.
7. Feld, B. (2012). Startup communities: Building an entrepreneurial ecosystem in your city. John Wiley & Sons.
8. Isenberg, D. (2010). How to Start an Entrepreneurial Revolution, Harvard Business Review, June, 41–51.
9. Global Entrepreneurship Monitor – letno poročilo in raziskave (dostopno na http://ipmmp.um.si/ in www.gemconsortium.org) / GEM studies and yearly reports (available at http://ipmmp.um.si/ and www.gemconsortium.org).
Izbrani članki iz podjetniških revij, (kot npr. Journal of Business Venturing, Small Business Economics, Journal of Small Business Management, Entrepreneurship Theory and Practice) / Selected papers from entrepreneurship journals (Journal of Business venturing, Small Business Economics, Journal of Small Business Management, Entrepreneurship Theory and Practice).