Cilji in kompetence
Cilj predmeta je slušatelju približati sodobne pristope k analizi trendov v mednarodnih gospodarskih gibanjih, v nadaljevanju pa preko primerov podati pregled tekočih (aktualnih) ekonomskih gibanj v svetovnem gospodarstvu.
Vsebina
Vsebina predmeta je usmerjena v dve področji, ki se smiselno integrirata v uporabno celoto. Na eni strani slušatelj spozna najpomembnejše pojme s področja mednarodne ekonomije (svetovna gospodarska rast, cene, zaposlenost, trgi surovin, mednarodni tokovi kapitala, proizvodnja, investicije, plačilna bilanca, obrestne mere, deželno tveganje, ipd) na drugi strani pa osnovna orodja in instrumente ekonomske analize. Temeljne vsebine se tako razvijajo skozi pojme kot so: izračun glavnih makroekonomskih indikatorjev, njihov pomen, funkcijske odvisnosti, relativnostna analiza, mednarodni ekonomski trendi in napovedovanje gospodarskih gibanj. Predmet je izrazito aplikativno usmerjen, saj vsebina, ki ima sicer formalno strukturo temelječo na teoretičnih osnovah, daje prednost obravnavi praktičnih primerov in aktualnih dogajanj na področju dinamičnega globalnega okolja ('case studies').
Metode poučevanja in učenja
- Interaktivna predavanja in skupinske razprave.
- Praktične vaje, ki temeljijo na študijah primerov.
- Samostojno raziskovalno delo in kritično proučevanje gradiv.
- Vadba veščin komuniciranja skozi predstavitve.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študenti pri tem predmetu:
1. Pozna, razume in izkazuje znanje za oblikovanje in uporabo nabora metod in tehnik ekonomske analize, ki so ključne za razumevanje delovanja gospodarskega mehanizma na globalni ravni (PILO 1a, 2b).
2. Ima poglobljeno sistematično razumevanje ključnih konceptov s področja mednarodnih gibanj in ekonomske analize in je sposoben zaznavati trende in predvidevati dogajanja v mednarodnem okolju (PILO 2a, 3b).
3. Se zaveda etičnih dilem v sodobnem sistemu gospodarjenju in obvlada proaktivni pristop pri iskanju rešitev le teh, zlasti v okviru odgovornega ravnanja in naslavljanja svetovnih družbeno ekonomskih problemov (PILO 4c).
4. Zna kritično analizirati kompleksna in včasih nasprotujoča si kompleksna vprašanja in pojave s področja sodobnih gospodarskih sistemov gospodarjenja ter zna razumljivo pojasniti rezultate analize (PILO 3a, 3b).
5. Zna kritično sintetizirati informacije, ki prihajajo iz globalnega okolja ter razvijati inovativne pristope k reševanju pomembnih družbeno ekonomskih izzivov sodobnega sveta, pri čemer upošteva tako teoretično kot praktično vrednost svojih ugotovitev za podjetja, posameznike in družbo (PILO 1a).
6. Izkazuje samostojnost in izvirnost pri analizi in reševanju kompleksih družbeno ekonomskih izzivov v mednarodnem okolju in zna sprejemati odločitve v negotovih in kompleksnih situacijah (PILO 4a, 4b).
7. Obvlada veščine delovanja v kompleksnih in nepredvidljivih okoliščinah, pri čemer sledi najboljšim praksam in standardom stroke, da zagotovi trajnostni in etični razvoj družbe in posameznika (PILO 4b, 2b).
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Študenti pri tem predmetu:
1. Pozna, razume in izkazuje znanje za oblikovanje in uporabo nabora metod in tehnik ekonomske analize, ki so ključne za razumevanje delovanja gospodarskega mehanizma na globalni ravni (PILO 1a, 2b).
2. Ima poglobljeno sistematično razumevanje ključnih konceptov s področja mednarodnih gibanj in ekonomske analize in je sposoben zaznavati trende in predvidevati dogajanja v mednarodnem okolju (PILO 2a, 3b).
3. Se zaveda etičnih dilem v sodobnem sistemu gospodarjenju in obvlada proaktivni pristop pri iskanju rešitev le teh, zlasti v okviru odgovornega ravnanja in naslavljanja svetovnih družbeno ekonomskih problemov (PILO 4c).
4. Zna kritično analizirati kompleksna in včasih nasprotujoča si kompleksna vprašanja in pojave s področja sodobnih gospodarskih sistemov gospodarjenja ter zna razumljivo pojasniti rezultate analize (PILO 3a, 3b).
5. Zna kritično sintetizirati informacije, ki prihajajo iz globalnega okolja ter razvijati inovativne pristope k reševanju pomembnih družbeno ekonomskih izzivov sodobnega sveta, pri čemer upošteva tako teoretično kot praktično vrednost svojih ugotovitev za podjetja, posameznike in družbo (PILO 1a).
6. Izkazuje samostojnost in izvirnost pri analizi in reševanju kompleksih družbeno ekonomskih izzivov v mednarodnem okolju in zna sprejemati odločitve v negotovih in kompleksnih situacijah (PILO 4a, 4b).
7. Obvlada veščine delovanja v kompleksnih in nepredvidljivih okoliščinah, pri čemer sledi najboljšim praksam in standardom stroke, da zagotovi trajnostni in etični razvoj družbe in posameznika (PILO 4b, 2b).
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Temeljni literatura in viri
Obvezna študijska literatura (Compulsory textbooks):
1. Bajt, A., Štiblar, F. (2002);«Ekonomija, ekonomska analiza in politika«, GV založba
2. Bajt, A., Štiblar, F. (2002): »Statistika za družboslovce«, GV Založba
3. Pfajfar, L. (2014); »Osnovna ekonometrija«, EF Ljubljana
Dopolnilni viri (Additional textbooks):
1. Prosto dostopna aktualna literatura strokovnega in znanstvenega značaja (revije, članki, ipd)
2. Prosto dostopne baze podatkov: Eurostat, IMF, WB, etc
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju pisni izpit
seminarska naloga
aktivno delo na predavanjih in vajah
Pisni izpit – individualni pisni izpit
Seminarska naloga; pisanje in predstavitev seminarske naloge
Aktivno delo na predavanjih in vajah : kratke naloge na osnovi študijskih primerov