SLO | EN

Cilji in kompetence

Predmet omogoča poglabljanje znanj s področja delovanja kapitalskih trgov, poslovnih ciklov in povezanosti realnega in finančnega gospodarskega sektorja. Predmet obravnava povezavo med poslovnim ciklusom in borznimi trendi, makroekonomske in mikroekonomske implikacije sprememb fundamentalnih spremenljivk, osnove tehnične in fundamentalne analize, značilnosti potencialnih borznih strategij ter obnašanje ekonomskih akterjev v različnih fazah borznega in poslovnega ciklusa.

Vsebina

1) Poslovni ciklus 2) Investicijski trgi in transakcije 3) Pozicioniranje sektorjev v borznem trendu 4) Splošni indikatorji trgov in strategije 5) Psihološki tržni indikatorji 6) Mednarodne povezave borznih trendov 7) Fundamentalna in tehnična analiza 8)Finančne krize in modeli reševanja 9) Denarna politika in finančni trg 10) Negotovost in finančni stres in vpliv na gospodarstvo

Metode poučevanja in učenja

Pri predmetu so uporabljene sledeče metode poučevanja in učenja: - predavanja - vaje - priprava seminarske naloge

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študenti pri tem predmetu: 1. Nadgradijo osnovno znanje o delovanju kapitalskih trgov in poslovnih ciklih ((PILO 2a). 2. Pridobijo specifično znanje za sistematično razumevanje povezav kapitalskih trgov in poslovnih ciklov (PILO 2a). 3. Osvojijo znanje (metode/tehnike) vrednotenja finančnih instrumentov, zlasti delnic v povezavi z makroekonomskimi gibanji (PILO 2a, PILO 3b) 4. Spoznajo in se usposobijo za uporabo različnih investicijskih strategij 5. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze relevantnih informacij s področja kapitalskih trgov in poslovnih ciklov (PILO 2b) 6. Razvijejo sposobnost sinteze teorij in obstoječih empiričnih študij ter pridobivanja in analiziranja informacij za raziskavo obravnavanih tem predmeta (PILO 1a). 7. Spoznajo in se zavedajo pomena etičnega delovanja na kapitalskih trgih (PILO 4a). Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Študenti pri tem predmetu: 1. Nadgradijo osnovno znanje o delovanju kapitalskih trgov in poslovnih ciklih ((PILO 2a). 2. Pridobijo specifično znanje za sistematično razumevanje povezav kapitalskih trgov in poslovnih ciklov (PILO 2a). 3. Osvojijo znanje (metode/tehnike) vrednotenja finančnih instrumentov, zlasti delnic v povezavi z makroekonomskimi gibanji (PILO 2a, PILO 3b) 4. Spoznajo in se usposobijo za uporabo različnih investicijskih strategij 5. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze relevantnih informacij s področja kapitalskih trgov in poslovnih ciklov (PILO 2b) 6. Razvijejo sposobnost sinteze teorij in obstoječih empiričnih študij ter pridobivanja in analiziranja informacij za raziskavo obravnavanih tem predmeta (PILO 1a). 7. Spoznajo in se zavedajo pomena etičnega delovanja na kapitalskih trgih (PILO 4a). Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Temeljni literatura in viri

Strašek, S., Jagrič, T. (2010). Borzni in poslovni ciklus. Univerza v Mariboru, EPF. Ioannidis, C., Kontonikas, A. (2008). The impact of monetary policy on stock prices. Journal of Policy Modeling, 30(1): 33-53. Bodie, Z., Kane A., Marcus. A.J. 2018. Investments, Eleventh Edition. New York: McGraw-Hill Education. Izbrani članki /Selected articles

  • red. prof. dr. SILVO DAJČMAN, univ. dipl. ekon.

  • Pisni izpit ali 2 pisna testa: 70
  • Seminarska naloga: 30

  • : 30
  • : 15
  • : 255

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT INFORMATIKE IN ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT MARKETINGA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL A: MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL B: MANAGEMENT ČLOVEŠKIH VIROV) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MEDNARODNA POSLOVNA EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODJETNIŠTVO IN INOVIRANJE) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (STRATEŠKI IN PROJEKTNI MANAGEMENT) - 2.