SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti se usposobijo za razumevanje strateških determinant konkurenčnosti mednarodno delujočega podjetja v procesu internacionalizacije s čezmejno selitvijo določenih poslovnih funkcij ter s snovanjem mednarodnih strateških zavezništev in drugimi oblikami kapitalskimi naložb. Usposobili se bodo za reševanje vprašanj mednarodnega marketinga, poslovnega sodelovanja ter sodelovanja pri snovanju in udejanjanju čezmejnih prevzemov in združitev.

Vsebina

Globalizacija trgov in poslovna strategija podjetja Proces internacionalizacije in konkurenčnost podjetja Opredelitev mednarodnih strateških povezav, združitev in prevzemov Okolje mednarodnih strateških povezav, združitev in prevzemov podjetij Strategije mednarodne rasti in konsolidacije podjetja Konceptualni vidiki mednarodnega poslovnega povezovanja Proces razvoja in udejanjanja mednarodnih strateških zavezništev Proces strukturiranja in udejanjanja mednarodnih združitev in prevzemov Konkurenčne in resursne razsežnosti mednarodnih strateških zavezništev, združitev in prevzemov

Metode poučevanja in učenja

- Interaktivna predavanja in skupinske razprave. - Praktične vaje, ki temeljijo na študijah primerov. - Samostojno raziskovalno delo in kritično proučevanje gradiv. - Vadba veščin komuniciranja skozi predstavitve.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študenti pri tem predmetu: 1. Kritično ocenijo in poglobljeno razumejo mednarodnih strateških zavezništev. (PILO 2a) 2. Sistematično identificirajo in analizirajo čezmejne prevzeme in združitve z integracijo teoretičnega znanja in praktičnih primerov. (PILO 1a, PILO 2a) 3. Razvijejo sposobnost sodelovanja pri snovanju in udejanjanju čezmejnih prevzemov in združitev. (PILO 2b, PILO 2c) 4. Obvladajo metodologije za samostojno raziskovanje na področju mednarodnih strateških in kapitalskih zavezništev, vključno s kritično analizo in sintezo relevantnih informacij. (PILO 3a) 5. So sposobni učinkovito komunicirati strategije internacionalizacije. (PILO 3b) 6. Uporabijo pridobljeno teoretično znanje za praktično reševanje konkretnih izzivov sodelovanja mednarodnih partnerjev. (PILO 3c) 7. Razvijejo veščine za samostojno delo in vodenje pri reševanju krajših nalog v timih, izboljšujejo komunikacijske in sodelovalne sposobnosti. (PILO 3c) 8. Razvijejo in demonstrirajo etično odločanje ob upoštevanju kulturnih razlik v mednarodnih povezavah. (PILO 4a) 9. Naučijo se kritično ocenjevati vpliv kulturnih razlik na mednarodne povezave. (PILO 4b) Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Študenti pri tem predmetu: 1. Kritično ocenijo in poglobljeno razumejo mednarodnih strateških zavezništev. (PILO 2a) 2. Sistematično identificirajo in analizirajo čezmejne prevzeme in združitve z integracijo teoretičnega znanja in praktičnih primerov. (PILO 1a, PILO 2a) 3. Razvijejo sposobnost sodelovanja pri snovanju in udejanjanju čezmejnih prevzemov in združitev. (PILO 2b, PILO 2c) 4. Obvladajo metodologije za samostojno raziskovanje na področju mednarodnih strateških in kapitalskih zavezništev, vključno s kritično analizo in sintezo relevantnih informacij. (PILO 3a) 5. So sposobni učinkovito komunicirati strategije internacionalizacije. (PILO 3b) 6. Uporabijo pridobljeno teoretično znanje za praktično reševanje konkretnih izzivov sodelovanja mednarodnih partnerjev. (PILO 3c) 7. Razvijejo veščine za samostojno delo in vodenje pri reševanju krajših nalog v timih, izboljšujejo komunikacijske in sodelovalne sposobnosti. (PILO 3c) 8. Razvijejo in demonstrirajo etično odločanje ob upoštevanju kulturnih razlik v mednarodnih povezavah. (PILO 4a) 9. Naučijo se kritično ocenjevati vpliv kulturnih razlik na mednarodne povezave. (PILO 4b) Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Temeljni literatura in viri

Obvezna študijska literatura (Compulsory textbooks): 1. Jurše, M. (2017): Mednarodne strateške in kapitalske povezave. Maribor: EPF. Dopolnilni viri (Additional textbooks): 1. Bešter, J. (1996): Prevzemi podjetij. Gospodarski vestnik. 2. Brealey, A. R., Myers, C. S. (2000): Mergers. V: Principles of Corporate Finance, 6th ed. Irwin McGraw- Hill. Boston (Mass). 3. DePamphilis, Donald M. (2008): Mergers, Acquisitions, and Other Restructuring Activities, 4th edition. Academic Press, Elsevier. 4. Dussauge, Pierre and Bernard Garrette (1999): Cooperative Strategy: Competing Successfully Through Strategic Alliances, John Wiley & Sons, New York. 5. Dubrovski, Drago (2004): Strateške in kapitalske povezave. Koper: Fakulteta za management. 6. Damodaran, A. (1997): Acquisitions and Takeovers. V: Corporate Finance: Theory and practise. John Willey & Sons, Inc. New York. 7. Gomes, Emanuel, Weber, Yaakov, Brown Chris, Tarba, Shlomo Yedidia (2011): Mergers, Acquisitions and Strategic Alliances: Understanding the Process [Paperback]. Palgrave Macmillan. 8. OECD (2001). New Patterns of Industrial Globalisation: Cross-border Mergers and Acquisitions and Strategic Alliances. 9. Solnik, B. (2000): International investment, Addison Wesley Longman, Inc. 10. Child, John, Faulkner, David and Tallman, Stephen (2005): Cooperative Strategy: Managing Alliances, Networks, and Joint Ventures. Oxford: OUP Oxford. 11. United Nations (2004): World Investment Report. Cross-border Mergers and Acquisitions and Development. 12. Zbašnik, D. (1999): Mednarodno finančno ravnanje. EPF Maribor. 13. Strokovni članki v revijah. Svetovni splet.

  • izr. prof. dr. KLAVDIJ LOGOŽAR, univ. dipl. ekon.

  • Pisni izpit: 50
  • Seminarska naloga: 30
  • Akt. sodel. na seminarskih vajah: 20

  • : 30
  • : 15

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT INFORMATIKE IN ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT MARKETINGA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL A: MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL B: MANAGEMENT ČLOVEŠKIH VIROV) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MEDNARODNA POSLOVNA EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODJETNIŠTVO IN INOVIRANJE) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (STRATEŠKI IN PROJEKTNI MANAGEMENT) - 2.