SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti pri tem predmetu sistematično nadgradijo teoretično in metodološko znanje o raziskovalni metodologiji ter se usposobijo uporabljati to znanje pri proučevanju kompleksnih družbenih in podjetniških problemov. Poleg tega kritično uporabljajo kvalitativni in kvantitativni pristop pri analizi teh kompleksnih problemov ter izvajajo kritično presojo, ki temelji na trdnih teoretičnih osnovah.

Vsebina

- Pozitivistični in fenomenološki pristop v raziskovanju - Oblikovanje problema raziskave - Oblikovanje načrta raziskave - Oblikovanje instrumenta za zbiranje podatkov - Izbira vzorca - Oblikovanje predloga raziskave - Zbiranje podatkov - Pregled in prikaz metod za obdelavo podatkov (deskriptivna statistika, univariatna statistika, multivariatna statistika) - Obdelava podatkov - Interpretacija dobljenih rezultatov in pisanje poročila o raziskavi - Uporaba rezultatov raziskovanja v poslovnem odločanju

Metode poučevanja in učenja

" Interaktivna predavanja, " obravnava študijskih primerov, " laboratorijeske vaje, " aktivno skupinsko delo.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Ob zaključku predmeta študenti: 1. Imajo poglobljeno in sistematično razumevanje znanja raziskovalne metodologije, na področju ekonomskih in poslovnih ved. (PILO1a, PILO2a) 2. Obvladajo znanje raziskovalne metodologije, kar jim omogoča kritično presojo raziskav, znanj in metodoloških pristopov ter znajo utemeljiti ustreznost izbora med različnimi (alternativnimi) pristopi. (PILO1a) 3. Se zavedajo etičnih dilem, dilem na področju družbene odgovornosti in trajnosti in obvladajo proaktivni pristop v iskanju rešitev teh dilem v sodelovanju z drugimi, na področju ekonomskih in poslovnih ved. (PILO4a, PILO 4c) 4. Poznajo in znajo uporabljati širok nabor kvalitativnih in kvantitativnih metod pri izvedbi raziskovalnega procesa. (PILO1a) 5. Pri delu so sposobni uporabiti ustrezne računalniške programe pri obdelavi podatkov. (PILO3a) 6. Znajo kritično sintetizirati informacije in vidijo uporabno vrednost znanja s področja raziskovalne metodologije na področju ekonomskih in poslovnih ved v globalnem poslovnem okolju (PILO2b). 7. Izkazujejo samostojnost in izvirnost v reševanju problemov. So samostojni pri načrtovanju in izvajanju nalog na strokovni ravni. (PILO3b) 8. Obvladajo znanje stroke, delujejo tekoče, natančno in učinkovito. (PILO3b) Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Ob zaključku predmeta študenti: 1. Imajo poglobljeno in sistematično razumevanje znanja raziskovalne metodologije, na področju ekonomskih in poslovnih ved. (PILO1a, PILO2a) 2. Obvladajo znanje raziskovalne metodologije, kar jim omogoča kritično presojo raziskav, znanj in metodoloških pristopov ter znajo utemeljiti ustreznost izbora med različnimi (alternativnimi) pristopi. (PILO1a) 3. Se zavedajo etičnih dilem, dilem na področju družbene odgovornosti in trajnosti in obvladajo proaktivni pristop v iskanju rešitev teh dilem v sodelovanju z drugimi, na področju ekonomskih in poslovnih ved. (PILO4a, PILO 4c) 4. Poznajo in znajo uporabljati širok nabor kvalitativnih in kvantitativnih metod pri izvedbi raziskovalnega procesa. (PILO1a) 5. Pri delu so sposobni uporabiti ustrezne računalniške programe pri obdelavi podatkov. (PILO3a) 6. Znajo kritično sintetizirati informacije in vidijo uporabno vrednost znanja s področja raziskovalne metodologije na področju ekonomskih in poslovnih ved v globalnem poslovnem okolju (PILO2b). 7. Izkazujejo samostojnost in izvirnost v reševanju problemov. So samostojni pri načrtovanju in izvajanju nalog na strokovni ravni. (PILO3b) 8. Obvladajo znanje stroke, delujejo tekoče, natančno in učinkovito. (PILO3b) Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Temeljni literatura in viri

Temeljna literatura 1. Kumar R., 2018. Research methodology: a step-by-step guide for beginners. SAGE, London. 2. Tominc,P., Čančer V., Rožman, M. (2018), Metode raziskovanja: Zbirka nalog, EPF Maribor. Dodatna literatura 1. Hart C., 1998. Doing a literature review. SAGE, London. 2. Sounders, M., Lewis, P., Thomhill, A. (2016), Research methods for business students, Harlow (Essex): Pearson.

  • red. prof. dr. POLONA TOMINC, univ. dipl. ekon.
  • red. prof. dr. DAMIJAN MUMEL, univ. dipl. psih.

  • Pisni izpit ali 2 pisna testa: 60
  • Seminarska naloga: 40

  • : 30
  • : 30
  • : 240

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (EKONOMIJA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT INFORMATIKE IN ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT MARKETINGA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL A: MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL B: MANAGEMENT ČLOVEŠKIH VIROV) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MEDNARODNA POSLOVNA EKONOMIJA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODJETNIŠTVO IN INOVIRANJE) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (STRATEŠKI IN PROJEKTNI MANAGEMENT) - 1.