Cilji in kompetence
Cilj predmeta je naučiti študente uporabe sodobnih načinov, metod, tehnik in prakse notranjega revidiranja ter razumevanja namena in ciljev notranjerevizijske dejavnosti.
Vsebina
1. Uvod v notranje revidiranje, njegov pojem, vrste in namen ter razvoj notranjega revidiranja;
2. Pravna in strokovna pravila (vključno z etičnimi načeli) o notranjem revidiranju;
3. Metodika notranjega revidiranja;
4. Področja notranjega revidiranja: revidiranje poslovanja, skladnosti in drugo;
5. Posebna področja in vidiki notranjega revidiranja;
6. Poklicni vidiki notranjega revidiranja.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja, diskusije in proučevanje zgledov; individualna izdelava seminarske naloge s predstavitvijo.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študenti pri tem predmetu:
1. Pridobijo teoretično in uporabno znanje o načinih, metodah in tehnikah notranjega revidiranja, njegovem namenu in uporabnikih ter pravnem in poklicnem okolju oziroma ureditvi. (PILO 2a)
2. Pridobijo poznavanje in razumevanje mednarodnih strokovnih pravil s področja notranjega revidiranja. (PILO 2b).
3. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih primerih notranjih revizij in notranjerevizijski dejavnosti. (PILO 2a)
4. Spoznajo in razumejo etične okvire in etične dileme v notranjerevizijski dejavnosti ter razumejo etično in profesionalno odgovornost na področju notranjega revidiranja. (PILO 4a)
5. Se usposobijo oceniti etičnost okoliščin delovanja organizacije in notranjega revidiranja ter so sposobni predlagati rešitve za etične probleme. (PILO 4c)
6. Rešujejo probleme s področja notranjega revidiranja v delovni skupini. (PILO 3c)
7. Razviti poklicno etično zavedanje in sposobnosti, ki so potrebne za izvajanje notranjega revidiranja z namenom podpiranja trajnostnih ciljev organizacije (PILO 4b).
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Študenti pri tem predmetu:
1. Pridobijo teoretično in uporabno znanje o načinih, metodah in tehnikah notranjega revidiranja, njegovem namenu in uporabnikih ter pravnem in poklicnem okolju oziroma ureditvi. (PILO 2a)
2. Pridobijo poznavanje in razumevanje mednarodnih strokovnih pravil s področja notranjega revidiranja. (PILO 2b).
3. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih primerih notranjih revizij in notranjerevizijski dejavnosti. (PILO 2a)
4. Spoznajo in razumejo etične okvire in etične dileme v notranjerevizijski dejavnosti ter razumejo etično in profesionalno odgovornost na področju notranjega revidiranja. (PILO 4a)
5. Se usposobijo oceniti etičnost okoliščin delovanja organizacije in notranjega revidiranja ter so sposobni predlagati rešitve za etične probleme. (PILO 4c)
6. Rešujejo probleme s področja notranjega revidiranja v delovni skupini. (PILO 3c)
7. Razviti poklicno etično zavedanje in sposobnosti, ki so potrebne za izvajanje notranjega revidiranja z namenom podpiranja trajnostnih ciljev organizacije (PILO 4b).
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Temeljni literatura in viri
Obvezna literatura:
- Franc Koletnik: Notranje revidiranje. Slovenski inštitut za revizijo, Ljubljana 2007.
- Internal Auditing: Assurance & Advisory Services, Fourth Edition: Urton L. Anderson, Michael J. Head, Sridhar Ramamoorti, Cris Riddle, Mark Salamasick, and Paul J. Sobel. 2017.
- Izbrane vsebine iz veljavnih strokovnih pravil o notranjem revidiranju.
- The Institute of Internal Auditors (IIA). Global Internal Auditing Standards. Vsakokratna aktualna verzija standardov.
Priporočena dodatna literatura:
- Aktualna gradiva posredovana na predavanjih in vajah.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Ni pogojev
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Seminarska naloga
Pisni izpit
Seminarska naloga - Seminarska naloga z ustnim zagovorom.
Pisni izpit - pisni izpit se lahko nadomesti z dvema vmesnima kolokvijema. Pogoj za pristop k kolokvijema je redna udeležba na predavanjih in vajah (vsaj 70 %).
Pisni izpit - študent lahko z aktivnim delom na predavanjih in vajah pridobi dodatne bonus točke, ki se mu prištejejo k točkam, doseženim na pisnem izpitu oziroma z kolokvijema (do maksimalno 10 % točk pisnega izpita).
Pisni izpit - zaključna ocena učne enote je tehtana aritmetična sredina pozitivno opravljene seminarske naloge (vključno z oceno druge) in pozitivno opravljenega izpita.