SLO | EN

Cilji in kompetence

Osnovni namen predmeta Organizacijska teorija je podati študentom poglobljeno razumevanje sodobnih organizacijskih teorij, značilnosti struktur in procesov organizacij ter njihovo prilagajanje globalnemu okolju, s poudarkom na novih oblikah organiziranosti in procesno usmerjenem delovanju. Zajema ključna znanja in spretnosti, kot so komunikacijske veščine, uporaba teoretičnega znanja v praksi, kreativno raziskovanje ter sposobnost sistemskega razmišljanja, ki so temelj za specializacijo na področju poslovno-ekonomskih ved in nadaljnji samostojni študij v smeri organizacije poslovanja.

Vsebina

Temeljna področja obravnave predmeta so naslednja: 1 Organizacije in organizacijska teorija 1.1 Vsebinska in metodološka opredelitev organizacij 1.2 Razvoj organizacijske teorije 1.3 Vloga organizacijske teorije v sodobni družbi 2 Oblikovanje strukture organizacije 2.1 Izhodišča za oblikovanje organizacijske strukture 2.2 Obravnava dejavnikov organizacijskih struktur 2.3 Sistem organizacije 2.4 Metodologija oblikovanja organizacije 3 Razvoj procesne organizacije 3.1 Socialna organizacija procesov 3.2 Plani in postopki v procesih 3.3 Procesni poteki 3.4 Sinergijska zasnova in izvajanje procesov 4 Organizacija procesov 4.1 Dinamika procesov 4.2 Management sprememb 4.3 Nove rešitve za organiziranje procesov 4.4 Oblikovanja in implementacija sprememb 5 Obravnava primerov dobrih organizacijskih praks 5.1 Obravnava dobrih organizacijskih praks iz lokalnega okolja 5.2 Obravnava dobrih organizacijskih praks iz globalnega okolja

Metode poučevanja in učenja

Predmet vključuje različne metode poučevanja in učenja, kot so: predavanja, diskusijske skupine, predstavite del, video predstavitve in filmi, primeri iz prakse, predstavitve študentov in samostojni študij študentov.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študentje pri tem predmetu: 1. Pridobijo splošno vsebinska in metodološka znanje o novejših pristopih k organiziranju (Pilo 1a), 2. Pridobijo splošna in specifično znanje o managementu organiziranja sodobnih podjetij (PILO 2a), 3. Pridobijo splošna in specifična znanja o organiziranju posameznih funkcionalnih področij delovanja organizacij (PILO 2a), 4. Nadgradijo obstoječe znanje s področja organizacije s specifičnimi znanji o organiziranju podjetij in neprofitnih organizacij (PILO 3a), 5. Sistematično nadgradijo vsebinska in metodološka znanje o uporabi novejših organizacijskih konceptov za reševanje problem in odločanje (PILO 3a), 6. Razvijejo sposobnosti za samostojno in inovativno reševanju praktičnih organizacijskih problemov delovanja in vedenja podjetij in neprofitnih organizacija (PILO 3a, PILO 4a), 7. Razvijejo znanja in sposobnosti za kompleksno analizo in kritično presojo posameznih organizacijskih rešitev, njihovo uporabo v praksi in celovito predstavitev njihovih rezultatov (PILO 2c, PILO 4b), 8. Razvijejo znanja in sposobnosti za organiziranje samostojnega delo in dela v skupini (v vlogi vodje ali člana) ter razvijejo ustrezne komunikacijske sposobnosti za učinkovito predstavitev rezultatov dela (PILO 3c), 9. Razvijejo znanja in sposobnosti za razumevanje uporabe digitalizacije, avtomatizacije, robotizacije in umetne inteligence v organiziranju ter kritične presoje rezultatov njihove uporabe v praksi (PILO 3a) in 10. Razvijajo sposobnost za etično, družbeno odgovorno in trajnostno reševanje praktičnih problemov v sodobnih organizacijskih sistemih (PILO 4b, PILO 4c). Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Študentje pri tem predmetu: 1. Pridobijo splošno vsebinska in metodološka znanje o novejših pristopih k organiziranju (Pilo 1a), 2. Pridobijo splošna in specifično znanje o managementu organiziranja sodobnih podjetij (PILO 2a), 3. Pridobijo splošna in specifična znanja o organiziranju posameznih funkcionalnih področij delovanja organizacij (PILO 2a), 4. Nadgradijo obstoječe znanje s področja organizacije s specifičnimi znanji o organiziranju podjetij in neprofitnih organizacij (PILO 3a), 5. Sistematično nadgradijo vsebinska in metodološka znanje o uporabi novejših organizacijskih konceptov za reševanje problem in odločanje (PILO 3a), 6. Razvijejo sposobnosti za samostojno in inovativno reševanju praktičnih organizacijskih problemov delovanja in vedenja podjetij in neprofitnih organizacija (PILO 3a, PILO 4a), 7. Razvijejo znanja in sposobnosti za kompleksno analizo in kritično presojo posameznih organizacijskih rešitev, njihovo uporabo v praksi in celovito predstavitev njihovih rezultatov (PILO 2c, PILO 4b), 8. Razvijejo znanja in sposobnosti za organiziranje samostojnega delo in dela v skupini (v vlogi vodje ali člana) ter razvijejo ustrezne komunikacijske sposobnosti za učinkovito predstavitev rezultatov dela (PILO 3c), 9. Razvijejo znanja in sposobnosti za razumevanje uporabe digitalizacije, avtomatizacije, robotizacije in umetne inteligence v organiziranju ter kritične presoje rezultatov njihove uporabe v praksi (PILO 3a) in 10. Razvijajo sposobnost za etično, družbeno odgovorno in trajnostno reševanje praktičnih problemov v sodobnih organizacijskih sistemih (PILO 4b, PILO 4c). Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Temeljni literatura in viri

Osnovna literatura / Essential sources: Izbrana poglavja iz/Some Chapters from: Mullins, L., Rees, G. (2023): Management and Organisational Behavior. Pearson, London. Huczynski, A., Buchanan, D. (2020): Organizational Behavior. Prentice Hall, Harlow, England. Bratton, J. (2020). Work and Organizational Behaviour. Red Globe Press. London. Seznam dodatnih študijskih materialov in revij bo razdeljen študentom ob začetku predavanj. A list of additional study materials (published studies, journals, etc.) will be distributed when the module begins.

  • red. prof. dr. VOJKO POTOČAN, univ. dipl. ekon.

  • Pisni izpit: 60
  • Seminarska naloga: 30
  • Zadolžitve v razredu: 10

  • : 30
  • : 15
  • : 255

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT INFORMATIKE IN ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT MARKETINGA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL A: MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL B: MANAGEMENT ČLOVEŠKIH VIROV) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MEDNARODNA POSLOVNA EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODJETNIŠTVO IN INOVIRANJE) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (STRATEŠKI IN PROJEKTNI MANAGEMENT) - 2.