SLO | EN

Cilji in kompetence

Namen predmeta je analiziranje različnih vidikov razvoja in usposabljanja zaposlenih. Težišče je na vsebinah, ki poudarjajo pomen vsakokratnega strukturnega konteksta pri načrtovanju in vrednotenju izobrazbenih dosežkov v razvoj in usposabljanje. Pri tem so v ospredju vprašanja analize in primerjave različnih pristopov k razvoju zaposlenih, možnosti uporabe različnih načinov in oblik učenja in razvoja v organizacijah, načrtovanja programov usposabljanja, ocenjevanja razvoja zaposlenih ter glede premagovanje stresa na delovnem mestu.

Vsebina

• Pomen okolja za smer razvoja zaposlenih • Cilji in strategija razvoja zaposlenih • Teorije učenja • Organizacijsko učenje • Aktivnosti učenja in razvoja v organizaciji • Določanje potreb po učenju • Načrtovanje programov usposabljanja • Metode učenja in usposabljanja • Ocenjevanje razvoja in usposabljanja zaposlenih • Usposabljanje za delo v tujini • Usposabljanje za premagovanje stresa na delovnem mestu

Metode poučevanja in učenja

" predavanja " diskusije " delavnice " oblikovanje teamov " študije primerov " video in filmi

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študentje pri tem predmetu: 1. Pridobijo splošna vsebinska in metodološka znanja o novejših pristopih k razvoju ČV (PILO 1a), 2. Pridobijo splošna in specifično znanje o razvoju človeških virov (PILO 2a), 3. Pridobijo splošna in specifična znanja o uporabi pristopov k razvoju človeških virov v podjetjih (PILO 2a), 4. Nadgradijo obstoječe znanje s področja razvoja človeških virov (PILO 3a), 5. Sistematično nadgradijo vsebinska in metodološka znanja o uporabi novejših konceptov za reševanje problemov in odločanja o razvoju ČV (PILO 3a), 6. Razvijejo sposobnosti za samostojno in inovativno reševanje praktičnih problemov s področja razvoja človeških virov (PILO 3a, PILO 4a), 7. Razvijejo znanja in sposobnosti za kompleksno analizo in kritično presojo posameznih rešitev s področja razvoja ČV njihovo uporabo v praksi in celovito predstavitev njihovih rezultatov (PILO 2c, PILO 4b), 8. Razvijejo znanja in sposobnosti za organiziranje samostojnega delo in dela v skupini (v vlogi vodje ali člana) ter razvijejo ustrezne komunikacijske sposobnosti za učinkovito predstavitev rezultatov dela (PILO 3c), 9. Razvijejo znanja in sposobnosti za razumevanje uporabe digitalizacije, avtomatizacije, robotizacije in umetne inteligence v organiziranju ter kritične presoje rezultatov njihove uporabe v praksi (PILO 3a) in 10. Razvijajo sposobnost za etično, družbeno odgovorno in trajnostno reševanje praktičnih problemov s področja razvoja ČV (PILO 4b, PILO 4c). Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Študentje pri tem predmetu: 1. Pridobijo splošna vsebinska in metodološka znanja o novejših pristopih k razvoju ČV (PILO 1a), 2. Pridobijo splošna in specifično znanje o razvoju človeških virov (PILO 2a), 3. Pridobijo splošna in specifična znanja o uporabi pristopov k razvoju človeških virov v podjetjih (PILO 2a), 4. Nadgradijo obstoječe znanje s področja razvoja človeških virov (PILO 3a), 5. Sistematično nadgradijo vsebinska in metodološka znanja o uporabi novejših konceptov za reševanje problemov in odločanja o razvoju ČV (PILO 3a), 6. Razvijejo sposobnosti za samostojno in inovativno reševanje praktičnih problemov s področja razvoja človeških virov (PILO 3a, PILO 4a), 7. Razvijejo znanja in sposobnosti za kompleksno analizo in kritično presojo posameznih rešitev s področja razvoja ČV njihovo uporabo v praksi in celovito predstavitev njihovih rezultatov (PILO 2c, PILO 4b), 8. Razvijejo znanja in sposobnosti za organiziranje samostojnega delo in dela v skupini (v vlogi vodje ali člana) ter razvijejo ustrezne komunikacijske sposobnosti za učinkovito predstavitev rezultatov dela (PILO 3c), 9. Razvijejo znanja in sposobnosti za razumevanje uporabe digitalizacije, avtomatizacije, robotizacije in umetne inteligence v organiziranju ter kritične presoje rezultatov njihove uporabe v praksi (PILO 3a) in 10. Razvijajo sposobnost za etično, družbeno odgovorno in trajnostno reševanje praktičnih problemov s področja razvoja ČV (PILO 4b, PILO 4c). Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Temeljni literatura in viri

• M. Armstrong & S. Taylor: Armstrong‘s Handbook of Human Resource Management Practice, Part V – Learning and developoment, Kogan Page Limited, 2017 . • S. Treven: Premagovanje stresa, Gospodarski vestnik, Ljubljana, 2005 • dopolnila: Metode učenja in razvoja, Mentorstvo, Coaching, Dobro počutje (E-gradiva)

  • red. prof. dr. VOJKO POTOČAN, univ. dipl. ekon.
  • red. prof. dr. SONJA TREVEN, univ. dipl. ekon.

  • Pisni izpit: 50
  • Seminarska naloga: 30
  • Zadolžitve v razredu: 20

  • : 30
  • : 15
  • : 255

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT INFORMATIKE IN ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT MARKETINGA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL A: MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL B: MANAGEMENT ČLOVEŠKIH VIROV) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MEDNARODNA POSLOVNA EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODJETNIŠTVO IN INOVIRANJE) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (STRATEŠKI IN PROJEKTNI MANAGEMENT) - 2.