SLO | EN

Cilji in kompetence

Temeljni namen in cilj tega predmeta je usposobiti študente na področju razumevanja vloge strateškega marketinga v okviru menedžmenta organizacije, razumevanja razsežnosti in pomena strateške analize in diagnoze, oblikovanja strateških marketinških ciljev ter strategij marketinga ter oblikovanja strateškega marketinškega načrta. Študenti bodo sposobni samostojno integrirati posamezne potrebne korake v procesu strateškega marketinga na način, da bodo znali oblikovati primeren strateški marketinški načrt.

Vsebina

1. UVOD V STRATEŠKI MARKETING - Temeljna izhodišča pri proučevanju marketinga v 21. stoletju - Strateški marketing in njegova povezanost s strateškim menedžmentom organizacije 2. STRATEŠKA ANALIZA IN DIAGNOZA - Analiza notranjega okolja organizacije - Analiza zunanjega okolja organizacije - Strateška diagnoza 3. STRATEŠKO NAČRTOVANJE MARKETINGA - Segmentiranje trga in določanje ciljnih trgov - Oblikovanje strateških ciljev marketinga - Oblikovanje generičnih strategij in temeljnih strategij marketinga - Strateško pozicioniranje - Oblikovanje instrumentalnih strategij marketinga - Izdelava strateškega marketinškega načrta

Metode poučevanja in učenja

- klasična predavanja, - interaktivna predavanja, - obravnava študijskih primerov, - seminarski projekt, - samostojno študiranje gradiv in študijskih primerov, - timsko delo.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študenti pri tem predmetu: 1. Nadgradijo obstoječe znanje s področja osnov marketinga s specifičnimi znanji s področja strateškega marketinga, ki jih znajo smiselno povezati s pridobljenimi znanji na področju izvedbenega marketinga. 2. Razumejo in znajo integrirati ter uporabiti specifične modele na področju strateškega marketinga (npr. portfolio modele rasti, modele za diagnosticiranje strateškega položaja izdelkov ipd.) (PILO 2a). 3. Poznajo in razumejo širok nabor metod in tehnik v okviru strateške analize in diagnoze ter pridobivanja podatkov za potrebe procesa strateškega marketinga (PILO 1a, PILO 2a). 4. Znajo kritično sintetizirati informacije, pridobljene iz različnih virov in sicer na način, ki je lahko inovativen in vidi uporabno vrednost znanja ali procesov z vidika strateškega marketinga v povezavi s prakso (PILO 1a). 5. Obvladajo znanje s področja strateškega marketinga, kar jim omogoča kritično presojo raziskav, znanj in metodoloških pristopov ter utemeljevanje različnih pristopov na raziskovalnem področju strateškega marketinga (PILO 1a). 6. Na podlagi teoretičnega znanja izkazujejo samostojnost in izvirnost v reševanju praktičnih problemov na področju strateškega marketinga (PILO 1a). 7. Razumejo in so sposobni sprejemati etične odločitve na področju strateškega marketinga (npr. pri pridobivanju informacij o konkurentih, pri oblikovanju strategij posnemanja konkurentov, pri strategiji cen in komuniciranju) (PILO 4a). 8. Razumejo pomen digitalizacije, avtomatizacije in robotizacije na področju strateškega marketinga. 9. Razumejo in znajo uporabiti načela trajnostnega marketinga na način, da znajo v marketinške strategije ustrezno vključiti vidike družbeno odgovornega, etičnega in trajnostnega ravnanja, ki poleg potreb odjemalcev upošteva tudi potrebe širše družbe in okolja (PILO 4b). 10. Obvladajo samostojno delo in delo v skupini, kot vodje ali kot člani ter imajo razvite ustrezne komunikacijske sposobnosti, ki jim omogočajo učinkovito predstavitev rezultatov dela (PILO 3b, PILO 3c). Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Študenti pri tem predmetu: 1. Nadgradijo obstoječe znanje s področja osnov marketinga s specifičnimi znanji s področja strateškega marketinga, ki jih znajo smiselno povezati s pridobljenimi znanji na področju izvedbenega marketinga. 2. Razumejo in znajo integrirati ter uporabiti specifične modele na področju strateškega marketinga (npr. portfolio modele rasti, modele za diagnosticiranje strateškega položaja izdelkov ipd.) (PILO 2a). 3. Poznajo in razumejo širok nabor metod in tehnik v okviru strateške analize in diagnoze ter pridobivanja podatkov za potrebe procesa strateškega marketinga (PILO 1a, PILO 2a). 4. Znajo kritično sintetizirati informacije, pridobljene iz različnih virov in sicer na način, ki je lahko inovativen in vidi uporabno vrednost znanja ali procesov z vidika strateškega marketinga v povezavi s prakso (PILO 1a). 5. Obvladajo znanje s področja strateškega marketinga, kar jim omogoča kritično presojo raziskav, znanj in metodoloških pristopov ter utemeljevanje različnih pristopov na raziskovalnem področju strateškega marketinga (PILO 1a). 6. Na podlagi teoretičnega znanja izkazujejo samostojnost in izvirnost v reševanju praktičnih problemov na področju strateškega marketinga (PILO 1a). 7. Razumejo in so sposobni sprejemati etične odločitve na področju strateškega marketinga (npr. pri pridobivanju informacij o konkurentih, pri oblikovanju strategij posnemanja konkurentov, pri strategiji cen in komuniciranju) (PILO 4a). 8. Razumejo pomen digitalizacije, avtomatizacije in robotizacije na področju strateškega marketinga. 9. Razumejo in znajo uporabiti načela trajnostnega marketinga na način, da znajo v marketinške strategije ustrezno vključiti vidike družbeno odgovornega, etičnega in trajnostnega ravnanja, ki poleg potreb odjemalcev upošteva tudi potrebe širše družbe in okolja (PILO 4b). 10. Obvladajo samostojno delo in delo v skupini, kot vodje ali kot člani ter imajo razvite ustrezne komunikacijske sposobnosti, ki jim omogočajo učinkovito predstavitev rezultatov dela (PILO 3b, PILO 3c). Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Temeljni literatura in viri

Obvezna: Iršič, M. 2024. Strateški marketing - temeljni koncepti, metodologija in uporaba. Maribor: Univerzitetna založba. Iršič, M. 2024. Strateški marketing - zbirka nalog in primerov. Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta. Dodatna: Mooradian, T. A., Matzler, K., Ring, L. J. 2012. Strategic Marketing. Pearson Education, Inc.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Študenti morajo za pristop k izpitu napisati seminarsko nalogo.

  • doc. dr. MATJAŽ IRŠIČ, univ. dipl. ekon.

  • Pisni izpit: 60
  • Seminarska naloga: 40

  • : 30
  • : 15
  • : 255

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT INFORMATIKE IN ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT MARKETINGA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL A: MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL B: MANAGEMENT ČLOVEŠKIH VIROV) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MEDNARODNA POSLOVNA EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODJETNIŠTVO IN INOVIRANJE) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (STRATEŠKI IN PROJEKTNI MANAGEMENT) - 2.