SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti: Dobijo vpogled v dejavnike in modele gospodarske rasti ter spoznajo politike vzpodbujanja gospodarske rasti. Spoznajo določena matematična orodja in matematične modele gospodarske rasti, ki služijo boljšemu razumevanju gospodarske rasti.

Vsebina

1. Stare in nove teorije gospodarske rasti: viri outputa gospodarstva, možne determinante stopnje rasti 2. Costs-benefits analiza gospodarske rasti, trajnostna rast 3. Od statičnih konceptov k dinamični (evolucijski) analizi rasti 4. Uvod v diferenčne enačbe 5. Modeli so najboljše orodje za študij gospodarske rasti: Harrod-Domarjev model rasti, model Samuelsona, Hicksa, neoklasični model (Solow – Swan) 6. Sofistificirani modeli (endogena rast)

Metode poučevanja in učenja

Predavanja, reševanje nalog, pisanje seminarskih del, predstavitev seminarskih del

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študenti pri tem predmetu: 1. Pridobijo poglobljeno in sistematično razumevanje širokega nabora dejavnikov in raznovrstnih modelov gospodarske rasti. (PILO 2a, PILO 2b) 2. Celovito poznajo in razumejo širok nabor metod in tehnik za analizo in razumevanje koncepta gospodarske rasti. (PILO 2c) 3. Znajo uporabljati specifična matematična orodja in matematične modele na področju gospodarske rasti.(PILO 2a, PILO 3a) 4. So sposobni uporabiti in reševati linearne diferenčne enačbe v modelih gospodarske rasti. (PILO 2a) 5. Podrobno poznajo stare in nove teorije gospodarske rasti ter matematične modele gospodarske rasti, kar jim omogoča kritično presojo metodoloških pristopov ter utemeljevanje različnih alternativnih pristopov k razumevanju koncepta gospodarske rasti. (PILO 2c) 6. Znajo kritično sintetizirati informacije o dejavnikih gospodarske rasti in uporabiti alternativne modele gospodarske rasti v praksi. . (PILO 2a) 7. Se zavedajo modernih omejitev gospodarske rasti ter poglobljeno poznajo koncept trajnostne in vključujoče gospodarske rasti. (PILO 4b, PILO 4c) 8. Se zavedajo etičnih dilem na področju gospodarske rasti in neenakomernosti gospodarskega razvoja. (PILO 4a) Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Študenti pri tem predmetu: 1. Pridobijo poglobljeno in sistematično razumevanje širokega nabora dejavnikov in raznovrstnih modelov gospodarske rasti. (PILO 2a, PILO 2b) 2. Celovito poznajo in razumejo širok nabor metod in tehnik za analizo in razumevanje koncepta gospodarske rasti. (PILO 2c) 3. Znajo uporabljati specifična matematična orodja in matematične modele na področju gospodarske rasti.(PILO 2a, PILO 3a) 4. So sposobni uporabiti in reševati linearne diferenčne enačbe v modelih gospodarske rasti. (PILO 2a) 5. Podrobno poznajo stare in nove teorije gospodarske rasti ter matematične modele gospodarske rasti, kar jim omogoča kritično presojo metodoloških pristopov ter utemeljevanje različnih alternativnih pristopov k razumevanju koncepta gospodarske rasti. (PILO 2c) 6. Znajo kritično sintetizirati informacije o dejavnikih gospodarske rasti in uporabiti alternativne modele gospodarske rasti v praksi. . (PILO 2a) 7. Se zavedajo modernih omejitev gospodarske rasti ter poglobljeno poznajo koncept trajnostne in vključujoče gospodarske rasti. (PILO 4b, PILO 4c) 8. Se zavedajo etičnih dilem na področju gospodarske rasti in neenakomernosti gospodarskega razvoja. (PILO 4a) Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Temeljni literatura in viri

1. C. I. Jones in D. Vollrath, Introduction to Economic Growth, Norton, 2024 ali starejše izdaje (izbrana poglavja) 2. N.G. Mankiw, Macroeconomics, Worth Publishers 2022 ali starejše izdaje (izbrana poglavja) 3. N. Weil, Economic Growth, 2016 ali starejše izdaje (izbrana poglavja) 4. S. Elaydi, An introduction to difference equations, Springer, 2005 5. S. Indihar, Matematika II za ekonomiste, EPF, 2000 6. J. Marovt, Gradivo pri predmetu Ekonomika gosp. rasti: Linearne diferenčne enačbe , naloge z rešitvami, 2010

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Ni pogojev

  • red. prof. dr. DARJA BORŠIČ, univ. dipl. ekon.
  • red. prof. dr. JANKO MAROVT

  • Seminarska naloga: 50
  • Pisni izpit: 50

  • : 30
  • : 15
  • : 135

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT INFORMATIKE IN ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT MARKETINGA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL A: MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL B: MANAGEMENT ČLOVEŠKIH VIROV) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MEDNARODNA POSLOVNA EKONOMIJA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODJETNIŠTVO IN INOVIRANJE) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (STRATEŠKI IN PROJEKTNI MANAGEMENT) - 1.