SLO | EN

Cilji in kompetence

Predmet Mednarodna gospodarska ureditev omogoča študentom poglobljeno razumevanje mednarodnih odnosov, varovanja okolja in kulturnih razlik. Študenti razvijejo kompetence za samostojno raziskovanje na področju globalizacije (poreklo, vzroki, vrednotenje učinkov, vpliv na okolje in prostor), s poudarkom na razumevanju etičnosti v mednarodnem poslovanju in občutkom za kulturne razlike.

Vsebina

8. Globalizacija 9. Nacionalne razlike v politični ekonomiji 10. Razlike v kulturi 11. Etika v mednarodnem poslovanju 12. Teorija mednarodne menjave 13. Politična ekonomija mednarodne menjave 14. Neposredne tuje investicije 8. Regionalne ekonomske integracije

Metode poučevanja in učenja

- Interaktivna predavanja in skupinske razprave. - Praktične vaje, ki temeljijo na študijah primerov. - Samostojno raziskovalno delo in kritično proučevanje gradiv. - Vadba veščin komuniciranja skozi predstavitve.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študenti pri tem predmetu: 1. Kritično ocenijo in poglobljeno razumejo mednarodne odnose, varovanje okolja in kulturne razlike. (PILO 2a) 2. Sistematično identificirajo in analizirajo procese globalizacije z integracijo teoretičnega znanja in praktičnih primerov. (PILO 1a, PILO 2a) 3. Razvijejo sposobnost delovanja v mednarodnem multikulturnem okolju. (PILO 2b, PILO 2c) 4. Obvladajo metodologije za samostojno raziskovanje na področju globalizacije, vključno s kritično analizo in sintezo relevantnih informacij. (PILO 3a) 5. So sposobni učinkovito komunicirati strategije mednarodnega poslovanja. (PILO 3b) 6. Uporabijo pridobljeno teoretično znanje za praktično reševanje konkretnih izzivov mednarodnega poslovanja. (PILO 3c) 7. Razvijejo veščine za samostojno delo in vodenje pri reševanju krajših nalog v timih, izboljšujejo komunikacijske in sodelovalne sposobnosti. (PILO 3c) 8. Razvijejo in demonstrirajo etično odločanje ob upoštevanju kulturnih razlik v mednarodnem poslovanju. (PILO 4a) 9. Naučijo se kritično ocenjevati vpliv globalizacije na okolje in družbo. (PILO 4b) Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Študenti pri tem predmetu: 1. Kritično ocenijo in poglobljeno razumejo mednarodne odnose, varovanje okolja in kulturne razlike. (PILO 2a) 2. Sistematično identificirajo in analizirajo procese globalizacije z integracijo teoretičnega znanja in praktičnih primerov. (PILO 1a, PILO 2a) 3. Razvijejo sposobnost delovanja v mednarodnem multikulturnem okolju. (PILO 2b, PILO 2c) 4. Obvladajo metodologije za samostojno raziskovanje na področju globalizacije, vključno s kritično analizo in sintezo relevantnih informacij. (PILO 3a) 5. So sposobni učinkovito komunicirati strategije mednarodnega poslovanja. (PILO 3b) 6. Uporabijo pridobljeno teoretično znanje za praktično reševanje konkretnih izzivov mednarodnega poslovanja. (PILO 3c) 7. Razvijejo veščine za samostojno delo in vodenje pri reševanju krajših nalog v timih, izboljšujejo komunikacijske in sodelovalne sposobnosti. (PILO 3c) 8. Razvijejo in demonstrirajo etično odločanje ob upoštevanju kulturnih razlik v mednarodnem poslovanju. (PILO 4a) 9. Naučijo se kritično ocenjevati vpliv globalizacije na okolje in družbo. (PILO 4b) Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Temeljni literatura in viri

1. Hill, Charles W. L., Hult, G. Tomas M.. 2021. International Business: Competing in the Global Marketplace. New York: McGraw-Hill Education.

  • izr. prof. dr. KLAVDIJ LOGOŽAR, univ. dipl. ekon.

  • Pisni izpit: 50
  • Seminarska naloga: 40
  • Akt. sodel. na seminarskih vajah: 10

  • : 15
  • : 15
  • : 15
  • : 135

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (EKONOMIJA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT INFORMATIKE IN ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT MARKETINGA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL A: MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL B: MANAGEMENT ČLOVEŠKIH VIROV) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODJETNIŠTVO IN INOVIRANJE) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (STRATEŠKI IN PROJEKTNI MANAGEMENT) - 1.