SLO | EN

Cilji in kompetence

Splošni cilji predmeta so usmerjeni v razvoj študentovega celovitega razumevanja procesa vstopa in delovanja podjetij na mednarodnih trgih. Študenti bodo sposobni analitično ocenjevati konkurenčnost podjetja in njegovo mednarodno trženjsko okolje ter razvijati mednarodne trženjske strategije, vključno s segmentiranjem, pozicioniranjem, izborom trgov, oblikami vstopa na tuje trge ter razvojem mednarodnega trženjskega programa. S temi kompetencami bodo študenti sposobni načrtovati in izvajati uspešne mednarodne trženjske strategije ter se prilagajati dinamičnemu mednarodnemu poslovnemu okolju.

Vsebina

Predmet obravnava proces strateškega upravljanja mednarodnega trženja. V ospredju je razumevanje, načrtovanje in izvajanje trženjskih strategij na mednarodni ravni. Celoten proces omogoča podjetjem razviti učinkovito strategijo za mednarodno trženje in uspešno konkuriranje na globalnih trgih. Ključne točke obsegajo: - Strategija mednarodnega trženja: Razvoj celovite strategije za vstop in delovanje na mednarodnih trgih, vključno s petstopenjskim načrtom za uspešno izvajanje strategije. - Analiza mednarodne konkurenčnosti podjetja: Notranja analiza, ki se osredotoča na ključne kompetence podjetja in razvoj konkurenčnih prednosti. - Analiza mednarodnega okolja podjetja: Raziskava makro in mikro okolja, ki vključuje politične, ekonomske, družbeno-kulturne vidike ter analizo povpraševanja in konkurence. - Odločanje o izboru tujih trgov: Uporaba SWOT analize, razvoj strategij mednarodne ekspanzije ter segmentiranje, pozicioniranje in upravljanje mednarodnega tržnega/produktnega portfelja. - Odločanje o oblikah vstopa na tuje trge: Presojanje različnih oblik vstopa na tuje trge, vključno z izvoznimi, pogodbenimi in hierarhičnimi oblikami. - Razvoj mednarodnega trženjskega programa: Odločanje o proizvodih/storitvah, cenah, distribuciji in komunikaciji, prilagojenih za mednarodne trge. - Implementacija in nadzor mednarodnih trženjskih aktivnosti: Izvajanje strategij, spremljanje in ocenjevanje uspešnosti s pomočjo finančnih in nefinančnih metrik.

Metode poučevanja in učenja

- klasična predavanja - interaktivna predavanja - analize študijskih primerov

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študenti pri tem predmetu: 1. Razumejo in znajo uporabiti koncepte in teorije strateškega upravljanja mednarodnega trženja za analizo in oceno konkurenčnosti podjetja na mednarodnih trgih ter zna izoblikovati strategije za izboljšanje položaja podjetja na teh trgih (PILO 1a) 2. Znajo analizirati ter oceniti ključne kompetence in konkurenčne prednosti podjetja v mednarodnem kontekstu (PILO 2c) 3. Znajo analizirati makro in mikro okolje podjetja ter oceniti vpliv političnih, ekonomskih in družbeno-kulturnih dejavnikov na mednarodno trženje (PILO 2c) 4. Razumejo in znajo uporabiti teorije mednarodnega trženja za razvoj strategije vstopa na mednarodne trge (PILO 2a, 2b) 5. Znajo izoblikovati celovit načrt za mednarodno trženje, vključno z odločitvami o izbiri trgov, segmentiranju in pozicioniranju izdelkov (PILO 2a) 6. Obvladajo učinkovito predstavljanje in zagovarjanje svojih rešitev za izzive mednarodnega trženja ter sodelovanje v skupinskem delu pri reševanju problemov (PILO 3b, 3c) 7. Izkazujejo poznavanje temeljnih digitalnih in AI podprtih orodij za reševanje kompleksnih izzivov v mednarodnem trženju (PILO 3a) 8. Razumejo koncept trajnostnega razvoja in pomen ter vrste trajnostnih praks v mednarodnem trženju (PILO 4b) 9. Prepoznajo moralna vprašanja v mednarodnem trženju in so sposobni poiskati možne odgovorne poslovne odločitve (PILO 4a) 10. Znajo kritično oceniti strategije mednarodnega trženja podjetja ter uporabiti napredne raziskovalne metode za preučevanje njihovega delovanja (PILO 2c) Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Študenti pri tem predmetu: 1. Razumejo in znajo uporabiti koncepte in teorije strateškega upravljanja mednarodnega trženja za analizo in oceno konkurenčnosti podjetja na mednarodnih trgih ter zna izoblikovati strategije za izboljšanje položaja podjetja na teh trgih (PILO 1a) 2. Znajo analizirati ter oceniti ključne kompetence in konkurenčne prednosti podjetja v mednarodnem kontekstu (PILO 2c) 3. Znajo analizirati makro in mikro okolje podjetja ter oceniti vpliv političnih, ekonomskih in družbeno-kulturnih dejavnikov na mednarodno trženje (PILO 2c) 4. Razumejo in znajo uporabiti teorije mednarodnega trženja za razvoj strategije vstopa na mednarodne trge (PILO 2a, 2b) 5. Znajo izoblikovati celovit načrt za mednarodno trženje, vključno z odločitvami o izbiri trgov, segmentiranju in pozicioniranju izdelkov (PILO 2a) 6. Obvladajo učinkovito predstavljanje in zagovarjanje svojih rešitev za izzive mednarodnega trženja ter sodelovanje v skupinskem delu pri reševanju problemov (PILO 3b, 3c) 7. Izkazujejo poznavanje temeljnih digitalnih in AI podprtih orodij za reševanje kompleksnih izzivov v mednarodnem trženju (PILO 3a) 8. Razumejo koncept trajnostnega razvoja in pomen ter vrste trajnostnih praks v mednarodnem trženju (PILO 4b) 9. Prepoznajo moralna vprašanja v mednarodnem trženju in so sposobni poiskati možne odgovorne poslovne odločitve (PILO 4a) 10. Znajo kritično oceniti strategije mednarodnega trženja podjetja ter uporabiti napredne raziskovalne metode za preučevanje njihovega delovanja (PILO 2c) Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Temeljni literatura in viri

Obvezna (Compulsory) : 1. Hollensen, Svend. 2020. Global Marketing. 8th Ed. Harlow: Pearson Education (izbrana poglavja/selected chapters). 2. Hollensen, Svend. 2019. Marketing Management. A Relationship Approach. 4th Ed. Harlow: Pearson Education (izbrana poglavja/selected chapters). Dodatna (Additional): 3. Nabor relevantnih študijskih primerov in drugih gradiv, naloženih v e-učilnico (A set of relevant case studies and other sources, uploaded to the e-Learning classroom)

  • izr. prof. dr. ROMANA KOREZ VIDE, univ. dipl. ekon.

  • Pisni izpit ali kolokvij: 50
  • študija primerov: 30
  • Sprotne naloge: 20

  • : 30
  • : 15
  • : 135

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (EKONOMIJA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT INFORMATIKE IN ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT MARKETINGA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL A: MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL B: MANAGEMENT ČLOVEŠKIH VIROV) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODJETNIŠTVO IN INOVIRANJE) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (STRATEŠKI IN PROJEKTNI MANAGEMENT) - 1.