SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti razumejo verodostojnosti podjetja in pomen verodostojnega podjetja za doseganje potrebne uspešnosti podjetja. Usposobljeni so za uveljavitev podjetja kot verodostojnega partnerja do vseh (notranjih in zunanjih) udeležencev. Z uporabo različnih metodoloških pristopov so sposobni implementacije določenega tipa culture, verodostojnosti, etike in integritete v podjetju.

Vsebina

- Utemeljitev kulture z razsežnostmi znanosti, filozofije in religije, umetnosti in tehnike; s ponazoritvijo vsega tega na kulturi podjetja in umestitev področja v sodobne modele upravljanja in vodenja podjetja - Bleicherjeva in Kraljeva utemeljitev kulture, tudi filozofije odgovornega podjetja - Thommnova utemeljitev verodostojnega podjetja - Model uveljavljanja verodostojnosti in etike podjetja - Posebnosti uveljavljanja verodostojnosti in etike podjetja v različnih fazah njegovega življenjskega cikla - Model verodostojnosti in njena implementacija v MER-ovem modelu integralnega managementa - Študij praktičnih primerov

Metode poučevanja in učenja

- Predavanja - Vodene vaje (praktični primeri in ponazoritve s področja) - obravnava študijskih primerov - individualne konzultacije s profesorjem - aktivno individulano in skupinsko delo - brainstorming

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

1. Pozna in razume širok nabor metod/tehnik uporabnih za svoje delo (npr. Thommenov model uveljavljanja verodostojnosti, Morrisov model etike podjetja, Belakov model uveljavljanja etike podjetja itd.) (PILO 1a, 2a) 2. Ima poglobljeno in sistematično razumevanje znanja na področju kulture in verodostojnosti podjetja. Pri delu je sposoben uporabe specifičnih teorij in modelov (npr. interesnih teorij, modelov uveljavljanja verodostojnosti itd) in raziskav na tem področju (PILO 2a). 3. Se zaveda etičnih dilem in obvlada proaktivni pristop v iskanju rešitev teh dilem v sodelovanju z drugimi, ter osvoji razumevanje etičnih in kulturnih načel (PILO 3c, 4c). 4. Zna kritično analizirati kompleksna, necelovita (nepopolna) in nasprotujoča si področja znanja ter zna razumljivo pojasniti rezultate kritične analize s področja kulture, etike in verodostojnosti podjetja (PILO 2c, 3b). 5. Zna kritično sintetizirati informacije, na način, ki je lahko inovativen in vidi uporabno vrednost znanja z vidika discipline in prakse verodostojnosti, etike in kulture podjetja (PILO 1a, 4c). 6. Izkazuje samostojnost in izvirnost v reševanju problemov s področja kulture, etike in verodostojnosti podjetja. Je samostojen pri načrtovanju in izvajanju nalog na strokovni ravni ter zna sprejemati odločitve v kompleksnih in nepredvidljivih situacijah (PILO 4a, 4b). Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

1. Pozna in razume širok nabor metod/tehnik uporabnih za svoje delo (npr. Thommenov model uveljavljanja verodostojnosti, Morrisov model etike podjetja, Belakov model uveljavljanja etike podjetja itd.) (PILO 1a, 2a) 2. Ima poglobljeno in sistematično razumevanje znanja na področju kulture in verodostojnosti podjetja. Pri delu je sposoben uporabe specifičnih teorij in modelov (npr. interesnih teorij, modelov uveljavljanja verodostojnosti itd) in raziskav na tem področju (PILO 2a). 3. Se zaveda etičnih dilem in obvlada proaktivni pristop v iskanju rešitev teh dilem v sodelovanju z drugimi, ter osvoji razumevanje etičnih in kulturnih načel (PILO 3c, 4c). 4. Zna kritično analizirati kompleksna, necelovita (nepopolna) in nasprotujoča si področja znanja ter zna razumljivo pojasniti rezultate kritične analize s področja kulture, etike in verodostojnosti podjetja (PILO 2c, 3b). 5. Zna kritično sintetizirati informacije, na način, ki je lahko inovativen in vidi uporabno vrednost znanja z vidika discipline in prakse verodostojnosti, etike in kulture podjetja (PILO 1a, 4c). 6. Izkazuje samostojnost in izvirnost v reševanju problemov s področja kulture, etike in verodostojnosti podjetja. Je samostojen pri načrtovanju in izvajanju nalog na strokovni ravni ter zna sprejemati odločitve v kompleksnih in nepredvidljivih situacijah (PILO 4a, 4b). Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Temeljni literatura in viri

Temeljna: • PRIMEC, Andreja, BELAK, Jernej. Sustainable CSR : Legal and Managerial demands of the new EU legislation (CSRD) for the future corporate governance practices. Sustainability. 2022, vol. 14, issue 24, str. 1-29, ilustr. ISSN 2071-1050. https://www.mdpi.com/2071-1050/14/24/16648, DOI: 10.3390/su142416648. [COBISS.SI-ID 136291843]. • DUH, Mojca, BELAK, Jernej, MILFELNER, Borut. The importance of culture for enterprise dynamics : the role of type and strength of culture. Ekonomska istraživanja. 2016, vol. 29, no. 1, str. 263-285. ISSN 1331-677X. http://dx.doi.org/10.1080/1331677X.2016.1168038, DOI: 10.1080/1331677X.2016.1168038. [COBISS.SI-ID 12284700], • BELAK, Jernej. Management and governance : organizational culture in relation to enterprise life cycle. Kybernetes. 2016, vol. 45, no. 4, str. 680-698. ISSN 0368-492X. http://www.emeraldinsight.com/doi/pdfplus/10.1108/K-04-2014-0082, DOI: 10.1108/K-04-2014-0082. [COBISS.SI-ID 12244252]. • PRIMEC, Andreja, DUH, Mojca, BELAK, Jernej. Corporate integrity : just a concept or real behavior/practice. Transylvanian review. [Print ed.]. 2018, vol. 27, supplement no. 1, str. [303]-320. ISSN 1221-1249. http://www.centruldestudiitransilvane.ro/Document_Files/Review%202015%20-%202035/00000775/sd38s_PrimecBelak.pdf. [COBISS.SI-ID 13136924].

  • red. prof. Dr. rer. pol. Zvezna republika Nemčija JERNEJ BELAK, univ. dipl. teolog

  • Seminarska naloga: 50
  • Pisni izpit ali kolokvij: 50

  • : 30
  • : 15
  • : 135

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (EKONOMIJA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT INFORMATIKE IN ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT MARKETINGA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL A: MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL B: MANAGEMENT ČLOVEŠKIH VIROV) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MEDNARODNA POSLOVNA EKONOMIJA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODJETNIŠTVO IN INOVIRANJE) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE) - 1.