SLO | EN

Cilji in kompetence

Cilj predmeta je naučiti študente uporabe sodobnih načinov, metod, tehnik in prakse vrednotenja podjetij ter razumevanja namena in ciljev dejavnosti vrednotenja.

Vsebina

1. Uvod v vrednotenje podjetij, njegov pojem, vrste, namen in razvoj; 2. Gospodarske kategorije pri ocenjevanju vrednosti: razumevanje njihovih vrst in uporabnosti; 3. Pravna in strokovna pravila za ocenjevanje vrednosti; 4. Metodika ocenjevanja vrednosti podjetij; 5. Poklicni vidiki ocenjevanja vrednosti podjetij. 6. 5. Metodika ocenjevanja vrednosti tržnih vrednostnih papirjev (delnic).

Metode poučevanja in učenja

Predavanja, diskusije in proučevanje zgledov; individualna izdelava in predstavitev seminarske naloge.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študenti pri tem predmetu: 1. Pridobijo teoretično in uporabno znanje o načinih, metodah in tehnikah vrednotenja podjetij, njegovem namenu in uporabnikih ter pravnem in poklicnem okolju oziroma ureditvi. (PILO 2a) 2. Pridobijo poznavanje in razumevanje mednarodnih strokovnih pravil s področja vrednotenja. (PILO 2b). 3. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih primerih vrednotenja podjetij. (PILO 2a) 4. Spoznajo in razumejo etične okvire in etične dileme na področju vrednotenja podjetij. (PILO 4a) 5. Rešujejo probleme s področja vrednotenja v delovni skupini. (PILO 3c) Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Študenti pri tem predmetu: 1. Pridobijo teoretično in uporabno znanje o načinih, metodah in tehnikah vrednotenja podjetij, njegovem namenu in uporabnikih ter pravnem in poklicnem okolju oziroma ureditvi. (PILO 2a) 2. Pridobijo poznavanje in razumevanje mednarodnih strokovnih pravil s področja vrednotenja. (PILO 2b). 3. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih primerih vrednotenja podjetij. (PILO 2a) 4. Spoznajo in razumejo etične okvire in etične dileme na področju vrednotenja podjetij. (PILO 4a) 5. Rešujejo probleme s področja vrednotenja v delovni skupini. (PILO 3c) Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Temeljni literatura in viri

Temeljni študijski viri: - Franc Koletnik.: Koliko je vredno podjetje- vrednotenje in trženje podjetij. Zveza računovodij, finančnikov in revizorjev Slovenije, Ljubljana 2010 – izbrana poglavja - Bojan Praznik: Priročnik za ocenjevanje vrednosti podjetij. Slovenski inštitut za revizijo, Ljubljana 2011. izbrana poglavja - Gary R. Trugman: Understanding Business Valuation: A Practical Guide To Valuing Small To Medium Sized Businesses 5th Edition. AICPA, 2017. - Aktualna gradiva posredovana na vajah in predavanjih Dopolnilni študijski viri: - Igor Pšunder, Milan Torkar: Ocenjevanje vrednosti nepremičnin. Slovenski inštitut za revizijo, Ljubljana 2003, ali 2007. - Mednarodni standardi ocenjevanja vrednosti (aktualna izdaja). Slovenski inštitut za revizijo, Dostopno na: http://www.si-revizija.si - Strokovni članki v tujih in domačih revijah o sodobnih rešitvah v ocenjevanju vrednosti podjetij, njihovih sredstev in dolgov.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Ni pogojev

  • doc. dr. IZTOK KOLAR, univ. dipl. ekon.

  • Pisni izpit ali 2 pisna testa: 60
  • Seminarska naloga: 40

  • : 26
  • : 4
  • : 15
  • : 255

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT INFORMATIKE IN ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT MARKETINGA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL A: MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL B: MANAGEMENT ČLOVEŠKIH VIROV) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MEDNARODNA POSLOVNA EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODJETNIŠTVO IN INOVIRANJE) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (STRATEŠKI IN PROJEKTNI MANAGEMENT) - 2.