Cilji in kompetence
Predmet Inovacijski management študente opremi z naprednim razumevanjem in znanjem procesov inoviranja in njihovega ključnega vpliva na družbeni razvoj. Študenti se naučijo neodvisno raziskovati področje inoviranja, izvajati analizo možnosti za inoviranje, sintetizirati ugotovitve in voditi ustvarjalne procese za razvoj novih idej v podjetjih in družbi ter njihovo koristno uporabo. Razvijajo tudi kompetence za upravljanje z invencijami in inovacijami v sodelovanju z različnimi sektorji in procesi znotraj organizacije in v družbi. Študenti pridobijo globje razumevanje vključevanja inovacijskih procesov s sistemskim razmišljanjem, etičnimi načeli, družbeno odgovornostjo in trajnostnim razvojem, kar tvori temelj njihovih odločitev za upravljanje invencij.
Vsebina
1. Viri in vrste inovacij ter povezanost z etiko, družbeno odgovornostjo ter trajnostnim razvojem
2. Odvisnost invencijsko-inovacijske sposobnosti od ljudi in njihove absorbcijske sposobnosti za novosti
3. Ustvarjalnost, ustvarjanje okolje in ideje
4. Teorija širjenja invencij v družbi
5. Teorija inoviranja po Druckerju
6. Značilnosti nastanka sedanjega modela in prakse managementa in inoviranja Japonske
7. Študij inoviranja v najinovativnejših podjetjih Japonske
8. Značilnosti nastanka sedanjega modela in prakse managementa in inoviranja ZDA
9. Študij inoviranja v najinovativnejših poslovnih modelih ali podjetjih v ZDA
10. Študij inoviranja v najinovativnejših poslovnih modelih ali podjetjih v EU
11. Skupne in razlikovalne lastnosti managementa in inoviranja EU, Japonske in ZDA
12. Študij primerov inovacijsko najuspešnejših podjetij v svetu
Metode poučevanja in učenja
Predavanja s pomočjo razprave
AV predstavitve
obravnava študijskih primerov
aktivno skupinsko delo
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študenti pri tem predmetu:
1. Kritično ocenijo in poglobljeno in sistematično razumejo invencijsko-inovacijske procese ter njihov vpliv na razvoj družbe. Uporabljajo napredne analitične metode in vključujoče znanje iz sistemskih teorij, družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja za celovitejši pristop. (PILO 4b)
2. S sistemskim razmišljanjem sistematično prepoznajo, analizirajo in izkoriščajo inovacijske priložnosti z uporabo izbranih teorij o inoviranju in ustreznih raziskav na področju inoviranja. (PILO 1a in 2a)
3. Razvijejo sposobnost razumevanja znanstvenih člankov s področja inoviranja in njihove uporabe v praksi. (PILO 2c)
4. Obvladajo etiko sodelovanja, prepoznavajo in rešujejo etične dvome z aktivnim pristopom. Izkazujejo samostojnost, osebno odgovornost in moralnost. (PILO 4a in 4c)
5. Znajo kritično analizirati in sintetizirati informacije, na inovativen način, razumeti uporabno vrednost znanja v invencijsko-inovacijskih procesih. Znajo kritično analizirati kompleksna, necelovita, nepopolna in nasprotujoča si področja znanja. (PILO 3a in 3b)
6.Obvladajo znanje invencijsko-inovacijskih procesov, kar jim omogoča kritično presojo raziskav, znanj in metodoloških pristopov ter utemeljevanje različnih pristopov z izvirnostjo v reševanju problemov. (PILO 2b in 2c)
7. Razvijejo sposobnost samostojnega in samo kritičnega učenja, znajo usmerjati učni proces pri sebi in pri drugih in identificirajo področja za nadaljnji razvoj. (PILO 1a)
8. So samostojni pri načrtovanju in izvajanju nalog na strokovni ravni, znajo sprejemati odločitve v kompliciranih, kompleksnih in nepredvidljivih situacijah.
Obvladajo samostojno učenje, potrebno za nadaljevanje strokovnega razvoja in znajo uporabiti strokovno znanje drugih ter ovrednotiti lastno in tuje delovanje. (PILO 2a in 2c)
9. Obvladajo delo v skupini kot vodja ali kot član, znajo dodeliti naloge, uporabiti sposobnosti članov skupine. Obvladajo pogajanja in reševati konflikte z ustrezno mero samozavesti. (PILO 3b in 3c)
10. Obvladajo uporabo učnih pripomočkov in izvajanje nalog na področju raziskovanja z minimalnim usmerjanjem.
Delujejo v kompliciranih, kompleksnih, nepredvidljivih okoliščinah in upoštevajo dobre prakse. (PILO 1a)
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Študenti pri tem predmetu:
1. Kritično ocenijo in poglobljeno in sistematično razumejo invencijsko-inovacijske procese ter njihov vpliv na razvoj družbe. Uporabljajo napredne analitične metode in vključujoče znanje iz sistemskih teorij, družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja za celovitejši pristop. (PILO 4b)
2. S sistemskim razmišljanjem sistematično prepoznajo, analizirajo in izkoriščajo inovacijske priložnosti z uporabo izbranih teorij o inoviranju in ustreznih raziskav na področju inoviranja. (PILO 1a in 2a)
3. Razvijejo sposobnost razumevanja znanstvenih člankov s področja inoviranja in njihove uporabe v praksi. (PILO 2c)
4. Obvladajo etiko sodelovanja, prepoznavajo in rešujejo etične dvome z aktivnim pristopom. Izkazujejo samostojnost, osebno odgovornost in moralnost. (PILO 4a in 4c)
5. Znajo kritično analizirati in sintetizirati informacije, na inovativen način, razumeti uporabno vrednost znanja v invencijsko-inovacijskih procesih. Znajo kritično analizirati kompleksna, necelovita, nepopolna in nasprotujoča si področja znanja. (PILO 3a in 3b)
6.Obvladajo znanje invencijsko-inovacijskih procesov, kar jim omogoča kritično presojo raziskav, znanj in metodoloških pristopov ter utemeljevanje različnih pristopov z izvirnostjo v reševanju problemov. (PILO 2b in 2c)
7. Razvijejo sposobnost samostojnega in samo kritičnega učenja, znajo usmerjati učni proces pri sebi in pri drugih in identificirajo področja za nadaljnji razvoj. (PILO 1a)
8. So samostojni pri načrtovanju in izvajanju nalog na strokovni ravni, znajo sprejemati odločitve v kompliciranih, kompleksnih in nepredvidljivih situacijah.
Obvladajo samostojno učenje, potrebno za nadaljevanje strokovnega razvoja in znajo uporabiti strokovno znanje drugih ter ovrednotiti lastno in tuje delovanje. (PILO 2a in 2c)
9. Obvladajo delo v skupini kot vodja ali kot član, znajo dodeliti naloge, uporabiti sposobnosti članov skupine. Obvladajo pogajanja in reševati konflikte z ustrezno mero samozavesti. (PILO 3b in 3c)
10. Obvladajo uporabo učnih pripomočkov in izvajanje nalog na področju raziskovanja z minimalnim usmerjanjem.
Delujejo v kompliciranih, kompleksnih, nepredvidljivih okoliščinah in upoštevajo dobre prakse. (PILO 1a)
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Temeljni literatura in viri
Obvezna študijska literatura (Compulsory textbooks):
Zapiski predavanj v UM e studij MS Teams in dodatni viri, s katerimi se študenti seznanijo na predavanjih / Lecture notes and additional sources instructed to students in the class
Ženko, Zdenka. Inoviranje z družbeno odgovornostjo kot vir novih priložnosti = Innovating with social responsibility as a source of new opportunities. V: Štrukelj, Tjaša (ur.), Boršič, Darja (ur.). Inoviranje posameznika, podjetij in družbe za družbeno odgovornost in dobro počutje : strokovna monografija, (Knjižna zbirka Sodobna ekonomija in poslovanje - SEP, ISSN 2232-4593, 4). Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta. 2014, str. 40-51. [COBISS.SI-ID 11897628]
Ženko, Zdenka, Huđek, Ivona. Innovation management : some management theories relevant for understanding of workers role. V: BEZPARTOCHNYI, M. (ur.). Organizational-economic mechanism of management innovative development of economic entities. Vol. 1. Przeworsk (Poland): Higher School of Social and Economic: = Wyższa Szkoła Społeczno-Gospodarcza. 2019, str. 34-48. [COBISS.SI-ID 13391644]
Dodatna študijska literatura (Additonal textbooks):
Schilling Melissa (2005): Strategic Management of Technological Innovation, McGraw-Hill, NY.
Chesbrough, Henry. Open Services Innovation. Jossey Bass. San Francisco. USA. 2011.
Burgelman, R., Christensen, C., Wheelwright, S. (2004) Strategic Management of technology and Innovation, McGraw Hill, New York.
Drucker Peter (1998): The Discipline of Innovation. Harvard Business Review, Nov-Dec 1998.
Ženko Z. in drugi, Invencijsko-inovacijski management. (predvidena nova izdaja)
Rogers, E. M. (2003): Diffusion of Innovation, 5th ed. New York. Free Press
Drugi novi mednarodni in slovenski viri po sprotnem izboru/Other new international and Slovenian references on a real time basis
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju • pisni izpit ali sprotno preverjanje znanja s kolokviji,
• seminarska naloga,
• nastop,
• sodelovanje pri pedagoškem procesu
Pisni izpit - pisni izpit ali dva vmesna testa vključujeta vsa pomembnejša področja predmeta. Študent mora doseči 56% za pozitivno oceno.
Seminarsko delo - vključuje študij teorije s pogovori in uporabo v praktičnem primeru. Končna seminarska naloga je predstavljena v predavalnici in se o njej pogovarjamo.
Nastop - individualno raziskovalno delo. Predstavitev in mnenje o praktičnem primeru uporabe teoretičnih opredelitev.
Sodelovanje pri pedagoškem procesu - sstna predstavitev mnenja o obravnavni teorije ali praktične uporabe teh teoretičnih opredelitev