SLO | EN

Cilji in kompetence

Predmet Mednarodno in digitalno podjetništvo omogoča študentom celovit vpogled v dinamiko mednarodnega in digitalnega podjetništva ter njun vpliv na sodobno gospodarstvo. Študenti razvijejo ključne kompetence za prepoznavanje in izkoriščanje globalnih in/ali digitalnih poslovnih priložnosti, ob tem pa pridobivajo znanja o strateškem vstopanju na mednarodne trge in izkoriščanju digitalnih poslovnih priložnosti. S poudarkom na medkulturnem razumevanju študenti razvijejo kompetence za analizo mednarodnih poslovnih modelov in za etično ter družbeno odgovorno podjetniško delovanje.

Vsebina

1. Koncept mednarodnega podjetništva 2. Koncept digitalnega podjetništva v globalni družbi 3. Poslovne priložnosti v mednarodnem in digitalnem kontekstu 4. Mednarodni in digitalni poslovni modeli 5. Globalizacija in mednarodno okolje 6. Vstopanje na mednarodne trge 7. Posebnosti poslovanja v digitalnem okolju 8. Identifikacija trga, odjemalcev in partnerjev 9. Razvoj mednarodnega in digitalnega podjema z izbranih vidikov podjetniškega tima, mreženja, konkurenčnih prednosti in financiranja 10. Kulturne dimenzije mednarodnega podjetništva 11. Upravljanje digitalnega in mednarodnega podjetja 12. Mednarodni in digitalni podjetniški ekosistem 13. Študije primerov

Metode poučevanja in učenja

• Interaktivna predavanja z uporabo multimedijskih orodij in digitalnih virov za podajanje teoretičnega znanja, ki spodbujajo angažiranost in razumevanje študentov. • Analiza realnih študijskih primerov iz mednarodnega in digitalnega podjetništva za razvoj analitičnih in odločevalskih veščin študentov. • Vključitev gostujočih predavateljev, ki lahko delijo svoje izkušnje, znanje in najboljše prakse v mednarodnem in digitalnem podjetništvu. • Aktivno učenje in sodelovanje skozi skupinske in individualne naloge, ki zahtevajo uporabo teoretičnega znanja na praktičnih primerih ter njihovo etično in trajnostno vrednotenje.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študenti pri tem predmetu: 1. Pridobijo napredno znanje in razumevanje mednarodnega in digitalnega podjetništva, vključno z njegovim vplivom na globalno gospodarstvo, kar jim omogoča oblikovanje in izvajanje uporabnih raziskav v tem kontekstu. (PILO1a, PILO, 2b) 2. Integrirajo in uporabljajo teorije, modele in orodja mednarodnega in digitalnega podjetništva za analizo specifičnih situacij in izzivov v svojem strokovnem področju. (PILO2a) 3. Razvijejo sposobnost kritičnega vrednotenja in analize strategij in funkcionalnosti podjetij ter ekonomije z uporabo naprednih metodologij raziskovanja. (PILO2c) 4. Demonstrirajo veščine učinkovitega reševanja problemov in odločanja z uporabo sodobnih kvalitativnih in kvantitativnih metod, podprtih digitalizacijo in umetno inteligenco. (PILO3a) 5. Učinkovito predstavijo in zagovarjajo svoje poslovne rešitve, ki izhajajo iz mednarodnega in digitalnega podjetništva. (PILO 3b) 6. Razvijejo spretnosti za delo v timu, ki omogočajo sodelovalno reševanje problemov v mednarodnem in digitalnem poslovnem okolju. (PILO3c) 7. Prepoznajo moralna vprašanja in sprejemajo etično odgovorne profesionalne odločitve v kontekstu mednarodnega in digitalnega podjetništva. (PILO4a) 8. Razvijajo ter implementirajo trajnostne poslovne prakse v mednarodnem in digitalnem podjetništvu z vidika trajnostnega razvoja. (PILO4b) 9. Ocenjujejo ekonomske in poslovne situacije iz etičnih in profesionalnih perspektiv ter predlagajo odgovorne rešitve. (PILO4c) Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Študenti pri tem predmetu: 1. Pridobijo napredno znanje in razumevanje mednarodnega in digitalnega podjetništva, vključno z njegovim vplivom na globalno gospodarstvo, kar jim omogoča oblikovanje in izvajanje uporabnih raziskav v tem kontekstu. (PILO1a, PILO, 2b) 2. Integrirajo in uporabljajo teorije, modele in orodja mednarodnega in digitalnega podjetništva za analizo specifičnih situacij in izzivov v svojem strokovnem področju. (PILO2a) 3. Razvijejo sposobnost kritičnega vrednotenja in analize strategij in funkcionalnosti podjetij ter ekonomije z uporabo naprednih metodologij raziskovanja. (PILO2c) 4. Demonstrirajo veščine učinkovitega reševanja problemov in odločanja z uporabo sodobnih kvalitativnih in kvantitativnih metod, podprtih digitalizacijo in umetno inteligenco. (PILO3a) 5. Učinkovito predstavijo in zagovarjajo svoje poslovne rešitve, ki izhajajo iz mednarodnega in digitalnega podjetništva. (PILO 3b) 6. Razvijejo spretnosti za delo v timu, ki omogočajo sodelovalno reševanje problemov v mednarodnem in digitalnem poslovnem okolju. (PILO3c) 7. Prepoznajo moralna vprašanja in sprejemajo etično odgovorne profesionalne odločitve v kontekstu mednarodnega in digitalnega podjetništva. (PILO4a) 8. Razvijajo ter implementirajo trajnostne poslovne prakse v mednarodnem in digitalnem podjetništvu z vidika trajnostnega razvoja. (PILO4b) 9. Ocenjujejo ekonomske in poslovne situacije iz etičnih in profesionalnih perspektiv ter predlagajo odgovorne rešitve. (PILO4c) Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Temeljni literatura in viri

Obvezna literatura: 1. Bradač Hojnik, B. (2022). Mednarodno in digitalno podjetništvo. EPF. (dostopno v Moodlu predmeta). (skripta v pripravi) 2. Zucchella, A., Hagen, B., Serapio, M.G. (2018). International Entrepreneurship. Ewdard Elgar. (Izbrana poglavja). 3. Allen, J.P. (2019). Digital entrepreneurship. Routledge. (Izbrana poglavja). Dodatna literatura: 1. Hervé, A., Schmitt, C., & Baldegger, R. (2020). Digitalization, Entrepreneurial Orientation and Internationalization of Micro-, Small- and Medium-Sized Enterprises. Technology Innovation Management Review, 10(4): 5-17. 2. Westerlund, M. (2020). Digitalization, Internationalization and Scaling of Online SMEs. Technology Innovation Management Review, 10(4): 48-57. 3. Penn, J., Wihbey, J. (2015). Uber, Airbnb and Consequences of the Sharing Economy: Research Roundup. Global Policy. http://www.globalpolicyjournal.com/blog/14/04/2015/uber-airbnb-and-consequences-sharing-economy-research-roundup 4. Tominc, P., Rebernik, M., Bradač Hojnik, B., Širec, K. (2019). Danube region entrepreneurship observatory: Entrepreneursjip Ecosystem, Women and Youth Entrepreneurship. Harlow [etc.]: Pearson. 5. Hisrich, Robert D. (2015). International entrepreneurship: starting, developing, and managing a global venture, 3rd edition. SAGE Publications. 6. Etemad, H. (2004). Internationalization of Small and Medium-sized Enterprises: A Grounded Theoretical framework and an Overview. Canadian Journal of Administrative Sciences, 21(1): 1-21. 7. Schweizer, R., Vahlne, J., Johanson, J. (2010). Internationalization as an entrepreneurial process. Journal of International Entrepreneurship, 8:343–370. 8. Global Entrepreneurship Monitor Reports (www.gemconsortium.org).

  • red. prof. dr. BARBARA BRADAČ HOJNIK, univ. dipl. ekon.

  • Pisni izpit: 60
  • Študija primera: 20
  • Seminarska naloga: 20

  • : 30
  • : 15
  • : 255

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT INFORMATIKE IN ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT MARKETINGA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL A: MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL B: MANAGEMENT ČLOVEŠKIH VIROV) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MEDNARODNA POSLOVNA EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODJETNIŠTVO IN INOVIRANJE) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (STRATEŠKI IN PROJEKTNI MANAGEMENT) - 2.