Cilji in kompetence
Študenti so sposobni razlikovati in analizirati koncepte in metode managementa informatike. Znajo uporabiti primerne pripomočke za management informatike.
Vsebina
Predmet tvorijo naslednje teme: sodobne paradigme managementa informatike in modeli managementa informatike, načrtovanja informatike, metode strateškega načrtovanja informatike, management portfeljev informacijskih projektov, strategije informatike, organiziranje informatike, management delovanja informacijskih sistemov, nadzorovanje informatike, merjenje učinkov informatike, ekonomika informatike (vidik investicij ipd.), zanesljivost delovanja informacijskih sistemov, management varnosti informatike, uravnoteženo zagotavljanje informacijskih resursov (outsourcing, insourcing ipd.), modeli vlog in odgovornosti na področju informatike, proučevanje primerov s področja managementa informatike.
Seminar funkcionalnosti in praktične uporabe pripomočka Microsoft 365 Project (oz sorodnega).
Metode poučevanja in učenja
- predavanja
- vodene vaje v računalniški učilnici
- analiza primerov
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študenti pri tem predmetu:
1. Ponovijo koncepte managementa informatike.
2. Sistematično nadgradijo znanje metod managementa informatike (PILO 2a, PILO 3b)
3. Se usposobijo uporabljati metode projektnega vodenja(Prince II in sorodne (PILO 2a, PILO 3a)
4. Se usposobijo uporabljati pristope in metode s področja informacijske varnosti (PILO 2a, PILO 3a)
5. Pridobijo praktične izkušnje za uporabo pripomočkov na področju managementa projektov (PILO 3b, PILO 3c)
6. Se zavedajo etičnih in trajnostnih vidikov na področju e-poslovanja (PILO 4a, PILO 4c)
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Študenti pri tem predmetu:
1. Ponovijo koncepte managementa informatike.
2. Sistematično nadgradijo znanje metod managementa informatike (PILO 2a, PILO 3b)
3. Se usposobijo uporabljati metode projektnega vodenja(Prince II in sorodne (PILO 2a, PILO 3a)
4. Se usposobijo uporabljati pristope in metode s področja informacijske varnosti (PILO 2a, PILO 3a)
5. Pridobijo praktične izkušnje za uporabo pripomočkov na področju managementa projektov (PILO 3b, PILO 3c)
6. Se zavedajo etičnih in trajnostnih vidikov na področju e-poslovanja (PILO 4a, PILO 4c)
Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).
Temeljni literatura in viri
Bobek, S., Sternad Zabukovšek, S., Deželak, Z. (2021). Management informatike – učno gradivo. Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta.
Sternad Zabukovšek, S., Bobek, S. (2023). Sprejemanje poslovnih informacijskih rešitev in digitalna transformacija v podjetjih. Maribor: Univerzitetna založba Univerze v Mariboru.
Benson, V., Davis, K.: Business Information Management (free e-book). Bookboon.com, 2008.
Kyriazoglou, J.: IT-Business Alignment: Part I (free e-book). Bookboon.com, 2012.
Kyriazoglou, J.: IT-Business Alignment: Part II (free e-book). Bookboon.com, 2012.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Teoretični izpit
Praktični izpit
Sprotna naloga/projekt
Teoretični izpit - pisni izpit z vsaj enim vprašanjem iz vsakega sklopa v okviru predmeta.
Praktični izpit - praktični izpit z vsaj eno nalogo iz vsakega sklopa računalniškega pripomočka/rešitve, ki je vključena v predmet.
Sprotna naloga/projekt - sprotna naloga z vsaj eno zadolžitvijo iz vsakega sklopa predmeta