SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti so sposobni razlikovati in analizirati modele informacijske prenove poslovanja in digitalne transformacije. Znajo uporabiti ustrezne pripomočke za informacijsko prenovo procesov.

Vsebina

Predmet tvorijo naslednje teme: paradigme strateških vidikov informatike v podjetjih s poudarkom na povezavah informatike in uspešnosti poslovanja, management digitalne transformacije, koncepti digitalne transformacije modeli strateških informacijskih sistemov, modeli informatizacije podjetij, e-poslovni modeli, e-modeli poslovnih procesov, modeli e-preobrazbe podjetij, e-storitvene organizacije, e-banke, e-zavarovalnice, e-trgovske organizacije, e-javna uprava, e-občine, metodologije razvoja e-organizacij, tehnologije e-organizacij, analiza primerov. Seminar funkcionalnosti in praktične uporabe pripomočka Visio in Aris (oz sorodnega).

Metode poučevanja in učenja

- predavanja - vodene vaje v računalniški učilnici - analiza primerov.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študenti pri tem predmetu: 1. Ponovijo koncepte informacijske podpore poslovanja 2. Sistematično nadgradijo znanje konceptov strateške uporabe informacijskih sistemov in poslovne vrednosti informacijskih sistemov (PILO 2a, PILO 3b) 3. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje pri digitalni transformaciji organizacij (PILO 2a, PILO 3a) 4. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje pri informacijski prenovi poslovnih procesov (PILO 2a, PILO 3a) 5. So sposobni izbrati digitalne poslovne modele za različne namene (PILO 2a, PILO 3a) 6. Pridobijo praktične izkušnje za uporabo pripomočkov za informacijsko prenovo procesov (PILO 3b, PILO 3c) 7. Se zavedajo etičnih in trajnostnih vidikov na področju digitalne transformacije (PILO 4a, PILO 4c) Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Študenti pri tem predmetu: 1. Ponovijo koncepte informacijske podpore poslovanja 2. Sistematično nadgradijo znanje konceptov strateške uporabe informacijskih sistemov in poslovne vrednosti informacijskih sistemov (PILO 2a, PILO 3b) 3. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje pri digitalni transformaciji organizacij (PILO 2a, PILO 3a) 4. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje pri informacijski prenovi poslovnih procesov (PILO 2a, PILO 3a) 5. So sposobni izbrati digitalne poslovne modele za različne namene (PILO 2a, PILO 3a) 6. Pridobijo praktične izkušnje za uporabo pripomočkov za informacijsko prenovo procesov (PILO 3b, PILO 3c) 7. Se zavedajo etičnih in trajnostnih vidikov na področju digitalne transformacije (PILO 4a, PILO 4c) Oznaka PILO (i.e. predvideni študijski rezultati programa) opredeljuje prispevek posameznega naštetega predvidenega študijskega rezultata učne enote k doseganju splošnih in/ali predmetno-specifičnih kompetenc oziroma učnih izidov, ki se s programom pridobijo).

Temeljni literatura in viri

Bobek, S., Sternad Zabukovšek, S., Deželak, Z., Šišovska Klančnik, I. (2021). Strateški vidiki informatizacije poslovanja – učno gradivo. Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta. Sternad Zabukovšek, S., Tominc, P., Štrukelj, T., Bobek, S. (2021). Digitalna transformacija in poslovne informacijske rešitve. Harlow: Pearson Education. Bobek, S., Deželak, Z., Šišovska Klančnik, I., Zabukovšek, U., Sternad Zabukovšek, S. (2023). Raziskava ponudnikov poslovnih informacijskih rešitev za digitalno transformacijo podjetij. Maribor: Univerzitetna založba Univerze v Mariboru.

  • red. prof. dr. SAMO BOBEK, univ. dipl. ekon.

  • Teoretični izpit: 40
  • Praktični izpit: 40
  • Sprotne naloge: 20

  • : 30
  • : 15
  • : 255

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT INFORMATIKE IN ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA) - 1.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT MARKETINGA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL A: MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MODUL B: MANAGEMENT ČLOVEŠKIH VIROV) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MEDNARODNA POSLOVNA EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODJETNIŠTVO IN INOVIRANJE) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (STRATEŠKI IN PROJEKTNI MANAGEMENT) - 2.