SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti pri tem predmetu: 1. Osvojijo oziroma nadgradijo teoretično znanje na področju pogodbenega prava, prava varstva konkurence, prava varstva potrošnikov, prava intelektualne lastnine, metodami reševanja sporov, tako z vidika slovenske zakonodaje kot z vidika prava EU in mednarodnega prava. 2. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih primerih iz področja poslovnega prava, še posebej pogodbenega prava.

Vsebina

1. Pogodbeno pravo: - prodajna pogodba: mednarodna prodaja (Dunajska konvencija, razvoj evropskega pogodbenega prava); - distribucija blaga in storitev (agencijska p., komisijska p, distribucijska p..); - moderni tipi pogodb (p. o leasingu, p. o franšizing, factoring); -E-pogodbe in e-podpisi: pravna veljavnost in regulacija elektronskih pogodb ter elektronskih podpisov. 2. Instrumenti zavarovanja plačil s poudarkom na bančni garanciji 3. Varstvo konkurence 4. Varstvo potrošnikov (varstvo podatkov in zasebnost, učinki GDPR na podjetja, obveznosti glede varstva podatkov, sankcije in primeri kršitev). 5. Javno naročanje v RS 6. Uvod v pravo intelektualne lastnine (postopek pridobitve pravic v Sloveniji, mednarodno in v EU, vsebina posameznih pravic in pravna zaščita). 7. Reševanje poslovnih sporov ( s poudarkom na reševanju mednarodnih sporov, vključno z alternativnimi oblikami).

Metode poučevanja in učenja

- klasična predavanja - problemsko učenje - projektno učenje - študije primera - aktivno skupinsko in individualno delo

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje Študenti: 1. Osvojispecifično znanje s področja nacionalnega in mednarodnega poslovnega prava. 2. Pridobi poglobljeno znanje na področju pogodbenega prava s poudarkom na posebnostih sklepanja pogodb v digitalni dobi 3. Prepoznava povezave med področji pogodbenega prava, prava varstva potrošnikov in prava varstva konkurence. 4. Razvije sposobnost interpretacije dobljene rešitve na področju pogodbenega prava. 5. Usposobi se za proučevanje varstva zasebnosti in podatkov v poslovnih procesih. 6. Prepoznava širša etična in družbena vprašanja na področju poslovnega prava.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Kognitivne/Intelektualne veščine Študenti 1. Pridobijo razumevanje in uporabo kritične analize in razvoja teorij ter njihove uporabe v reševanju konkretnih strokovnih problemov, ob upoštevanju osnovnih usmeritev. 2. Pridobijo sposobnost iskanja in sinteze novih informacij s področja poslovnega prava v literaturi in praksi. 3. Se naučijo povezovanja različnih znanj in postopkov ter pomena uporabe strokovne literature. 4. Znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov. Ključne/prenosljive veščine in spretnosti Študenti: 1. Dalje razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na svojem konkretnem strokovnem delovnem področju. 2. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja. 3. Nadgrajujejo sposobnost varne uporabe informacijske tehnologije. 4. Nadgrajujejo sposobnost in spretnost dela v parih in skupinah. 5. Razvijajo komunikacijske sposobnosti za učinkovito strokovno komuniciranje. Praktične veščine: Študent: 1. Pridobi praktične izkušnje na področju pogodbenega prava. 2. Lahko deluje dokaj samostojno, ob podanih navodilih in delnem nadzoru.

Temeljni literatura in viri

Bratina, Jovanovič, Podgorelec, Primec: Osnove gospodarskega pogodbenega in statusnega prava, Maribor: Poslovna založba Maribor 2018 M. Repas: Koncerni in varstvo konkurence (obj. V: Podgorelec & Hauptman: Koncerni, GV Založba 2021) TEXTBOOKS:

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Gospodarsko pravo

  • izr. prof. dr. PETER PODGORELEC, univ. dipl. prav.
  • red. prof. dr. ANDREJA PRIMEC, univ. dipl. prav.

  • Pisni izpit: 100

  • : 30
  • : 30
  • : 90

  • slovensko
  • slovensko

  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (EKONOMIJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (ELEKTRONSKO POSLOVANJE) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MARKETING) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (MEDNARODNA EKONOMIJA IN POSLOVANJE) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (PODJETNIŠTVO) - 2.
  • EKONOMSKE IN POSLOVNE VEDE (RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE) - 2.