Cilji in kompetence
Študenti pri tem predmetu:
• Utrdijo in nadgradijo teoretično znanje na področju računovodenja z znanji o nacionalnih davčnih in računovodskih pravilih v procesu davčnega računovodenja pri davčnem zavezancu in davčnem organu;
• Osvojijo osnove mednarodnih davčnih rešitev na področju transfernih cen, znanje o osnovnih značilnostih in metodiki davčnega načrtovanja ter davčne in davčno-bilančne politike.
• Se usposobijo uporabljati teoretično znanje za praktično proučevanje davčnega računovodenja neposrednih davkov.
Vsebina
• Pojem in razvoj davčno računovodstvo
• Davčno računovodenje in obdavčitev pravnih oseb ter obdavčitve fizičnih oseb
• Posebnosti obdavčitve na področju neposrednih davkov za pravne osebe v EU;
• Transferne cene - poslovni in davčni vidik;
• Davčna politika in davčno-bilančna politika gospodarskih subjektov;
• Obdavčitev posredni davki (DDV)Računovodski vidik posrednih davkov
• Značilnosti in metode davčnega načrtovanja
• Davčno računovodenje davčne uprave
• Davčna morala in davčna etika.
Metode poučevanja in učenja
- klasična predavanja;
- interaktivna predavanja;
- gostujoči predavatelji
- obravnava študijskih primerov;
- samostojni študij;
- seminarski projekt;
- delo v računalniškem laboratoriju
- timsko delo.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje
Študenti:
• Pridobijo znanja o vlogi in organizacijskih značilnostih davčnega računovodstva;
• Se usposobijo (glede na nacionalna davčna pravila, računovodske standarde) za strokovno pravilno davčno računovodenje na področju (ne)posrednih davkov;
• Pridobijo osnovno znanje o rešitvah davčnega računovodstva pri davčnem organu, osnovnih značilnostih in metodiki davčnega načrtovanja, oblikovanju davčnoračunovodskih informacij za potrebe odločanja z vidika davčne in davčnobilančne politike;
• Se usposobijo za nadaljnje proučevanje na področju mednarodne obdavčitve (transferne cene) in davčnega načrtovanja.
• Se zavedajo širših etičnih vprašanj na področju obdavčitve.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti
• Se naučijo povezovanja različnih znanj in postopkov ter pomena uporabe strokovne literature.
• Znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
• Dalje razvijajo veščine in spretnosti v uporabi znanja na svojem konkretnem strokovnem delovnem področju.
• Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja.
• Nadgrajujejo sposobnost analitičnega razmišljanja in spretnost dela v parih ter skupinah.
• Razvijajo komunikacijske sposobnosti za učinkovito strokovno komuniciranje.
Praktične veščine:
Študent:
• Študent pridobi praktično znanje samostojne uporabe strokovnih pravil davčnega računovodenja neposrednih davkov.
• Lahko deluje dokaj samostojno, ob podanih navodilih in delnem nadzoru.
Temeljni literatura in viri
1. Kokotec-Novak M. in Hauptman L. Davčno računovodstvo. Univerzitetna založba Univerze v Mariboru, Maribor, 2012 (izbrana poglavja).
2. Hauptman L.Davčno računovodstvo. Skripta za predavanja. 2. letnik. Univerza v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fakulteta, Katedra za računovodstvo in revizijo. Maribor, 2022.
3. Hauptman L. Davčno računovodstvo. (gradivo za vaje). 2. letnik. Univerza v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fakulteta, Katedra za računovodstvo in revizijo. Maribor, 2023.
4. .Drugo aktualno gradivo, posredovano na predavanjih
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju 30% - Izdelava in predstavitev seminarske naloge
70% - pisni izpit;
Pozitivno ocenjena seminarska naloga je predpogoj za pristop k pisnemu izpitu.
Zaključna ocena je tehtana aritmetična sredina pozitivno opravljene seminarske naloge in pozitivno opravljenega izpita.
Študent lahko nadomesti pisni izpit z dvema uspešno opravljenima vmesnima testoma.