Cilji in kompetence
Študenti pri tem predmetu:
1. Razumejo vlogo spletnih informacijskih rešitev v sodobnem digitalnem poslovanju in njihovo povezavo z digitalno transformacijo podjetij.
2. Pridobijo znanje o spletnih tehnologijah (HTML, CSS, JavaScript, XML) ter o uporabi CMS sistemov, kot so WordPress, Wix in SharePoint.
3. Osvojijo veščine razvoja in implementacije spletnih rešitev za javne spletne strani, intranet okolja in pristajalne strani.
4. Sposobni so uporabiti umetno inteligenco in orodja za personalizacijo uporabniške izkušnje ter vizualno oblikovanje (npr. Microsoft Designer).
5. Razvijejo zavedanje o pomenu kibernetske varnosti, varovanja zasebnosti ter etičnega ravnanja v digitalnem okolju.
6. Poznajo trajnostne vidike digitalnih rešitev in strategije za okoljsko odgovorno uporabo spletnih tehnologij.
7. Razvijejo sposobnosti timskega in projektnega dela, pri čemer samostojno načrtujejo, razvijejo in predstavijo konkretne spletne informacijske rešitve.
8. Krepijo digitalne kompetence, informacijsko pismenost in usmerjenost v vseživljenjsko učenje v hitro spreminjajočem se digitalnem okolju.
Vsebina
Predmet Spletne informacijske rešitve obravnava vlogo in pomen spletnih rešitev v sodobnem digitalnem poslovanju. Študenti spoznajo ključne tehnologije za razvoj spletnih rešitev, kot so HTML, CSS, JavaScript in XML, ter uporabo sodobnih orodij in platform (WordPress, SharePoint, Wix, Odoo). Poudarek je na razumevanju modelov spletnega poslovanja (B2B, B2C, B2G), e-trgovine, mobilnega poslovanja in integracije z ERP sistemi. Predmet vključuje vsebine digitalne transformacije in inovacij, uporabo umetne inteligence (npr. chatbot-i, personalizacija UX), kibernetsko varnost, etiko in trajnostni razvoj. V okviru projektnega dela študenti oblikujejo spletno predstavitev podjetja (WordPress), intranet rešitev (SharePoint) in pristajalne strani (Wix), pri čemer uporabljajo tudi AI pripomoček kot npr. Microsoft Designer za oblikovanje logotipa, celostne grafične podobe ter obdelavo slik in multimedije. Poudarek je na pridobivanju praktičnih veščin za razvoj, implementacijo in vrednotenje spletnih informacijskih rešitev.
Podrobnejša vsebina:
1. Uvod v spletne informacijske rešitve
• Vloga spletnih informacijskih rešitev v sodobnem poslovanju
• Digitalna ekonomija in vpliv na poslovne modele
• Pregled trendov v spletnem poslovanju in digitalnih storitvah
2. Tehnologije in arhitektura spletnih rešitev
• Osnove HTML, CSS, JavaScript in XML
• Uporaba CMS sistemov: WordPress, Wix, SharePoint
• Integracija s poslovnimi orodji in ERP sistemi (npr. Odoo)
• Pristopi "headless CMS" in modularna arhitektura spletnih rešitev
3. Spletno poslovanje in e-trgovina
• Poslovni modeli: B2B, B2C, B2G
• Elektronske tržnice, spletne prodajalne in plačilni sistemi
• Mobilno poslovanje in integracija s komunikacijskimi tehnologijami (CTI)
4. Digitalna transformacija in inovacije
• Digitalna preobrazba podjetij: strategije, pristopi in primeri dobre prakse
• Vloga spletnih rešitev pri prenovi poslovnih procesov
• Agilni pristopi in uporabniška izkušnja (UX)
5. Umetna inteligenca v spletnih rešitvah
• Personalizacija uporabniške izkušnje z AI
• Uporaba chatbotov in avtomatizacija storitev
• Generativna orodja (npr. Copilot, ChatGPT, Microsoft Designer)
6. Kibernetska varnost in digitalna etika
• Osnove informacijske varnosti in varstvo osebnih podatkov (GDPR)
• Etika pri uporabi spletnih tehnologij in UI
• Prepoznavanje digitalnih prevar (npr. phishing)
7. Trajnostna in zelena informatika
• Okoljski vplivi digitalnih tehnologij
• Strategije za trajnostno uporabo IKT (npr. optimizacija gostovanja, eko-oblikovanje spletnih strani)
8. Projektno delo in praktične veščine
• Razvoj spletnega mesta podjetja v WordPressu
• Oblikovanje intranet rešitve z Microsoft SharePoint
• Pristajalne strani v Wix-u in osnove spletne analitike
• Oblikovanje logotipa in grafične podobe z AI-orodjem, kot npr. Microsoft Designer
• Uporaba orodij za obdelavo slik in multimedijskih vsebin
Metode poučevanja in učenja
- predavanja;
- analiza primerov;
- diskusija;
- programirano učenje;
- praktične vaje in naloge;
- projekt
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Študenti:
1. Razumejo pomen in vlogo spletnih informacijskih rešitev v kontekstu digitalnega poslovanja.
2. Poznajo osnovne spletne tehnologije (HTML, CSS, JavaScript, XML) in njihove možnosti uporabe.
3. Razumejo delovanje in uporabo CMS sistemov (WordPress, Wix, SharePoint) ter njihovo povezavo z ERP in drugimi poslovnimi sistemi.
4. Poznajo modele spletnega poslovanja (B2B, B2C, B2G) in digitalne prodaje.
5. Razumejo principe uporabe umetne inteligence v spletnih rešitvah (npr. personalizacija, chatbot-i).
6. Poznajo temeljne koncepte kibernetske varnosti in digitalne etike.
7. Razumejo trajnostne vidike spletnih informacijskih rešitev in IKT.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Kognitivne/Intelektualne veščine
Študenti:
1. Analizirajo potrebe podjetja in predlagajo ustrezne spletne rešitve.
2. Načrtujejo in oblikujejo spletne rešitve z upoštevanjem tehničnih in poslovnih zahtev.
3. Kritično ocenjujejo spletne tehnologije z vidika uporabniške izkušnje, učinkovitosti in varnosti.
4. Razvijejo sposobnost reševanja problemov z uporabo digitalnih orodij in podatkovnih virov.
5. Povezujejo teorijo s prakso pri razvoju digitalnih strategij in rešitev.
Ključne/prenosljive veščine in spretnosti
Študenti:
1. Uporabljajo sodobna IKT orodja za razvoj in upravljanje spletnih rešitev.
2. Sodelujejo v timih pri izvedbi projektnih nalog.
3. Razvijajo profesionalno in digitalno etiko pri uporabi spletnih tehnologij.
4. Izboljšujejo lastno učenje in uporabo virov za stalno strokovno rast.
5. Prilagajajo se novim tehnologijam in dinamičnemu digitalnemu okolju.
Praktične veščine:
Študent:
1. Samostojno izdelajo javno spletno mesto podjetja z uporabo WordPressa.
2. Oblikujejo in implementirajo intranet rešitev v okolju Microsoft SharePoint.
3. Ustvarijo pristajalne strani v Wix-u in jih povežejo z elementi spletnega trženja.
4. Oblikujejo logotip in grafično podobo s pomočjo Microsoft Designerja ter urejajo slike in multimedijske vsebine.
5. V okviru projektnega dela integrirajo različna orodja v celostno spletno rešitev.
Temeljni literatura in viri
Sternad Zabukovšek, S., Bobek, S., Deželak, Z. (2021). Informacijski sistemi e-poslovanja – učno gradivo. Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta.
Hubspot: Introduction to Search Engine Optimization (free e-book). Hubspot, 2021. Link: https://cdn2.hubspot.net/hub/53/file-13204607-pdf/docs/introduction-to-seo-ebook.pdf
Microsoft Learn (e-learning platform) na https://learn.microsoft.com/.
Hubspot Academy (e-learning platform) na https://academy.hubspot.com/.
Coles, L.: Marketing with Social Media: 10 Easy Steps to Success for Business (free e-book through Academia). Wiley, 2015.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Pisni izpit (40%)
Praktični izpit (40%)
Sprotne naloge (20%)
Opombe:
Pisni izpit se lahko nadomesti z dvema kolokvijema.
Praktični izpit se lahko nadomesti z dvema kolokvijema.