SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti pri tem predmetu: 1. Razumejo vlogo informacijskih rešitev pri podpori digitalnega marketinga ter njihovo povezavo z e-poslovanjem in CRM sistemi. 2. Spoznajo koncepte upravljanja odnosov s strankami (CRM), predprodajnih in poprodajnih procesov ter potovanje stranke (customer journey). 3. Pridobijo znanje o delovanju in uporabi sistema Microsoft Dynamics 365 CRM ter njegovih povezavah z drugimi rešitvami. 4. Usvojijo praktične veščine za upravljanje e-pošte in izvajanje e-poštnih kampanj z Outlookom, Mailchimpom in HubSpotom. 5. Obvladajo uporabo naprednih funkcionalnosti MS Word (Expert nivo) za pripravo personaliziranih dokumentov in predlog za digitalni marketing. 6. Spoznajo uporabo umetne inteligence in avtomatizacije v digitalnem marketingu, vključno z orodji, kot so Copilot, ChatGPT in Power Automate. 7. Znajo uporabljati analitična orodja za spremljanje uspešnosti digitalnih kampanj ter interpretacijo rezultatov (CRM dashboardi, Mailchimp, Power BI). 8. Razvijejo digitalne kompetence, sposobnost integracije različnih orodij in reševanja praktičnih izzivov s področja digitalnega marketinga. Se usposobijo za samostojno in timsko delo pri načrtovanju, izvedbi in predstavitvi digitalnih kampanj s podporo informacijskih rešitev.

Vsebina

Predmet Informacijske rešitve digitalnega marketinga študentom omogoča razumevanje in praktično uporabo sodobnih informacijskih rešitev, ki podpirajo izvajanje digitalnega marketinga. Poudarek je na uporabi rešitev za upravljanje odnosov s strankami (CRM), e-poštnega marketinga, naprednega urejanja dokumentov ter integracije teh orodij v celovite digitalne kampanje. Poleg tega predmet poudarja pomen analitike pri spremljanju uspešnosti kampanj in podpori odločanju, pri čemer študenti spoznajo uporabo vizualizacije podatkov in ključnih kazalnikov uspešnosti (KPI). Študenti spoznajo Microsoft Dynamics 365 CRM, orodja Mailchimp in HubSpot, ter se naučijo uporabljati napredne funkcionalnosti Microsoft Worda za trženjske namene. Vsebina vključuje tudi uvod v umetno inteligenco in avtomatizacijo ter analitiko digitalnih kampanj. Skozi praktične naloge in projektno delo študenti razvijejo veščine za učinkovito uporabo rešitev v realnem poslovnem okolju. Podrobnejša vsebina 1. Uvod v digitalni marketing in martech rešitve: Opredelitev digitalnega marketinga, kanali (e-pošta, splet, družbena omrežja ipd.), inbound vs. outbound pristopi, pregled martech okolja. 2. CRM sistemi in upravljanje odnosov s strankami Pomen CRM pri podpori marketinških aktivnosti, življenjski cikel stranke, predprodajni in poprodajni procesi, primerjava rešitev (MS Dynamics, SAP, Salesforce, Intera). 3. Microsoft Dynamics 365 Customer Experience (CRM) Upravljanje kontaktov, priložnosti, kampanj in nalog; povezava z Outlookom in Wordom; avtomatizacija procesov; praktično delo v okolju Dynamics 365. 4. E-poštni marketing in upravljanje e-pošte Organizacija dela z Outlookom; priprava in izvajanje e-poštnih kampanj z Mailchimp in HubSpot; segmentacija, avtomatizacija, analiza rezultatov. 5. Uporaba naprednega Worda za digitalni marketing Oblikovanje predlog in dokumentov za kampanje; uporaba funkcij Mail Merge; povezava z drugimi marketinškimi orodji. 6. Umetna inteligenca in avtomatizacija v marketingu Personalizacija vsebin, chatbot-i, generativna AI (npr. Copilot, ChatGPT), avtomatizacija procesov s Power Automate. 7. Analitika in spremljanje uspešnosti kampanj Uporaba analitičnih modulov v CRM, Mailchimp, HubSpot; KPI-ji in poročila; vizualizacija podatkov (Power BI). 8. Projektno delo Zasnova, izvedba in predstavitev celostne digitalne kampanje z uporabo več informacijskih rešitev.

Metode poučevanja in učenja

- predavanja; - analiza primerov; - diskusija; - programirano učenje; - praktične vaje in naloge; - projekt

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Študenti: 1. Razumejo pomen informacijskih rešitev pri podpori digitalnega marketinga in upravljanju odnosov s strankami. 2. Pojasnijo vlogo CRM sistemov, e-poštnega marketinga in avtomatizacije v digitalnem poslovanju. 3. Poznajo funkcionalnosti platform, kot so Microsoft Dynamics 365 CRM, Mailchimp, HubSpot in MS Word (Expert). 4. Razumejo možnosti uporabe umetne inteligence (AI) in avtomatizacije (npr. Power Automate) v marketinškem okolju. 5. Poznajo osnovne koncepte analitike v digitalnem marketingu in uporabo KPI-jev za merjenje uspešnosti.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Kognitivne/Intelektualne veščine Študenti 1. Analizirajo potrebe podjetja in predlagajo ustrezne informacijske rešitve za digitalni marketing. 2. Načrtujejo CRM kampanje in e-poštne aktivnosti ob upoštevanju funkcionalnosti orodij. 3. Kritično presojajo uporabnost posameznih rešitev glede na kontekst uporabe. 4. Uporabljajo znanje za reševanje praktičnih izzivov digitalnega marketinga (npr. personalizacija, avtomatizacija, segmentacija). Ključne/prenosljive veščine in spretnosti Študenti: 1. Uporabljajo sodobna orodja za digitalni marketing in upravljanje odnosov s strankami. 2. Sodelujejo v timih pri izvedbi digitalnih projektov in komunicirajo rezultate svojega dela. 3. Razvijajo zavedanje o etičnih in pravnih vidikih uporabe osebnih podatkov (npr. GDPR). 4. Prilagajajo se novim tehnologijam in nadgrajujejo svoje digitalne kompetence v spreminjajočem se okolju. Praktične veščine: Študent: 1. Samostojno uporabljajo Microsoft Dynamics 365 CRM za vodenje stikov, kampanj in avtomatizacijo procesov. 2. Oblikujejo in izvajajo e-poštne kampanje z uporabo Mailchimpa in HubSpota. 3. Pripravljajo napredne Word predloge za trženjsko komunikacijo in CRM integracijo. 4. Izvajajo analizo in vizualizacijo podatkov z uporabo analitičnih orodij (npr. CRM nadzorne plošče). 5. Načrtujejo in predstavijo celovite digitalne kampanje v obliki projektne naloge.

Temeljni literatura in viri

Sternad Zabukovšek, S., Bobek, S., Deželak, Z. (2021). e-rešitve za management odnosov s strankami – učno gradivo. Maribor: Ekonomsko-poslovna fakulteta. Bobek, S., Deželak, Z., Šišovska Klančnik, I., Zabukovšek, U., Sternad Zabukovšek, S. (2023). Raziskava ponudnikov poslovnih informacijskih rešitev za digitalno transformacijo podjetij. Maribor: Univerzitetna založba Univerze v Mariboru. Microsoft Learn (e-learning platform) na https://learn.microsoft.com/. Hubspot Academy (e-learrning platform) na https://academy.hubspot.com/. McHaney, R., Sachs, D.: Web 2.0 and Social Media (free e-book). Bookboon.com, 2016.

  • red. prof. dr. SIMONA STERNAD ZABUKOVŠEK

  • Practical exam: 40
  • Written examination: 40
  • Coursework: 20

  • : 30
  • : 30
  • : 120

  • Slovenian
  • Slovenian

  • ECONOMIC AND BUSINESS SCIENCES (ECONOMICS) - 3rd
  • ECONOMIC AND BUSINESS SCIENCES (E-BUSINESS) - 3rd
  • ECONOMIC AND BUSINESS SCIENCES (FINANCE AND BANKING) - 3rd
  • ECONOMIC AND BUSINESS SCIENCES (BUSINESS MANAGEMENT AND ORGANISATION) - 3rd
  • ECONOMIC AND BUSINESS SCIENCES (MARKETING) - 3rd
  • ECONOMIC AND BUSINESS SCIENCES (INTERNATIONAL BUSINESS ECONOMICS) - 3rd
  • ECONOMIC AND BUSINESS SCIENCES (ENTREPRENEURSHIP) - 3rd
  • ECONOMIC AND BUSINESS SCIENCES (ACCOUNTING, AUDITING AND TAXATION) - 3rd