SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti: 1. Se usposobijo reševati temeljne probleme procentnega računa. 2. Nadgradijo teoretično znanje na področju finančne matematike. 3. Pridobijo matematična znanja, potrebna pri kvantitativnem in kvalitativnem obravnavanju nalog in procesov, povezanih z enostavnim in sestavljenim obrestovanjem. 4. Se usposobijo uporabljati teoretično znanje v konkretnih primerih iz finančne in bančne prakse. 5. Izvajajo kritično presojo, ki temelji na trdnih teoretičnih osnovah.

Vsebina

1. Procentni račun in enačbe (primeri iz ekonomske prakse, naraščanje in padanje vrednosti, odpisi osnovnih sredstev) 2. Obresti in obrestna mera (splošni pojmi, dekurzivna in anticipativna obrestna mera, primeri) 3. Linearno ali enostavno obrestovanje (kratkoročni računi, depoziti, tekoči računi, menični krediti, potrošniški krediti) 4. Obrestno obrestovanje (večkratna kapitalizacija, princip ekvivalence, nominalna in efektivna obrestna mera, konformno obrestovanje, krediti (anuiteta, amortizacijski načrt, izravnalne anuitete, konverzija posojila), neto sedanja vrednost investicijskega projekta) 5. Periodični zneski (končna in začetna vrednost, primerjalna analiza, varčevanje, naložbe, rente) 6. Obrestovanje in eksponentna funkcija (obrestovalni faktor, zakon naravne rasti, stopnja naraščanja, primeri)

Metode poučevanja in učenja

• predavanja, • vizualne demonstracije, • aktivne vaje

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Študenti: 1. Osvojijo osnovne pojme iz teorije enostavnega in obrestnega obrestovanja. 2. Se naučijo uporabljati različne metode obrestovanja pri reševanju finančnih problemov. 3. Se zavedajo etičnih vprašanj na področju bančne prakse. 4. Etična vprašanja znajo uskladiti z lastnimi pogledi. Kognitivne/Intelektualne veščine Študenti: 1. So sposobni izbrati ustrezno metodo za pridobitev rešitve problema ter znajo presoditi o pomenu in značilnosti dobljenega rezultata. 2. Znajo identificirati problem iz različnih zornih kotov. 3. Se oblikujejo kot samostojno misleči in v reševanje problemov usmerjeni ljudje.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Ključne/prenosljive veščine in spretnosti Študenti: 1. Nadgrajujejo sposobnost samostojnega učenja. 2. Izgrajujejo profesionalno etiko. 3. Razvijajo študijske tehnike in strategije za samoizobraževanje, stalno refleksijo in evalvacijo.

Temeljni literatura in viri

Obvezna študijska literatura (Compulsory textbooks): 1. Marovt J., Breznik K. (2014). Praktikum iz poslovno-finančne matematike, FNM, Maribor. 2. Indihar S., Kavkler I., Mastinšek M. (2002). Matematika za ekonomiste 1.del, EPF, Maribor. 3. Čibej J. A. (2001). Matematika za računovodje in finančnike, Zveza računovodij, finančnikov in revizorjev Slovenije, Ljubljana. Dodatna študijska literatura (Additonal textbooks): 4. Ihrig H. (2003). Finanzmathematik: Intensivkurs, Oldenburg, Muenchen. 5. Brown R. L., Zima P. (1997). The Mathematics of Finance, McGraw-Hill, 2nd ed.. 6. Marovt J. (2009). Gradivo pri predmetu Finančna matematika: naloge z rešitvami, EPF, Maribor.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Gospodarska matematika

  • red. prof. dr. JANKO MAROVT

  • Pisni izpit: 90
  • Aktivno sodelanje pri pedavanjih in vajah: 10

  • : 30
  • : 30
  • : 90

  • slovensko
  • slovensko

  • POSLOVNA EKONOMIJA (EKONOMIKA IN UPRAVLJANJE JAVNEGA SEKTORJA) - 2.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (MANAGEMENT) - 2.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (MARKETING) - 2.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (PODJETNIŠTVO) - 2.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (POSLOVNE FINANCE IN BANČNIŠTVO) - 2.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (RAČUNOVODSTVO IN DAVŠČINE) - 2.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (TURIZEM) - 2.
  • POSLOVNA EKONOMIJA (MEDNARODNO POSLOVANJE) - 2.