Cilji in kompetence
Cilj predmeta je, da bodo študenti:
• poznali in razumeli osnovne pojme iz področja transportne ekonomije (mikro in makr raven) ter transportnega trga in trženja,
• razumeli organizacijske in pravne vidike transportnih podjetij, ter jih znali aplicirati na praktičnem primeru,
• sposobni podrobno analizirati stroške poslovanja transportnega podjetja,
• znali uporabiti in aplicirati metode kalkulacij, izračuna točke pokritja in ciljnega dobička, metode za ocenjevanje financiranja investicijskih projektov transportnega podjetja,
• sposobni ovrednotiti različne poslovne možnosti na osnovi uporabe metod strateškega planiranja in aplikacije na primeru poslovnega načrta.
Vsebina
• Osnovni pojmi s področja transportne ekonomije.
• Organizacijsko pravni vidiki in pravne oblike transportnih podjetij.
• Modeli organiziranja in vodenja transportnih podjetij.
• Osnove ekonomike transportnega podjetja.
• Praktični primeri izračunov iz področja osnov transportne ekonomike v podjetjih.
• Analiza točke pokritja transportnih procesov.
• Kazalniki poslovanja
• Finance in finančna analiza transportnega podjetja
• Osnove investicij v transportu
• Makroekonomski vidiki transporta
• Osnovni pojmi iz področja trga
• Elastičnost ponudbe, povpraševanja in cen v transportu
• Osnove trženje v transportu
• Oblikovanje prodajnih cen transportnih storitev
• Osnove in metode strateškega planiranja v transportu
• Poslovno načrtovanje
Metode poučevanja in učenja
Predavanja in vaje bodo potekale v predavalnici ob uporabi sodobnih tehničnih pripomočkov (računalnik, projektov, aplikacije za interaktivno delo). Dodatno bodo za podrobnejšo razlago uporabljene najaktualnejše video vsebine, ki so prosto dostopne na svetovnem spletu. pri Za potrebe poslovnega načrta bodo na voljo brezplačna orodja in dodatna brezplačna izobraževanja v povezavi z univerzitetnim podjetniškim inkubatorjem.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Po zaključku tega predmeta bodo študenti sposobni:
• razumeti in razložiti osnovne pojme iz področja transportne ekonomije, transportnega trga in trženja,
• razložiti pomen transporta za razvoj mednarodne trgovine in delovanje države (bruto družben produkt, dodana vrednost, povezava med gospodarsko aktivnostjo in transportom),
• izdelati natančno analizo stroškov transportnega podjetja in ta znanja uporabiti pri projekciji stroškov v odvisnosti od obsega poslovanja,
• uporabiti in aplicirati mehanizem izračuna točke pokritja, ciljnega dobička, metod za vrednotenje investicijskih odločitev pri strateških odločitvah transportnega podjetja,
Temeljni literatura in viri
Temeljna/basic:
• Stane Božičnik, Transportna ekonomija, Univerza v Mariboru, 2020
• Tomislav Letnik, PPT prosojnice za predmet Transportna ekonomija, 2020
Dodatna/additional:
• Jonathan Cowie, Stephen Ison, The Routledge Handbook of Transport Economics, 2017
• Chris Nash, Handbook of Research Methods and Applications in Transport Economics and Policy, 2017
• D. J. Spurling, J. Spurling, M. Cao Transport Economics Matters: Applying Economic Principles to Transportation in Great Britain, Brown Walker Press , 2019
• T.Hoon Moon, Transport Economics, Routledge, New York, USA, 2014
• André de Palma, Ecole Normale Supérieure de Cachan, France, Robin Lindsey, Emile Quinet, Roger Vickerma, A Handbook of Transport Economics, 2013
• Kenneth, Button, Transport Economics, 3rd edition, 2010
• Kenneth A Small, Erik T Werhoef, The Economics of Urban Transportation, 2007
• David Banister and Joseph Berechman, Transport Investment and Economic Development, 2000
• Stuart Cole, Applied Transport Economics (Policy, Management and Decission making), 2005
• Emile Quinet, Roger Vickerman, Principles of Transport Economics, 2005