Cilji in kompetence
Cilji učne enote so:
- Spoznavanje osnov cestogradnje, cestnogradbenih materialov in geotehnični ter prometni vidik dimenzioniranja vseh vrst voziščnih konstrukcij.
- Spoznavanje rezultatov laboratorijskih / terenskih raziskav in interpretacija dobljenih rezultatov.
- Razumevanje in uporaba postopkov in metod za načrtovanje voziščnih konstrukcij
- Poznavanje lastnosti voznih površin
- Razumeti tehnologijo izvajanja cestogradbenih del
Vsebina
Osnove cestogradnje in strokovni pojmi.
Cestogradbeni materiali.
Geomehanske osnove.
Prometne obremenitve.
Načrtovanje voziščnih konstrukcij
Teoretični postopki načrtovanja voziščnih konstrukcij
Empirični postopki načrtovanja voziščnih konstrukcij
Standardizirani postopki načrtovanja voziščnih konstrukcij
Dimenzioniranje fleksibilnih in betonskih voziščnih konstrukcij.
Gradnja voziščnih konstrukcij.
Dimenzioniranje voziščnih konstrukcij prometnih objektov
Lastnosti voznih površin.
Tehnologije izvajanja cestogradbenih del.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja
Rač. vaje
Ter. vaje
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Po uspešnem zaključku učne enote bi naj bili študenti zmožni:
- Razvrstiti in opisati osnove cestogradbenih materialov, geotehnični in prometni vidik načrtovanja voziščnih konstrukcij
- Opisati vrste laboratorijskih / terenskih raziskav
- Interpretacija rezultatov raziskav potrebnih za načrtovanje voziščnih konstrukcij
- Razložiti in aplicirati postopke in metode za načrtovanje voziščnih konstrukcij
- Opisati lastnosti voznih površin
- Razložiti tehnologijo izvajanja cestogradbenih del
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
-
Temeljni literatura in viri
J. Žmavc, Gradnja cest: Voziščne konstrukcije, 1997.
S. Henigman Slovenko, Asfalt 3, Združenje asfalterjev Slovenije, 2016.
Domača in tuja tehnična regulativa s področja gradnje prometnic in voziščnih konstrukcij.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Priporočena osnovna znanja iz področja projektiranja prometnic.