Cilji in kompetence
Cilj predmeta je, da bodo študenti:
• znali opisati in predstaviti makroekonomske vidike transporta,
• poznali in razumeli osnovne pojme iz področja trga in tržnega mehanizma, elastičnosti povpraševanja in ponudbe ter oblikovanja prodajnih cen,
• znali uporabiti metode strateškega planiranja in jih aplicirati na primeru poslovnega načrtovanja.
Vsebina
• Makroekonomski vidiki transporta (pomen transporta za razvoj mednarodne trgovine, različni nivoji proučevanja, bruto družbeni produkt, transportna podjetja in struktura trga, liberalni in reguliran model transporta, transportna politika)
• Osnovni pojmi iz področja trga (osnove ponudbe, povpraševanja in cen, krivulji ponudbe in povpraševanja, tržno ravnovesje in neravnovesje)
• Elastičnost ponudbe, povpraševanja in cen v transportu (koeficient elastičnosti, različne stopnje elastičnosti)
• Osnove trženje v transportu (raziskava trga transportnih storitev, oblikovanje in politika cen transportnih storitev, marketinški splet, segmentiranje, izbira ciljnih trgov in pozicioniranje)
• Oblikovanje prodajnih cen transportnih storitev (elementi in postopek za oblikovanje prodajnih cen, modeli oblikovanja prodajnih cen)
• Osnove in metode strateškega planiranja v transportu (SWOT analiza, Portfolio analiza in Metoda življenjskega cikla)
• Poslovno načrtovanje (poslanstvo, vizija, strategija, vrednote, cilji, CANVAS poslovni model, poslovni načrt)
Metode poučevanja in učenja
Predavanja in vaje bodo potekale v predavalnici ob uporabi sodobnih tehničnih pripomočkov (računalnik, projektov, aplikacije za interaktivno delo). Dodatno bodo za podrobnejšo razlago uporabljene najaktualnejše video vsebine, ki so prosto dostopne na svetovnem spletu. Za potrebe poslovnega načrta bodo na voljo brezplačna orodja in dodatna brezplačna izobraževanja v povezavi z univerzitetnim podjetniškim inkubatorjem.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Po zaključku tega predmeta bodo študenti sposobni:
• razložiti in razumeti pomen transporta za razvoj mednarodne trgovine (bruto družben produkt, dodana vrednost, povezava med gospodarsko aktivnostjo in transportom),
• navesti in opisati osnovne pojme iz področja trga in trženja (tržno ravnovesje, faktorji vpliva na povpraševanje in ponudbo, marketinške metode),
• uporabiti znanje iz področja elastičnosti povpraševanja in ponudbe ter aplicirati le to na področje oblikovanja prodajnih cen,
• uporabiti raznolike metode analize trga in jih aplicirati na področju poslovnega načrtovanja za primer transportnega podjetja.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Temeljni literatura in viri
Obvezna:
Dr. Stane Božičnik, Transportna ekonomija, Univerza v Mariboru, 2020
Dr. Tomislav Letnik, PPT prosojnice za predmet Transportna ekonomija 2, 2020
Asist. Maršenka Marksel, PPT prosojnice za vaje pri predmetu Transportna ekonomija 2, 2020
Dr. Kenneth J.Button, Transport Economics (2nd edition), Edward Elgar Publishing limited, Reprinted 2002
Dodatno:
Dr. Stuart Cole, Applied Transport Economics, Kogan Page Limited, (3rd Edition) 2005
Dr. Emile Quinet, Roger Vickerman, Principles of Transport Economics, Edward Elgar Publ., 2004
P.A. Samuelson, Ekonomija, Naklada MATE, GV Založba, 2002
Dr. Miroslav Rebernik, Ekonomika podjetja, Gospodarski vestnik, Ljubljana 1997
Philip Kotler, Marketing managment, Trženjsko upravljanje, Slovenska knjiga, Ljubljana, 1996
Alan Griffiths & Stuart Wall, Applied Economics, Prentice Hall, Ninth edition, 2001
Robert D. Hisrich, Michael P. Peters, Entrepreneurship, McGraw-Hill, Fifth edition, 2002
Dr. Miroslav Rebernik, Podjetništvo in management malih podjetij, Univerza v Mariboru, EPF in FS, 1997
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Pozitivno ocenjena seminarska naloga - pogoj za pristop k izpitu.