SLO | EN

Cilji in kompetence

- razvijati sposobnost vzdržljivosti z različnimi oblikami aerobnih aktivnosti - izpopolniti tehniko in taktiko športne igre do stopnje, ki omogoča učinkovito igro - študent se seznani s pomenom in vrednostjo vrednot zdravega življenjskega sloga - da študent razume pomen telesne kondicije kot pogoj za umsko kondicijo Kompetence Kombiniranje predhodno pridobljenih osnovnih znanj, spretnosti in veščin iz športa - pravilno in varno izvajanje treninga na kardio napravah, na trenažerjih, z utežmi in drugimi rekviziti ter z lastno telesno težo - izpopolni tehniko in taktiko športne igre do stopnje, ki omogoča učinkovito igro, študent razvija gibalne sposobnosti z različnimi nalogami in organizacijskimi oblikami

Vsebina

Obravnavanje teoretičnih in praktičnih vsebin športnih panog. Vsebine osnovnih programov športa so športne panoge, ki se izvajajo v različnih oblikah. Obsega učenje športnih zvrsti in športno rekreativne programe. Izvajajo se lahko kontinuirano preko celega semestra ali v zgoščenih oblikah. VZDRŽLJIVOST (hoja, nordijska hoja, tek, jogging, fartlek,..) Vadba vzdržljivosti za razvoj aerobnih sposobnosti. FITNES Delo s trenažerji, izdelava lastnega programa vadbe za razvoj vzdržljivosti v moči, razvoj eksplozivne in maksimalne moči, vaje za pravilno telesno držo. Pomen hidracije organizma, zakaj se znojimo, najpomembnejše mišične skupine in delovanje mišice. IGRE Z LOPARJI - pravilno izvajanje osnovnih vaj badmintona, namiznega tenisa in skvoša. - karakteristike igre (zgodovinski razvoj, organiziranost v svetu in pri nas, pravila, oprema, rekviziti). - izpopolnjevanje osnovnih tehničnih elementov in taktike, drža loparja, položaj igralca, tehnika gibanja, vrste udarcev in let žoge, izvedba udarcev, njihova osnovna taktična uporaba.

Metode poučevanja in učenja

V programu bodo uporabljene naslednje metode in oblike poučevanja: • metoda razlage in razgovora (predavanja); • metoda demonstracije; • metoda praktičnih del: Oblike: • frontalna učna oblika • skupinska učna oblika • kibernetična učna oblika

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Poznavanje teoretičnih vsebin in izboljšanje psiho fizičnega stanja študentov. Študent opiše teorije aktivnega počitka in metode za regeneracijo telesa. Opiše in oceni vpliv športne vadbe in pohodništva za ohranjanje zdravja in dobrega počutja. Teoretično opiše in praktično prikaže vadbo za razvijanje motoričnih sposobnosti in povečevanje funkcionalnih sposobnosti organizma. Študent prikaže tehnike športne igre za njeno varno izvajanje v različnih oblikah aktivnosti. Študent pravilo izvede osnovne vaje.

Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi

Temeljni literatura in viri

Literatura izbrane športne zvrsti. The literature of the chosen sport event. • http://www.nzs.si/NZS/Sodniki/Pravila_nogometne_igre.• McNab, C. Tehnike vzdržljivosti, 2007 • Mišigoj-Duraković, M. Telesna vadba in zdravje: znanstveni dokazi, stališča in priporočila. Ljubljana: Zveza društev športnih pedagogov Slovenije:Fakulteta za šport: Zavod za šport Slovenije: Zagreb: Kineziološka fakulteta, 2003 • Sepohar Žnidar, J. (et al.) Priročnik za vaditelje fitnesa: skupinska vadba. Ljubljana: Fitnes zveza Slovenije, 2003 • Pori M., Pori, P., Pistotnik, B., Dolenec, A., Tomažin, K., Štirn, I. in Majerič, M. (2013). Športna rekreacija. Ljubljana: Športna unija Slovenije. • Pori, P., Pori, M., Jakovljević, M. in Šćepanović, D. (2011). Zdrava vadba (A, B, C). Ljubljana: Športna unija Slovenije. • Pori, P., Pori, M in Vidič, S. (2013). 251 vaj moči za radovedne. Ljubljana: Športna unija Slovenije. • Kondrič M, Horvat M. Namizni tenis v šoli: vadba in igralne oblike namiznega tenisa v šoli. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport, 2008. • Vučković G. Osnovna tehnika v squashu (videoposnetek): gibanje, postavitev in osnovni udarci. Ljubljana: Fakulteta za šport, Inštitut za šport, 2007. • Šeme T. Osnove učenje in metodični postopki pri učenju badmintona. Ljubljana, 2010. • Pohar D. Badmintonska pravila. Ljubljana: Badmintonska zveza Slovenije, 2006.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Ni pogojev za vključitev

  • ALEKSANDER PAJTLER, prof. šp. vzg.

  • Praktični izpit: 70
  • Seminarska naloga: 30

  • : 30
  • : 60
  • : 90

  • slovensko
  • slovensko

  • PROMETNO INŽENIRSTVO - 3.