SLO | EN

Cilji in kompetence

• Poglobiti znanje iz področja raziskovalnega dela in metodologije raziskovanja. • Poglobiti in pridobiti nova znanja iz področja procesiranja in analiziranja podatkov ter ustrezne uporabe podatkovnih baz. • Poglobiti znanja iz področij komunikacije in interpretacije raziskovalnih rezultatov. • Pridobiti nova znanja o etiki v raziskovanju in razjasnitve o originalnosti raziskovalnega dela ter plagiarizmu (tudi orodja za razpoznavanje plagiarizma). Kompetence, ki jih študentke/študenti osvojijo: • Študent/ka razume metodlogijo raziskovanja in jo zna uporabiti pri svojem raziskovalnem delu. • Študent/ka je sposobna analizirati in procesirati podatke, uporabljati podatkovne baze, ki ji omogočajo potrditev/zavrnitev hipotez. • Študent/ka zna ustrezno interpretirati pridobljene rezultate in jih komunicirati v pisni in/ali ustni obliki. • Študent/ka razume pomen raziskovalne etike in zna z različnimi orodji zaznati plagiarizem.

Vsebina

1. Metodlogija raziskovanja: • Pomen in cilji raziskav, motivacija za raziskovanje, vrste raziskav, raziskovalni pristopi, raziskovalni proces, kriteriji za dobro raziskavo. • Definicija raziskovalnega izziva, priprava načrta raziskovanja, hipoteze, načrtovanje in izbor ustreznih metod, kvantitativne in kvalitativne metode. 2. Podatki in podatkovne baze • Science in Nature Research, Web of Science, Scopus, Proquest, Sciencedirect, ... • Procesiranje in analiziranje podatkov • Ustrezna navedba virov 3. Interpretacija, komuniciraje raziskovalnih rezultatov, tako pisno kot ustno (prezentacija) • Tehnike interpretacije • Priprava pisnih poročil 4. Plagiarizem in etika • Razumevanje raziskovalne etike • Vrste in vzroki plagiarizma, sankcije, orodja za razpoznavanje plagiarizma.

Metode poučevanja in učenja

Predavanja: Prednost bomo dali inovativnim načinom učenja in poučevanja ter novim didaktičnim pristopom. Predavanja bodo temeljila na t.i. sodelovalnem učenju, saj bi radi v okviru predmeta dosegli najvišjo kognitivno raven razumevanja (načrtovanje, kreiranje, inoviranje).

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Študentka/študent bo zmožna/zmožen: • uporabiti metodologijo raziskovanja pri svojem raziskovalnem delu, identificirati raziskovalne vrzeli, • demonstrirati znanje o izbranih metodlogijah in raziskovalnih metodah, • analizirati in procesirati podatke za potrditev/zavrnitev svojih hipotez in tudi uporabiti ustrezne podatkovne baze, • uporabiti različne podatkovne baze in pridobivati podatke za svoje raziskovalno delo, • sposobna interpretirati in skomunicirati svoje raziskovalne rezultate, tako v pisni, kot tudi v ustni obliki, • uporabiti kritičen razmislek pri evalvaciji raziskovalnih rezultatov, • uporabiti etične usmeritve pri svojem raziskovalnem delu in se izogibati plagiarizmu.

Temeljni literatura in viri

Kothari, C. R. (2004). Research Methodology : Methods & Techniques: Vol. 2nd rev. ed. New Age International. https://web-p-ebscohost-com.ezproxy.lib.ukm.si/ehost/detail/detail?vid=0&sid=4cafb4f3-f5f2-4665-aab7-41be7c02674f%40redis&bdata=Jmxhbmc9c2wmc2l0ZT1laG9zdC1saXZl#AN=277465&db=e000xww Lebrun, J.-L. (2007). Scientific writing. V a reader and writer’s guide. World Scientific Publishing. https://doi.org/10.1142/6286#t=toc Godwill, E. A. (2015). Fundamentals of Research Methodology. V A Holistic Guide for Research Completion, Management, Validation and Ethics (1. izd.). Nova Science Publishers. https://search-ebscohost-com.ezproxy.lib.ukm.si/login.aspx?direct=true&db=e000xww&AN=1023403&lang=sl&site=ehost-live Hiebert, J., Cai, J., Hwang, S., Morris, A.K. & Hohensee, C. (2023). Doing Research: A New Researcher´s Guide. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-031-19078-0 Košmerl, T. (2021). Kombinirani raziskovalni pristopi kot način združevanja kvalitativnih in kvantitativnih metod. Sodobna pedagogika, 72=138(1), 88–105. https://www.sodobna-pedagogika.net/clanki/01-2021_kombinirani-raziskovalni-pristopi-kot-nacin-zdruzevanja-kvalitativnih-in-kvantitativnih-metod/

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Ni pogojev.

  • red. prof. dr. REBEKA KOVAČIČ LUKMAN

  • Pisni izpit: 100
  • E-naloge: 0

  • : 20
  • : 70

  • slovensko, angleško
  • slovensko, angleško

  • LOGISTIKA SISTEMOV - 1.