Cilji in kompetence
• Poglobiti znanje iz področja raziskovalnega dela in metodologije raziskovanja.
• Poglobiti in pridobiti nova znanja iz področja procesiranja in analiziranja podatkov ter ustrezne uporabe podatkovnih baz.
• Poglobiti znanja iz področij komunikacije in interpretacije raziskovalnih rezultatov.
• Pridobiti nova znanja o etiki v raziskovanju in razjasnitve o originalnosti raziskovalnega dela ter plagiarizmu (tudi orodja za razpoznavanje plagiarizma).
Kompetence, ki jih študentke/študenti osvojijo:
• Študent/ka razume metodlogijo raziskovanja in jo zna uporabiti pri svojem raziskovalnem delu.
• Študent/ka je sposobna analizirati in procesirati podatke, uporabljati podatkovne baze, ki ji omogočajo potrditev/zavrnitev hipotez.
• Študent/ka zna ustrezno interpretirati pridobljene rezultate in jih komunicirati v pisni in/ali ustni obliki.
• Študent/ka razume pomen raziskovalne etike in zna z različnimi orodji zaznati plagiarizem.
Vsebina
1. Metodlogija raziskovanja:
• Pomen in cilji raziskav, motivacija za raziskovanje, vrste raziskav, raziskovalni pristopi, raziskovalni proces, kriteriji za dobro raziskavo.
• Definicija raziskovalnega izziva, priprava načrta raziskovanja, hipoteze, načrtovanje in izbor ustreznih metod, kvantitativne in kvalitativne metode.
2. Podatki in podatkovne baze
• Science in Nature Research, Web of Science, Scopus, Proquest, Sciencedirect, ...
• Procesiranje in analiziranje podatkov
• Ustrezna navedba virov
3. Interpretacija, komuniciraje raziskovalnih rezultatov, tako pisno kot ustno (prezentacija)
• Tehnike interpretacije
• Priprava pisnih poročil
4. Plagiarizem in etika
• Razumevanje raziskovalne etike
• Vrste in vzroki plagiarizma, sankcije, orodja za razpoznavanje plagiarizma.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja: Prednost bomo dali inovativnim načinom učenja in poučevanja ter novim didaktičnim pristopom. Predavanja bodo temeljila na t.i. sodelovalnem učenju, saj bi radi v okviru predmeta dosegli najvišjo kognitivno raven razumevanja (načrtovanje, kreiranje, inoviranje).
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študentka/študent bo zmožna/zmožen:
• uporabiti metodologijo raziskovanja pri svojem raziskovalnem delu, identificirati raziskovalne vrzeli,
• demonstrirati znanje o izbranih metodlogijah in raziskovalnih metodah,
• analizirati in procesirati podatke za potrditev/zavrnitev svojih hipotez in tudi uporabiti ustrezne podatkovne baze,
• uporabiti različne podatkovne baze in pridobivati podatke za svoje raziskovalno delo,
• sposobna interpretirati in skomunicirati svoje raziskovalne rezultate, tako v pisni, kot tudi v ustni obliki,
• uporabiti kritičen razmislek pri evalvaciji raziskovalnih rezultatov,
• uporabiti etične usmeritve pri svojem raziskovalnem delu in se izogibati plagiarizmu.
Temeljni literatura in viri
Kothari, C. R. (2004). Research Methodology : Methods & Techniques: Vol. 2nd rev. ed. New Age International. https://web-p-ebscohost-com.ezproxy.lib.ukm.si/ehost/detail/detail?vid=0&sid=4cafb4f3-f5f2-4665-aab7-41be7c02674f%40redis&bdata=Jmxhbmc9c2wmc2l0ZT1laG9zdC1saXZl#AN=277465&db=e000xww
Lebrun, J.-L. (2007). Scientific writing. V a reader and writer’s guide. World Scientific Publishing. https://doi.org/10.1142/6286#t=toc
Godwill, E. A. (2015). Fundamentals of Research Methodology. V A Holistic Guide for Research Completion, Management, Validation and Ethics (1. izd.). Nova Science Publishers. https://search-ebscohost-com.ezproxy.lib.ukm.si/login.aspx?direct=true&db=e000xww&AN=1023403&lang=sl&site=ehost-live
Hiebert, J., Cai, J., Hwang, S., Morris, A.K. & Hohensee, C. (2023). Doing Research: A New Researcher´s Guide. Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-031-19078-0
Košmerl, T. (2021). Kombinirani raziskovalni pristopi kot način združevanja kvalitativnih in kvantitativnih metod. Sodobna pedagogika, 72=138(1), 88–105. https://www.sodobna-pedagogika.net/clanki/01-2021_kombinirani-raziskovalni-pristopi-kot-nacin-zdruzevanja-kvalitativnih-in-kvantitativnih-metod/
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Ni pogojev.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju • Izpit (pisni) 100%
• Opravljene obveznosti e-predavanj so pogoj za pristop k izpitu.