Cilji in kompetence
Študent bo:
• Razumel osnovne koncepte pri oblikovanju uporabniške izkušnje
• Razumel pomen na uporabnika osredotočenega razvoja
• Dosegel poglobljeno razumevanje razlik in podobnosti med uporabniško izkušnjo in uporabnostjo
• Razvil sposobnost uporabe tehnik in metod za oblikovanje uporabniške izkušnje
• Razvil sposobnost identifikacije uporabniškega profila
• Razvil kompetenco uporabe pridobljenega znanja za razvoj funkcionalnega interaktivnega prototipa uporabniškega vmesnika
Vsebina
1. Uvod v uporabniško izkušnjo in uporabniški vmesnik
2. Faze v življenjskem ciklu uporabniške izkušnje
3. Raziskovanje uporabnikov
o Osnove človeškega zaznavanja in prepoznavanja
o Metode in tehnike raziskovanja uporabnikov
o Na uporabnika osredotočen razvoj
o Opredelitev uporabniških person in scenarijev
4. Načrtovanje uporabnikove poti
5. Prototipiranje uporabniškega vmesnika
o Komponente uporabniškega vmesnika
o Analiza vmesnika
o Slog, barve in pisave
o Posebne vrste vmesnikov
6. Testiranje uporabnosti in uporabniške izkušnje
7. Merjenje uporabniške izkušnje
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Znanje in razumevanje:
Ob koncu predmeta bodo študenti zmožni:
• Razumeti zahteve končnega uporabnika
• Opisati ključne principe na uporabnika osredotočenega oblikovanja
• Uporabiti znanje o obnašanju uporabnikov za oblikovanje uporabniške izkušnje
• Načrtovati faze življenjskega cikla uporabniške izkušnje
• Identificirati prednosti in slabosti uporabniškega vmesnika ter podati predloge za izboljšave
• Pripraviti in izvesti testiranje uporabnosti
• Uporabiti pridobljeno znanje o uporabniški izkušnji in uporabnosti za razvoj uporabniškega vmesnika
Temeljni literatura in viri
1. Krug, S. (2014). Don’t make me think, revisited: a common sense approach to Web usability ([3rd ed.], str. XI, 200). New Riders.
2. Lidwell, W., Holden, K., & Butler, J. (2023). Universal principles of design: 200 ways to increase appeal, enhance usability, influence perception, and make better design decisions (3rd ed., str. 424). Rockport Publishers.
3. Platt, D. (2016). The Joy of UX: User Experience and Interactive Design for Developers. Addison-Wesley.
4. Sharp, H., Rogers, Y., & Preece, J. (2019). Interaction design: beyond human-computer interaction (5th ed., str. XIX, 636). J. Wiley & Sons.
5. Albert, W., & Tullis, T. (2023). Measuring the user experience: collecting, analyzing, and presenting UX metrics (3rd ed., str. XXIV, 352). Morgan Kaufmann; Elsevier.