Cilji in kompetence
• Predmet predstavlja osnovne pojme s področja kulturne dediščine s poudarkom na tesni prepletenosti s turizmom.
• Študenti skozi kratek vpogled v obdobja dediščine razumejo dosežke evropske družbe in njene snovne - opredmetene in nesnovne (znanja in veščine) dosežke, ohranjene in predstavljene v različnih oblikah.
• Študenti razumejo tipologijo kulturne dediščine in različne vidike družbenih skrbi za njeno odkrivanje, raziskovanje, predstavljanje in uporabo.
• Študenti skozi primere razumejo temeljna področja ter raznovrstna razmerja med kulturno dediščino in turizmom. Seznanijo se s strategijami, ki usmerjajo razmerja.
• Znanje znajo uporabiti ob predstavitvi izbranih primerov.
• Znajo poiskati kakovostne vire za prepoznavanje in uporabo dediščine.
Vsebina
Temeljna področja obravnave predmeta:
• Ključni in temeljni pojmi – kultura, kulturna dediščina, vrste kulturne dediščine.
• Strokovne delitve dediščine in njene značilnosti.
• Statusi kulturne dediščine.
• Temeljni pojmi, povezani z uporabo v turizmu (istovetnost, tradicija, tipično, edinstveno, posebno ipd).
• Kako prepoznamo in spoznamo dediščino (viri in literatura, registri, nosilci …).
• Skrbniki dediščine (muzeji, zavodi, društva, druge ustanove) – odnos stroka – ljubitelji, poudarek na interdisciplinarnosti.
• Odnosi do dediščine.
• Interpretacije kulturne dediščine – dediščina in turizem (ITP, prireditve, programi ipd).
• Turistični spominki s poudarkom na vključevanju nesnovne dediščine – znanj in veščin.
• Lokalna - regionalna dediščina – primeri dobrih praks.
• Aplikativnost dediščine: predstavitev dobrih projektov, sodelovanj v regionalnem okolju in širše.
• Pomen strategij in aktivnega sodelovanja pri sooblikovanju le-teh – interdisciplinarno delo.
Metode poučevanja in učenja
Predmet vključuje različne metode poučevanja in učenja med njimi so:
• Predavanja z aktivno participacijo študentov z uporabo AV predstavitve.
• Vsaj en gostujoči predavatelj iz posamezne teme – predvsem predstavitev uspešnih projektov in dobrih praks.
• Obravnava konkretnih in izbranih primerov v predavalnici in na terenu.
• Predstavitev študentskih analiz primerov iz njihovih kulturnih okolij, aktivno delo v skupinah.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Predvideni študijski rezultati študenta se kažejo v:
• Študenti poznajo temeljne definicije in jih uspešno preoblikujejo z lastnimi besedami.
• Študenti znajo opisati osnovne značilnosti posameznih zvrsti kulturne dediščine.
• Študenti prepoznajo in opišejo elemente dediščine, uporabljene v turizmu v lastnih okoljih.
• Študenti razumejo in utemeljijo pomen interdisciplinarnega dela na področju povezovanja kulturne dediščine in turizma.
• Študenti uporabijo pridobljeno znanje za razvoj novega »produkta«, ki temelji na povezovanju kulturne dediščine in turizma.
• Študenti razumejo pomen strateškega načrtovanja, razumevanja politik, strategij, zakonodaje, trajnosti in kakovostnih interpretacij za uspešno vključevanje kulturne dediščine v turizem.
Temeljni literatura in viri
Osnovna literatura / Essential sources:
Bogataj Janez, 1992. Sto srečanj z dediščino na Slovenskem, Ljubljana
Bogataj Janez: Slovenija praznuje, Ljubljana 2011.
Černelič Krošelj, Alenka: Kulturna dediščina v turizmu, gradivo, Brežice 2019.
Priporočena dodatna literatura / Recommended additional literature:
Baš, Angelos, ur. 2004. Slovenski etnološki leksikon. Ljubljana: Mladinska knjiga.
Počkar, Ivanka, 2005. Dve gasi, dva policaja, sto obrtnikov : življenje mestnih obrtnikov od sredine 19. stoletja do druge svetovne vojne na primeru Brežic. Brežice: Društvo za oživitev mesta Brežic; Krško : Valvasorjev raziskovalni center; Ljubljana : ZRC SAZU, Založba ZRC.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Za vključitev v delo ni pogojev.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Pisni izpit. 60%
Seminarska naloga. 30%
Predstavitev seminarske naloge. 10%
Da je končna ocena učne enote pozitivna, mora biti vsak posamezni sklop ocene pozitiven.