SLO | EN

Cilji in kompetence

Študenti pridobijo znanja, ki jim omogočajo poznavanje ključnih oblik nasilja v družbi, vzorke zanje in njihove posledice. Naučijo se prepoznavati posamezne dejavnike, ki vplivajo na nasilje in načine soočanja z njim.

Vsebina

• Nasilje in družba: konceptualizacija strukturnega, direktnega in kulturnega nasilja • Teoretične umestitve in razlage nasilja • Različne oblike nasilja: - Nasilje med mladostniki - Nasilje v šolah - Nasilje in subkulture - Prepoznavanje sistemskega nasilja - Država in nasilje - Diskriminacija, nestrpnost in nasilje - Nasilje in kibernetski prostor - Nasilje na športnih prireditvah - Nasilje v družini - Nasilje in zlorabe otrok - Nasilje nad starostniki - Zalezovanje kot oblika nasilja - Vase usmerjeno nasilje - Medijska podoba nasilja • Pristopi in metode znanstvenega raziskovanja različnih oblik nasilja v družbi

Metode poučevanja in učenja

Predmet se bo izvajal v obliki predavanj in vaj, diskusij, študij primerov, individualnih projektov, skupinskega dela ter individualnih konzultacij s predavateljem.

Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje

Znanje in razumevanje: Predmet študente seznani s konceptualizacijo različnih oblik nasilja, sodobnimi teorijami, pristopi in načini soočanja z njim. Predstavi različne oblike nasilja, njihovo pojavnost, obstoječe rešitve in priporočila. Zagotavlja znanje, potrebno za odločanje, raziskovanje, praktično delo in preventivno delovanje. Prenesljive/ključne spretnosti in drugi atributi: Predmet študente seznani s sodobnimi teorijami, pristopi in koncepti nasilja v družbi, predstavi rešitve in načine soočanja. Zagotavlja znanje, potrebno za soočanje, raziskovanje, preventivno delovanje, načrtovanje, analiziranje in izvajanje politik, ki se dotikajo vprašanja nasilja.

Temeljni literatura in viri

• Bučar Ručman, A. (2023). Nasilje in družba: študijsko gradivo. Fakulteta za varnostne vede • Bučar-Ručman, A. (2016). Strukturno nasilje kot mehanizem zapiranja migrantov v globalne in lokalne totalne institucije. Revija za kriminalistiko in kriminologijo, 67(1), 16–25. • Bučar Ručman, A. (ur.). (2004). Nasilje in mladi. Klub mladinski kulturni center Novo mesto. • Bučar-Ručman, A. (2009). Kako se lahko učinkovito soočamo s šolskim nasiljem?. V V. Tašner (ur.), I. Lesar (ur.), M. Antić Gaber (ur.), V. Hlebec (ur.) in M. Pušnik (ur.), Brez spopada: kultur, spolov, generacij (str. 363–377). Pedagoška fakulteta. • Bučar-Ručman, A. (2011). Medijsko poročanje o kriminaliteti v Sloveniji. Revija za kriminalistiko in kriminologijo, 62(1), 23–38. • Bučar-Ručman, A. in Frangež, D. (2009). Nasilje in slovenska družba. Varstvoslovje, 11(1), 204–238. • Dvoršek, A. in Selinšek, L. (2010). Nasilje v družini: kazensko pravni, kriminalistični in kriminološki problemi. Fakulteta za varnostne vede; Pravna fakulteta. • Filipčič, K. (2002). Nasilje v družini. Bonex. • Galtung, J. (1969). Violence, peace, and peace research. Journal of Peace Research, 6(3), 167–191. • Kanduč, Z. (2003). Onkraj zločina in kazni. Študentska založba. • Klun, M., Frangež, D. in Bučar Ručman, A. (2022). Characteristics and prevalence of adult children violence against parents in Slovenia. Revija za kriminalistiko in kriminologijo, 73(4), 296–307. • Meško, G. in Bučar-Ručman, A. (2005). An overview of criminological research on violence in Slovenia. International Journal of Comparative and Applied Criminal Justice, 29(2), 219–241. • Ray, L. (2011). Violence & Society. Sage. • Šulc, A., Vehovar, V., Brečko, B. N. in Bučar Ručman, A. (2021). Differences in cyberbullying victimisation and perpetration according to age and locality in Slovenia. Revija za kriminalistiko in kriminologijo, 72(4), 337–349. • Šulc, A. in Bučar Ručman, A. (2019). Šola in medvrstniško nasilje v Sloveniji: raziskovalni pristopi, metode in metaanaliza dosedanjega raziskovanja v Sloveniji. Šolsko polje: revija za teorijo in raziskave vzgoje in izobraževanja, 30(1/2), 63–88, 182–183. • Wacquant, L. (2008). Zapori revščine. Založba /*cf, Ljubljana.

Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti

Poznavanje osnovnih kriminoloških teorij.

  • red. prof. dr. ALEŠ BUČAR RUČMAN

  • Pisni izpit: 50
  • Seminarska naloga: 50

  • : 40
  • : 20
  • : 120

  • slovensko
  • slovensko

  • VARNOST IN POLICIJSKO DELO - 3.
  • INFORMACIJSKA VARNOST - 3.