Cilji in kompetence
Študent bo:
• razumel spremembe v starosti in značilnosti staranja,
• znal pojasniti spremembe, povezane s staranjem,
• razumel pomen aktivnega in kakovostnega staranja,
• razumel najpogostejše težave in kronične bolezni v starosti,
• razumel pomen rehabilitacije v starosti,
• razumel pomen medgeneracijskih odnosov,
• razumel posebnosti zdravstvene nege pri osebah z demenco,
• razumel namen paliativne oskrbe.
Vsebina
• Staranje in spremembe povezane s staranjem.
• Kakovost življenja v starosti.
• Aktivno staranje.
• Posebnosti komunikacija s starejšimi osebami.
• Posebnosti rehabilitacije starostnika.
• Preprečevanje in prepoznavanje nasilja v starosti.
• Najpogostejše kronične bolezni v starosti.
• Posebnosti zdravstvene nege in oskrbe starejših oseb.
• Paliativna oskrba.
• Vloga medicinske sestre pri posamezniku z demenco.
• Medgeneracijsko sodelovanje.
Metode poučevanja in učenja
Predavanja, seminarji, skupinsko delo, delo z besedili.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študent bo po zaključku učne enote:
• opisal in razložil značilnost staranja ter skrb za kakovostno in aktivno staranje,
• razložil posebnosti zdravstvene nege pri posamezniku z demenco
• opisal in na primeru razložil namen paliativne oskrbe.
• opisal in pojasnil najpogostejše težave in bolezni v starosti.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Zmožnost argumentiranja, sposobnost timskega dela.
Temeljni literatura in viri
Temeljna:
• Eberl Montara, M. 2021. Paliativna oskrba:priročnik. Ljubljana : Slovensko združenje paliativne in hospic oskrbe Slovenskega zdravniškega društva
• Ramovš, J. 2003. Kakovostna starost. Ljubljana: Inštitut Antona Trstenjaka
• Van Hulsen A. 2007. Zid molka, Logatec: Firis Imperl.
Dodatna:
• Lunder, U., ed., 2007. Bolezni in sindromi v starosti 1. Ljubljana: Gerontološko društvo Slovenije.
• Mencej, M., ed., 2008. Bolezni in sindromi v starosti 2, 3, 5.. Ljubljana: Gerontološko društvo Slovenije.
• Touhy T., & Jett, K.F. 2019.Ebersole & Hess' Toward Healthy Aging Human Needs and Nursing Response. St. Louis: Elsevier.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogoj za pristop k izpitu je pozitivno opravljeno in predstavljeno seminarsko delo.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Skupna ocena sestoji iz obeh pozitivno ocenjenih obveznosti.