Cilji in kompetence
Študent bo:
- spoznal delovanje negovalnega in zdravstvenega tima v učni bazi.
- Aktivno sodeloval v procesu zdravstvene nege odraslega pacienta v učni bazi
- Spoznal sprejem, premestitev in odpust pacienta v zdravstveno/socialno varstveno ustanovo.
- Sodeloval pri ugotavljanju potreb po zdravstveni negi.
- Spoznal uporabo negovalnih diagnoz po NANDA.
- Opazoval in sodeloval pri izvajanju negovalnih intervencij zdravstvene nege pri odraslem pacientu.
- Reflektiral svoje delo.
Vsebina
Vsebina:
Študent lahko opravlja klinične vaje iz zdravstvene nege odrasle osebe v/na:
- področju zdravstvene nege odraslih oseb na kirurških ali internističnih oddelkih bolnišnic/kliničnih centrov ,
- domovih za starejše,
- ustanovah za dolgotrajno oskrbo,
- negovalnih oddelkih/ bolnišnicah,
- oddelkih za podaljšano bolnišnično zdravljenje,
- Hospic-u,
- oddelkih za paliativno oskrbo.
Spoznavanje organizacije službe zdravstvene nege v učni ustanovi.
Delovanje negovalnega in zdravstvenega tima.
Sprejem, odpust in premestitev v zdravstveno/socialno varstveno ustanovo.
Obravnava pacienta in izvajanje ZN po PZN.
Izvajanje negovalnih intervencij zdravstvene nege (posegov in diagnostično terapevtskih posegov) pri pacientu.
Metode poučevanja in učenja
- metoda razlage
- metoda demonstracije
- problemsko učenje
- refleksivno učenje
- individualno delo
- delo v parih / v timu
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Po zaključku učne enote bo študent sposoben:
- ugotoviti ključne potrebe odraslega pacienta po zdravstveni negi,
- postaviti ključne negovalne diagnoze po NANDA ob pomoči kliničnega mentorja/šolskega koordinatorja,
- izdelati individualni načrt zdravstvene nege za 24 ur po procesni metodi ob pomoči kliničnega mentorja/ šolskega koordinatorja,
- izvajati določene postopke, posege in zdravstveno vzgojo pri odrasli osebi ob pomoči kliničnega mentorja/šolskega koordinatorja,
- reflektirati lastne aktivnosti v zdravstveni negi.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Spretnosti komuniciranja:
Po zaključku učne enote bo študent sposoben:
- uporabljati strokovno terminologijo,
- uporabljati tehnike terapevtske komunikacije,
- uporabljati profesionalno komunikacijo v timu.
Uporaba orodij:
Po zaključku učne enote bo študent sposoben:
- uporabljati osnovna orodja za ocenjevanje bolečine, padcev, razjede zaradi pritiska pri odrasli/starejši osebi,
- uporabljati e-orodja za pripravo učne negovalne dokumentacije.
Reševanje problemov:
Po zaključku učne enote bo študent sposoben:
- načrtovati negovalne intervencije na osnovi ugotovljenih potreb pacienta,
- kritičnega odločanja pri enostavnejših negovalnih problemih pri odrasli/starejši osebi.
Temeljni literatura in viri
Temeljna (obvezna) literatura:
Fijačko, N., Fekonja, Z., Mlinar Reljić, N. (2020). Negovalne intervencije pri odraslem pacientu, interno učno gradivo). Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede.
Fekonja, Z., Mlinar Reljić, N., Fijačko, N. (2020). Negovalne intervencije v zdravstveni negi : (interno učno gradivo za študente 1. letnika na 1. stopnji študijskega programa Zdravstvena nega) : 2020/2021. Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede.
Mlinar Reljić, N., Fijačko, N., Kegl, B. (2020). Navodila za izpolnjevanje učne negovalne dokumentacije : (interno učno gradivo 2020/21). Maribor: Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede. Lorber, M. (2020). Zdravstvena nega starostnika z geriatrijo in paliativno oskrbo : interno učno gradivo. Maribor : Univerza v Mariboru, Fakulteta za zdravstvene vede
Pajnkihar, M., Vrbnjak, D. (2022). Zdravstvena nega: zbrano učno gradivo (2022/23). Maribor: Fakulteta za zdravstvene vede.
Heather Herdman, T. & Kamitsuru, S (eds.). Negovalne diagnoze NANDA International: definicije in klasifikacija 2018-2021. (2018). Ljubljana: Zbornica zdravstvene in babiške nege Slovenije - Zveza strokovnih društev medicinskih sester, babic in zdravstvenih tehnikov Slovenije.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogoj za opravljanje kliničnih vaj so usvojena znanja Zdravstvene nege.
Udeležba na uvodnem seminarju kliničnih vaj je obvezna.
Do 10 % kliničnih vaj lahko študent opravi kot organizirane promocijske aktivnosti, preventivne dejavnosti zdravstvene vzgoje in promocije zdravja, kar dokazuje s potrdilom UM FZV.
Podrobnosti o izvedbi in ocenjevanju Pogoj za priznanje obveznosti učne enote je
- ocena glavnega/odgovornega mentorja v učnem zavodu na vsakem področju,
- ocena negovalne dokumentacije na vsakem področju,
- ocena kolokvija na vsakem področju.
Za pozitivno oceno učne enote mora biti vsak delež ocene pozitiven.
Skupna ocena predmeta je sestavljena iz enakovredni deležev posameznega področja, kjer študent opravlja klinične vaje.
20%
40%
40%