Cilji in kompetence
Obvladati načela zdrave, varne, uravnotežene, funkcionalne in biološko sprejemljive, prehrane namenjene zdravemu in bolnemu človeku, z načeli planiranja prehrane ter oceniti stanje prehrane in prehranjenosti človeka.
Vsebina
Študent spozna različne zdravstvene sisteme v Evropi s poudarkom na zdravstveni negi, spozna vpliv Svetovne zdravstvene organizacije in ICN (International Council of Nursing) na razvoj zdravstvenih sistemov v Evropi.
Spozna načine promocije zdravja in metodologijo izvajanja ter aktivnosti promocije v različnih družbenih sistemih.
Spozna razlike na področju promocije, povezane s kulturnimi razlikami.
- Vidiki zdravja in pomen zdravja za družbeno skupnost
- Promocija zdravja in njene značilnosti
- Vplivi obnašanja posameznika na zdravje
- Psihologija zdravja, bolezni in bolnika
- Preventiva v zdravstvu
- Komunikacija z različnimi starostnimi skupinami in družinami
Metode poučevanja in učenja
Metode poučevanja:
- sistematična predavanja (avditorno in učenje na daljavo
- dialog
- praktične vaje
Na seminarjih je potrebna 80 % udeležba.
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben:
Znanje in razumevanje:
• ocenti prehranjenost in uporablja prehranske diagnoze.
• izdelati načrt zdravega prehranjevanja za posamezne ciljne skupine,
• obvladati dietni režim.
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Prenesljive/ključne spretnosti in drugi atributi:
Študent je
- sposoben oblikovati aktualne preventivne programe izobraževanja v zdravstveni negi in primarnem zdravstvenem varstvu,
- sposoben profesionalne komunikacije in vzpostavitve dobrih medsebojnih odnosov s posamezniki, družinami ali skupinami pacientov za identifikacijo in reševanje problemov in prenosa znanja.
Temeljni literatura in viri
Obvezna/Mandatory:
Zaletel-Kragelj, Eržen Ivan, Premik Marjan. Uvod v javno zdravje. Medicinska fakulteta, Ljubljana, 2007.
Evans, D., Coutsaftiki, D., Fathers, C.P., 2017. Health promotion and public health for nursing students. Thousand Oaks : Sage ; London : Learning Matters
Priporočena/Recommended:
Ule, M. (2005). Psihologija komuniciranja, (Knjižna zbirka Psihologija vsakdanjega življenja). Ljubljana: Fakulteta za družbene vede.
Vinko, M. eds., 2018. Kako skrbimo za zdravje? : z zdravjem povezan vedenjski slog prebivalcev Slovenije 2016. Ljubljana : Nacionalni inštitut za javno zdravje.
Arnold, E.C., Underman Boggs, K., 2016. Interpersonal relationships: professional communication skills for nurses. 7th ed. St. Louis : Elsevier
Schoon, P.M., Porta, M.C., Schaffer, M.A., 2019. Population-based public health clinical manual: the Henry Street model for nurses.3rd ed. Indianapolis: Sigma Theta Tau International.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogoji za vključitev v delo:
Pogojev ni.
Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti:
Pogoja za pristop k izpitu sta aktivno sodelovanje pri seminarju in pozitivna ocena seminarske naloge. Na seminarjih je potrebna 80 % udeležba.