Cilji in kompetence
Študent:
• Spozna probleme družbe povezane s staranjem prebivalstva
• Razume koncept celostne obravnave v obravnavi starejših
• Spozna potrebe in zmožnosti v starosti ter sodobne programe za aktivno in zdravo staranje
• Razume skrb za kakovostno obravnavo starejših za zagotavljanje njihove varnosti
• Razume spremembe ter pristope in načela dela z ljudmi z demenco
• Spozna možnosti in pomen raziskovanja v gerontološki zdravstveni negi
• Razvije sposobnost refleksije, lastnega razmišljanja, doživljanja ter ravnanja v obravnavi starejših
Vsebina
• Celostni pristop k obravnavi starejših na domu in instituciji ter sodelovanje z različnimi izvajalci v skrbi za kakovostno staranje.
• Sodobni programi in tehnologije za aktivno in zdravo staranje.
• Integrirana zdravstvena nega in oskrba
Starejših
• Strategije razvoja varstva starejših v svetu in v Sloveniji.
• Dolgotrajna oskrba in zdravstvena nega.
• Kakovost obravnave, kakovost življenja in zagotavljanje varnosti starejših.
• Psihofizične spremembe povezane z demenco ter pristopi in načela dela z ljudmi z demenco ter njihovimi svojci.
• Raziskovalna dejavnost v gerontološki zdravstveni negi.
• Skrb za zaposlene na področju dela s starejšimi
Metode poučevanja in učenja
Predavanje (avditorno in oblika učenja na daljavo),
seminar (avditorno in oblika učenja na daljavo),
delo z besedili
skupinsko delo
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Študent bo sposoben:
• Opisati probleme družbe povezane s staranjem prebivalstva
• Pojasniti koncept celostne obravnave v obravnavi starejših
• Opisati potrebe in zmožnosti v starosti ter sodobne programe za aktivno in zdravo staranje
• Pojasniti pomen kakovostne obravnave starejših za zagotavljanje njihove varnosti
• Pojasniti možnosti in pomen raziskovanja v gerontološki zdravstveni negi
• Uporabiti raznovrstne socialne veščine pri obravnavi starostnika,
• Analizirati lastna stališča in ravnanja v različnih situacijah na področju gerontološke zdravstvene nege
Predvideni študijski rezultati - Prenosljive/ključne spretnosti in drugi atributi
Zmožnost argumentiranja, sposobnost timskega dela, sposobnost kritičnega vrednotenja lastnega dela
Temeljni literatura in viri
Obvezna:
• Ramovš, J. 2003. Kakovostna starost. Ljubljana: Inštitut Antona Trstenjaka
• Ramovš, J. 2013. Staranje v Sloveniji: raziskava o potrebah, zmožnostih in stališčih nad 50 let starih prebivalcev Slovenije. Ljubljana: Inštitut Antona Trstenjaka.
• Touhy T., & Jett, K.F. 2016. Ebersole & Hess' toward healthy aging : human needs & nursing response. St. Louis: Mosby.
• Van Hulsen A. 2007. Zid molka, Logatec: Firis Imperl.
Priporočjiva:
• Department of Health. 2008. End of Life Care Strategy – promoting high quality care for all adults at the end of life. Avaliable at: https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/136431/End_of_life_strategy.pdf
• Pečjak, V. (2007). Psihologija staranja. Bled: Samozaložba.
• Resolucija o nacionalnem planu zdravstvenega varstva 2016-2025. 2016. Uradni list Republike Slovenije..
• Strategija obvladovanja demence v sloveniji do leta 2020. 2016. Ljubljana: Ministrstvo a zdravje.
• Strategija dolgožive družbe. 2017. Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti.
• Nacionalni program socialnega varstva do leta 2020. 2013. Uradni list Republike Slovenije, št. 39.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Pogoji za vključitev v delo:
Pogojev ni.
Pogoji za opravljanje študijskih obveznosti:
Pogoja za pristop k izpitu sta aktivno sodelovanje pri seminarskih vajah in pozitivno opravljen in predstavljen raziskovalni projekt.