Cilji in kompetence
1. Razumevanje, sintetiziranje in vrednotenje osnovnih teoretičnih in praktičnih načel obravnave otrok v najpomembnejših in najpogostejših urgentnih stanjih.
2. Obvladanje ključnih veščin temeljnih postopkov oživljanja novorojenca, dojenčka in večjega otroka ter uporabe pripomočkov v najpomembnejših urgentnih stanjih.
3. Spoznava in vrednotenje dodatnih postopkov oživljanja novorojenca, dojenčka in večjega otroka.
Vsebina
Predavanja:
Študenti se bodo naučili teoretičnih osnov najpomembnejših urgentnih stanj v otroški dobi, tako patofiziologije kot diagnostike in zdravljenja. Predavanja bodo zajemala tudi urgentna stanja posameznih organskih sistemov.
Seminarji:
Oblika priprave študentov na klinično izobraževanje in samostojno delo.
Klinične vaje:
Študenti bodo obvladali praktična načela in pristop obravnave otrok v najpomembnejših urgentnih stanjih. Naučili se bodo ključnih veščin oživljanja novorojenca, dojenčka in večjega otroka in uporabe nujnih pripomočkov v urgentnih stanjih. Seznanili se bodo s triažo najhuje bolnih otrok in z načeli urgentnega dela na terenu in v okviru bolnišničnega zdravljenja.
Metode poučevanja in učenja
• Predavanja (avditorna in učenje na daljavo)
• Seminarji (avditorna in učenje na daljavo)
• Klinične vaje
• Samostojno delo
Predvideni študijski rezultati - znanje in razumevanje
Znanje in razumevanje:
Po zaključku tega predmeta bo študent sposoben:
1. Razpravljati o osnovnih teoretičnih in praktičnih načelih obravnave otrok v najpomembnejših in najpogostejših urgentnih stanjih ter njihovo ovrednotenje.
2. Demonstrirati ključne veščine temeljnih postopkov oživljanja novorojenca, dojenčka in večjega otroka ter praktična uporaba pripomočkov v najpomembnejših urgentnih stanjih.
3. Vrednotiti dodatne postopke oživljanja in dodatne ukrepe urgentnega zdravljenja novorojenca, dojenčka in večjega otroka.
Temeljni literatura in viri
1. Obvezna/Obligatory:
2. Samuels M, Wieteska S, eds. Advanced paediatric life support. The practical approach to emergencies. 6thed. Oxford: Willey-Blackwell; 2016. pp. 1–351.
3.
4. Meštrovič J, ed. Hitna stanja u pedijatriji. Zagreb: Medicinska naklada; 2011. pp. 1–762.
5.
6. Kržišnik C, ed. Pediatrija. Ljubljana: DZS; 2014. pp. 119–162.
Dodatna/Additional:
7. Kliegman RM, St. Geme JW, eds. Nelson textbook of pediatrics. 21st ed. Philadelphia: Elsevier Saunders; 2019. pp. 1–4264.
8.
Perkins GD, Olasveengen TM, Maconochie I, et al. European Resuscitation Council guidelines for resuscitation: 2017 update. Resuscitation 2018; 123: 43–50.
de Caen AR, Maconochie IK, Aickin R, et al. Pediatric Basic Life Support and Pediatric Advanced Life Support Chapter Collaborators. Part 6: Pediatric Basic Life Support and Pediatric Advanced Life Support: 2015 International Consensus on Cardiopulmonary Resuscitation and Emergency Cardiovascular Care Science with Treatment Recommendations. Circulation 2015; 132 (16 Suppl 1): 177–203.
Pogoji za vključitev v delo oz. za opravljanje študijskih obveznosti
Posebni pogoji niso zahtevani.